Tegnap mindenkibe beleütött a játékhalasztósdi? A francia cég, a Ubisoft kapásból három játékot rakott egy későbbi időpontra.
„Az utóbbi pár év során sok csúcsminőségű játékot adtunk ki, kiépítettünk egy változatos franchise-okból álló portfóliót, és sikeresen végrehajtottuk az üzletünk digitálisra való váltását. Jelentősen növeltük a műveleteinket PC-n, Ázsiában, és az eSportban, és továbbfejlesztettük a UPlay platformunkat, és most egy robusztus játékkatalógusra támaszkodhatunk, ami a második negyedévben jelentősen az elvárásaink felett végzett, főleg a Rainbow Six Siege és az Assassin’s Creed Odyssey kiemelkedő momentuma miatt.
De nem használtuk ki az utóbbi két AAA megjelenésünk potenciálját. A Ghost Recon Breakpoint esetében bár a minőség megvolt az E3-as, Gamescomos, előzetes, és a legújabb belsős játékteszteink során, a kritikai fogadtatás, és a játék első néhány hete során felmutatott előadási teljesítménye nagyon csalódást keltett. Ahogy a korábbi címeinkkel is, úgy ezt a játékot is támogatni fogjuk, és meghallgatjuk a közösséget, hogy a megfelelő fejlesztéseket végrehajthassuk.
Három fő okot látunk a gyenge teljesítmény mögött: először is nehéz érdeklődést kelteni egy élő [szolgáltatásos] multiplayer játék iránt, amikor is a korábbi iterációk (címek) haszna több évnyi optimalizáció volt. Ennek következményeként biztosra kell mennünk, hogy több idő van az élő [szolgáltatásos] játékok iterációi között. Másodszor, a játékmenetbeli innovációk bemutatásához köthető stratégiánk nagyon pozitív hatással volt a brandjeinkre, de a több játékos érdekében ezeknek az innovációknak tökéletesen kell implementálásra kerülniük, hogy optimális élményt kínálhassunk. Ez nem volt megfelelő a Ghost Recon Breakpoint esetében. Bár a formula változását néhány játékos egészen jól fogadta (a játékosonkénti átlagos, játékkal eltöltött idő több mint három óra), eközben a közösség jelentős része erősen elutasította azt. Végezetül, a Ghost Recon Breakpoint nem jelent meg elegendő [a többi résztől] elkülöníthető faktorral, ami a játék belső minőségeinek kiemelkedését, feltűnését megakadályozta.
Ezeket a problémákat szemtől szembe kezeljük, és már jelentős változásokat implementálunk a gyártási folyamatainkba. Magabiztosak vagyunk aziránt, hogy képesek vagyunk adaptálódni és fejlődni, ahogy ezt már sok alkalommal megtettük a múltban. Ebben a kontextusban úgy határoztunk, hogy elhalasztjuk a Gods & Monsters, a Rainbow Six Quarantine, és a Watch_Dogs Legion megjelenését a 2020-21-es időszakra [üzleti évre]. Bár mindegyik játéknak már erős identitása és magas potenciálja van, azt akarjuk, hogy a csapatainknak több idő legyen a fejlesztésre, hogy biztosan tökéletesen implementálhassák a saját innovációikat, hogy így a játékosoknak optimális élményeket hozhassanak össze. Ez a döntés, ami egy stabilabb fejlesztési modellre fekteti a hangsúlyt, nagyon jelentős hatással lesz a pénzügyi eredményeinkre ebben az üzleti évben, és szembe fog menni a mostanában elért sikereinkkel. De egy vonalban van a stratégiánkkal, hogy maximalizálhassuk a brandjeink jövőbeli értékét, ami hosszú távon hasznos lesz az alkalmazottainknak, játékosainknak, és részvénytulajdonosainknak egyaránt. Elvárjuk, hogy pozitív hatása legyen a pénzügyi teljesítményünkre a 2020-21-es üzleti évtől kezdve.
Ideális helyzetben vagyunk, hogy hasznunk legyen az ipar erős terjeszkedéséből és folyamatos evolúciójából. Befektetünk, hogy fejleszhessük a franchise-unkat és PRI-nket, hogy teljes mértékben realizálhassuk a mobilos piac potenciálját, hogy gyorsíthassuk az ázsiai és az eSportos növekedésünket, és hogy a brandek tulajdonlsából hasznunk legyen abban a kontextusban, ami a streamelés felemelkedéséhez, és a platformok multiplikációjához, sokszorosodásához köthető. Ezen lehetőségek erőteljesen meghajtanak minket a jövőbeli profitnövekedésünk és csúcsaink eléréséért,” olvasható a Ubisoft teljes közleménye magyarra fordítva.
A jelenlegi üzleti évben (ami április első napján kezdődött) a bevételt 2,185 milliárd euróról 1,45 milliárdra csökkentették, és az adózás utáni profitot is levágták 480 millióról 20-50 millióra. A 2020-21-es évre viszont emelték a tétet 2600 millió, illetve 600 millió euróra, ugyanis abban az üzleti évben öt AAA játékuk fog megjelenni. (A negyedik játék nagy eséllyel az új Assassin’s Creed lesz, míg az ötödik esetleg egy új Far Cry, mivel a Skull & Bonest a 21-22-es évre tervezik a dokumentum szerint, mert nem említik meg sem azt, sem a Beyond Good & Evil 2-t…)
A Gods & Monsters eredetileg február 25-én jött volna ki (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Google Stadia, PC); a Watch Dogs új része március 6-án (PlayStation 4, Xbox One, Google Stadia, PC); míg a Rainbow Six Quarantine valamikor 2020 elején jelent volna meg (PlayStation 4, Xbox One, PC). Egyértelmű, hogy a next-gen konzolok miatt toltak itt is (platformok sokszorosodása gondolatmenet…).
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!