Gyorsabban fog ránk reagálni egy játéknál a Google Stadia mint egy helyi hardveren – ezt állítja a Google. Felettébb bátor.
Az EDGE magazinnak Majd Bakar (a Google Stadia mérnöki vezetője és alelnöke) azt mondta, hogy a Google célja egyértelműen a „negatív latencia”, azaz a lag ellenkezőjének elérése lesz pár éven belül, hogy gyorsabban reagáljanak ránk a játékok (például gyorsabban lőhessünk a fegyverünkkel) a streamelő szolgáltatásukon mintha egy helyi gépet (pl. PlayStation 5-öt) használnánk.
„Úgy gondoljuk, hogy egy vagy két éven belül olyan játékaink lesznek, amik gyorsabban futnak, illetve reszponzívabbnak érződnek a felhőben mint helyileg, függetlenül attól, hogy mennyire lesz erőteljes a helyi gép,” mondta Bakar az interjúban, amiből a WCCFTech idézett.
„A platformunk és infrastruktúránk lehetővé teszi azon technikákat, amik további időbuffereket hoznak létre. Kevesebb idő alatt generálhatunk képkockákat mint a konzolokon vagy PC-ken, és a mi gépi tanulási tapasztalatunkkal olyan modelleket építettünk, hogy azok segítsenek a tartalmak gyorsabb előrejelzésében és generálásában. Ez ellensúlyozza a hálózati terjesztési időt,” ezt pedig a Wirednek adott interjújában fejtette ki.
Beszélt a VP9 kodekről is (ez videókban van használva – másik példa erre mondjuk az AVI lenne): „A VP9 kodek nyílt [forráskódú], de a Google Stadia esetében speciális munkát végzünk a kódolóval, amivel szupergyorssá tesszük azt. Az a kódoló továbbra is követi a hagyományos VP9 formátumot, úgyhogy minden VP9-es kodek értelmezni tudja a streameket… de a mi kódolónk speciálisan optimalizálva lett, amivel jóval gyorsabb lett. Sok „különleges szószt” adtunk hozzá,” tette hozzá Bakar.
Ha ez meg is valósul, hogy gyorsabb lesz a Stadia reakcióideje mint egy PlayStation 5-é, akkor a mi esetünkben az adatközpontok távolsága, továbbá az internetkapcsolatunk minősége elronthatja a laboratóriumi körülmények között kivitelezhető negatív lagot. Gyakorlatban más a helyzet ugyebár. A Google Stadia pedig novemberben rajtol el a nyugaton, de nem itt – a nyitócímei között nem lesz ott a nemrég elhalasztott (és általunk tárgyalt) Doom Eternal, de ott lesz a Red Dead Redemption 2.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!