Borderlands 3 – Vissza a határvidékre!

TESZT – Ismét visszatérünk a Borderland világába és ezúttal nemcsak Pandora apokaliptikus bolygója lesz a legfőbb helyszín. Ezúttal a játékosok igencsak sok világba betehetik majd a lábukat. Új játékmódok, új világok és új karakterek is színesítik majd Borderlands jól ismert univerzumát, amelyben banditák és céges háborúk is egymás mellett dúlnak.

 

A játék igen sokat kínál és a meglepetésszerű bejelentése után ez vált 2019 legjobban várt folytatásává – sok-sok rajongó várta, hogy a kedvenc karakterei visszatérjenek. A kérdés csak az, hogy míg ez a kaotikus akciót, és fanyar humort kínáló sorozat mindig igyekezett felülmúlni önmagát, vajon sikerült-e igazán javulnia? Vagy csak ugyanazt kapjuk a pénzünkért?

Lájkolj! Iratkozz fel! Engedelmeskedj!

A Borderlands 3 története közvetlenül a Borderlands 2 Commander Lilith & the Fight for Sanctuary című DLC-je után játszódik. Négy új vault hunter csatlakozik Lilith-hez és a Crimson Raiders bandájához, miközben a dolgok korántsem állnak jól a Raiderek számára. Két Troy és Tyreen Calypso nevű szirén egyesíti a banditákat és propaganda, káosz és szadizmus segítségével irányítja ezeket az agyatlan hordákat. Mindezt azért, hogy megtalálják a Great Vault nevű titkos helyet, amely a hat galaxis közül az egyik leglegendásabb Vaultnak számít. Neked a négy vault hunter közül választva kell nekiindulnod a kalandoknak és folyamatosan visszahódítani a galaxist, új barátokkal és ellenségekkel találkozni, sok-sok lootot szerezni, megölni a két Calypsót és Claptrap, az egyszerre mulatságos és idegesítő kis robotnak is segíteni.

A Borderlands 3 igyekezett mindenre rátenni két lapáttal, például azzal is, hogy ahelyett, hogy bolygó sorsát próbálnánk megmenteni, inkább az egész galaxisé a tét. A két főgonosz legalább annyira szadista, mint Handsome Jack – de mégsem annyira mulatságosak, eredetiek, vagy kidolgozottak, mint a legendás Borderlands 2 főgonosz karakter. Talán az írok is érezték ezt, ezért a Borderlands 3 két rosszarcúja a játék harmadában mellékvágányra kerül és egy másodlagos karakter kerül helyettük előtérbe. Bár ez egy echte looter-shooter játék, a történet színvonalában egy fokkal gyengébb, mint a Borderlands 2-é és ugyanez elmondható a küldetések kidolgozására is, arról nem is beszélve, hogy bizonyos küldetéseket mintha a Borderlands 2-ből ollóztak volna ki.

Ráadásul, miközben a játék átvezetői a sztori legfontosabb momentumait villantják fel nekünk, a főszereplő játékost nem láthatjuk benne, vagy egyszerűen csak ignorálja őt a többi karakter. Mindez azért is elég elképesztő, mivel az általunk alakított karakter hangosan is válaszol és beszélget az NPC-k velünk folyatott dialógusaiban. Apropó, párbeszédek: a poénok egész ütősek, tipikusan a jó régi Borderlands humorról van szó a régi játékokból, a szokásos, helyenként durvább poénokkal és mémekkel is meghintve az akció forgatagát.

Ugyanakkor a Borderlands 3 történet még ezekkel együtt is elég közepes, hiába van most is ott a topon a poénáradat. Mintha hosszúra nyújtott sztori csak azért lenne jelen, hogy a bolygóközti akciórészeket „támogassa”.

Egy bunyós, egy kommunista, egy kém és egy mániákus robot betértek egy bárba…

Szóval, amennyire semmilyen a történet, a négy, általunk irányítható karakter talán a legeredetibb 2019-ben, ami a játékmenetet illeti. Itt van mindjárt Amara, a szirén, aki hatalmas öklöket tud megidézni és leginkább egy bunyós karakter, aki közvetlen közelről jó nagy sebzést tud okozni. Moze egy zsoldos a Vladolf cégtől, akinek egy hatalmas járkáló mech robotja van, és ha megfelelő képességeket használod, akkor végtelen lőszert tudsz használni. Zane Flynt egy bérgyilkos, aki két akcióskillt is tud használni: a legfőbb képességei a pajzs, a drón és saját maga digitális mása, amely úgyszintén rengeteg sebzést tud okozni. Végül itt van F4LK (akit egy ismert Youtuber, ProZD szólaltat meg): egy robot, aki különféle szörnyeket tud megidézni, hogy a parancsait kövessék.

Ezek a karakterek szerencsére teljesen klisémentesek és mindegyük teljesen különböző metódusokat, és skilleket tud használni. Másik nagy változás a Borderlands 2-höz képest, hogy most már három skillt kapunk karakterekként és az összes skillfa az összes karakterhez masszívan különböző képességeket kínál, melyek révén teljesen más akcióskillekhez is jutunk hozzá. Például, ha Moze-t a Bottomless Mags skillfában fejleszted ki, akkor 99%-ban nem fogysz ki a lőszerből. A végső skill ebben a fában az lőszerregenerálás, és van egy másik skillfa is, amely a kritikus találatok alapján generálja újra a lőszert. Aztán ott van az Iron Bear (a sétáló Mech robot is), amely tovább fejleszthetünk az alapján, hogy milyen skilleket szabadítottunk fel, például nukleáris rakétákat is kilőhet, vagy gigászi ökölcsapásokkal rendezheti le az ellent.

Anélkül, hogy túl mélyre mennénk a skillek részletezésében, mind a négy karakter igazán egyedi és egészen érdekesen változatos játékmenetet kínál. Imádtam mind a négy karaktert és nem éreztem úgy, hogy túlságosan unalmas bármelyikkel játszani. Ahogy említettem, nem csak az egyszerű darálós karakterek, vagy mesterlövészek közötti szokásos különbséggel van dolgunk, hanem a készítők rengeteget dolgoztak rajtuk.

Vérszegény zsákmány

Sajnos, amennyire ütősek a karakterek, annyira szegényes a lookok terén a játék kínálata, pedig hát még mindig egy looter-shooter címmel van dolgunk. Miután befejeztem a hosszú hadjáratot, azt tapasztaltam, hogy a legendary, epic dropok szinte nem is léteznek, még a boss fight-ok után is csak rare cukkokat kapunk. Mindezt tetézendő, még azt is felfedeztem, hogy hogy a legjobb lootot nem a harcmezőn, vagy a boss-ok leverése után, hanem a Kaszinóban kapom.

Ami a fegyvereket illeti, a legtöbbjüknek alternatív tüzelési módja van, amelyek erősebbek, vagy másfajta módon cserkészik be az esetleg bujkáló ellenfelet.

Amikor a fő kampánynak vége, akkor kezdődik „endgame”, amely a Mayhem Mode-dal indul, amely sok tekintetben emlékeztet a Destiny Nightfall módjára. Nagyjából arról van szó, hogy a térképen nehezebb ellenfeleket kapunk és olyan változókat is, amelyek révén jobban céloznak, vagy jobban tudnak ellenállni bizonyos támadásoknak, illetve nagyobb az esély arra is, hogy jobb lootot zsákmányoljunk. Ha már itt tartunk lehet azért a normál hadjárat során is epic és legendary lootot szerezni és talán a későbbi patch-ek segítségével javulni fog ezek gyakorisága, de nekem akkor is kicsit kiábrándító volt ezen a téren a játék. Bizonyos fegyverek úgy néztek, mintha a Borderlands 1-ből, vagy 2-ből koppintották volna ezeket a design tekintetében és ez azért a veterán játékosok számára elég lelombozó tud lenni. Szóval miközben a karakterekkel szórakoztató és változatos a játékélmény, a loot elég fura és az epic zsákmány is ritka.

Cross-Play - Borderlands 3 - Szóval a Borderlands 3-ban a Calypso ikreket kell megállítania a Vault Huntereknek, és ezúttal is négy közül választhatunk - mind a négy eltérő képességekkel és játékstílussal rendelkezik.

Fényesen csillogó puskák, bugos robbanások

A játék grafikája kiváló, különösen a HDR-t bekapcsolva. Xbox One X-en két játékmód van: a peformance módban állandó 60 fps-t kapunk, a felbontás módban pedig 30 fps-t, viszont a kép sokkal élesebb. A bolygók kidolgozottságára sem lehet panaszunk, nem csak a szokásos sivatagos, sziklás pályákat kapjuk, hiszen van itt mocsaras bolygó, városi civilizáció által belakott planéta és még sokféle más környezet is. A bolygókon a pályakidolgozás maga is kellően változatos, sokkal nagyobb például a magasabb útvonalak, a vertikális helyszínek aránya. A textúrák kidolgozottságára sem lehet panasz, egyaránt színvonalasok a fegyverek és környezetünk tekintetében.

A zene is szintén ott van topon, rendkívül változatos, attól függően, hogy milyen helyszínen járunk, vagy milyen események történnek. Az ellenségeink most már sokkal többféleképpen reagálnak, kiabálnak, ha meglátják hősünket, illetve a sebződéseik is sokkal változatosabbak. A robbanások, géppuskák zaja és a többi hangeffektus is ott van a topon.

Sajnos nem mehetünk el a negatívumok mellett sem, hiába szép a játék, a teljesítmény tekintetében rengeteg furcsasággal, buggal találkoztuk. A split-screen konzolon egy tragédia, annyira beszaggat, és a játék legutóbbi frissítése Xbox One X-en néha túlmelegíti a konzolt. Sajnos nem hiányoznak a szaggatások sem: ezeket akkor észlelhetjük, amikor egy nagyobb robbanás, vagy túl nagyszámú ellenség van a képernyőn. Kicsit fura Performance vs. Resolution élmény is, ugyanis előbbinél a 60 fps-t nem nagyon tudja tartani a játék, utóbbinál pedig azért a fix 30 fps-sel nincs gond. Mindezt tetézendő, a menük is lassan töltenek néha be és bizonyos helyzetek során a questek bugossá válna. Én inkább szolóban játszottam, offline módban, mert előfordult, hogy különben a konzol lekapcsolt.

Három a Borderlands igazság?

A Borderlands 3 sajnos messze van tökéletestől, sőt, bizonyos aspektusában gyengébb, mint az elődje. Mégis, hiányosságai, bugjai, belassulásai és a gyenge sztori ellenére is rendkívül szórakoztató játék. A loot még elég kiábrándító, de végsősoron az end game kárpótol érte. A térképek változatosak, az fps akció szórakoztató, a boss harcoknak többféle fázisa van és ha óvatlanok vagyunk, bizony, alaposan pórul járhatunk. Összességében még elmondható, hogy a Borderlands 3-mal a fejlesztők túlságosan is biztosra mentek, hiányzik az az innováció, amely az első két részre jellemző volt.

Dante(fordította és a bevezetőt írta: BadSector)

Sziasztok! Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patron adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

A játékot a KonzolKirály.hu webáruház bocsátotta rendelkezésünkre!

konzolk2

Pro:

+ Remek grafika és zene
+ Hosszú hadjárat, sok mellékküldetéssel
+ Érdekes, szórakoztató játszható karakterek

Kontra:

– A sztori sokkal gyengébb, mint a Borderlands 2-ben
– Rengeteg technikai probléma
– A loot a játék kétharmadáig borzasztóan kiábrándító


Kiadó: 2K Games

Fejlesztő: Gearbox Software

Stílus: First-person shooter

Megjelenés: 2019. szeptember 13.

Borderlands 3

Játékmenet - 8.2
Grafika - 7.5
Történet - 5.6
Zene/audio - 7.8
Hangulat - 7.6

7.3

A Borderlands 3 sajnos messze van tökéletestől, sőt, bizonyos aspektusában gyengébb, mint az elődje. Mégis, hiányosságai, bugjai, belassulásai és a gyenge sztori ellenére is rendkívül szórakoztató játék. A loot még elég kiábrándító, de végsősoron az end game kárpótol érte. A térképek változatosak, az fps akció szórakoztató, a boss harcoknak többféle fázisa van és ha óvatlanok vagyunk, bizony, alaposan pórul járhatunk. Összességében még elmondható, hogy a Borderlands 3-mal a fejlesztők túlságosan is biztosra mentek, hiányzik az az innováció, amely az első két részre jellemző volt.

User Rating: Be the first one !

Spread the love
Holt hősök társasága
Bence is a Senior Staff Writer for our site. He is an avid gamer, that enjoys all genres, from Indie to AAA games. He mostly plays on the PS4 or on the laptop (since some indies get a preview build there faster). Loves obscure Japanese games that no one else dares to review on this site.

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu