Nahát, mennyire meglepő: egy AAA játék pórul jár a pay-to-win monetizációval – 2017-ben ezzel már így járt az Electronic Arts is (mégpedig duplán: lásd Star Wars: Battlefront II, Need For Speed: Payback).
Kicsit hosszabb a téma, úgyhogy kezdjük az elején: a Redditen felbukkant a megjelenés előtt, hogy milyen pénznemek lesznek az új Ghost Reconban. A Wildlandsben látott kreditek helyét átveszi a Skell credit. Ezt játékon belül lehet szerezni. Aztán ott van a Ghost coin, amit valódi pénzzel lehet venni (5 dollárért 600, 10-ért 1300, 20-ért 2800, 40-ért 5800, 80-ért 12000). Szóval minimum 1500 forintért lehet venni dolgokat – itt egy kép a kozmetikus tárgyakról. Nahát, szinte semmi sem fér be az alapcsomagba:
Ez még rendben volna, de skillpontokat, a fegyverünket javító eszközöket, és a kraftoláshoz kellő tárgyakat is meg lehetetett vásárolni – ezek „időmentőkként” vannak jellemezve. A harmadik képen pedig dupla battle pontos (XP-)boostert, és a harcokból érkező jutalmak következő szintjét is meg lehetett így szerezni. Úgyhogy ez már felettébb nem kozmetikai tuning, ennél jóval többről van szó:
Ezt persze a játékosok nem fogadták örömmel, amire a francia kiadónak reagálnia kellett. Meg is tette egy fórumposztban – szerintük ezek az „időmentők” csak később jöttek volna a játékba (tehát ugyanazt csinálnák mint az Activision a Call of Duty-val: eleinte jó, de a mikrotranzakciók bekerülése után felborul az egész), hogy a később érkező játékosok fel tudjanak zárkózni. (Persze az, aki addig is játszott, megveheti, hogy még inkább elhúzzon a többiektől – ennyit a Ubisoft logikájáról…) „A Ghost Recon: Breakpointtal mindig is egy fair és jutalmazó élményt próbáltunk megcélozni, függetlenül attól, hogy miként akarják átélni a játékunkat (szólóban, kooperatívan, PVE-ben vagy PVP-ben). A kezdettől fogva két fő faktor volt igazán fontos a csapatnak: az, hogy a Breakpoint nem rendelkezik pay-to-win elemekkel, és az, hogy biztosítsuk, hogy a játékosok, akik nem vásárolnak a játékon belül, nem érzik úgy, hogy hatással lenne az élményükre ez. A játékosok képesek lesznek skilleket és sok, eltérő lootot szerezni úgy, hogy csak játszanak a játékkal,” mondja a poszt.
PR-duma, nem? Hogy a fenébe aktiválták a mikrotranzakciókat véletlenül? Egyszerűen csak a kezdetektől akarnak pénzt szerezni ebből is.
Forrás: WCCFTech,
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!