Jeff Kaplan abban reménykedik, hogy a játéka (ő a rendezője): az Overwatch 2 kihathat arra, hogy miként közelítik meg a többiek a folytatás fogalmát.
„Amikor feljött az ötlet, azt kérdeztük magunktól, hogy milyen lenne egy folytatás az Overwatch esetében? Értelemszerűen vannak a nagy pontok, amiket akarunk, mint például a történet élménye, a nagyban újrajátszható kooperatív PVE, amit Hero küldetéseknek nevezünk, fel akarunk egy fejlődési rendszert építeni a mögötte álló tehetségekkel, és úgy gondoljuk, hogy ha ez a folytatás, akkor mi másra van szükség? Új PVP módokat akartunk, így létrehoztuk a Push-t. Több pályát is szerettünk volna ennek a módnak – Toronto az egyedüli ilyen, de azon túl új PVP pályákat akarunk az összes, már létező módnak (Control, Escort, Assault). Mit csinálna bármilyen másik folytatás? Ahogy haladtunk, elkezdtünk új kinézetet adni a karaktereknek, és erre büszkék vagyunk; felépítettünk egy teljesen új kezelőfelületet, feltuningoltuk az engine-t. Egy valódi folytatást hegesztünk.
Sok olyan döntést meghoztunk, hogy úgy érződjön, senkit sem hagyunk magunk mögött. Biztos vagyok abban, hogy mi mind játszottunk olyan játékokat, amiket élveztünk, majd amikor kijött a folytatás, az addigi fejlődésünk nem jött utánunk. Majdhogynem azt akarom kihívásként, hogy mindenki visszatérjen: miért oké az, ha a játékossal rosszat teszünk? (Nem adjuk nekik az új pályákat, a fejlődésük, eredményeik nem folytathatóak.) Ekkor oké folytatásnak nevezni ezt? De ha mindenkit engedünk játszani, akkor csak az van, hogy óh, ez csak egy mód, amit kapsz. Én nem gondolom így – úgy vélem, hogy az Overwatch 2 egy valódi folytatás. Ez egy hatalmas játék, és úgy gondolom, hogy nem csak jót akarunk tenni a játékosokkal (a jelenlegi Overwatch-rajongókkal, akik nem érdeklődnek az Overwatch 2 iránt), de még ezt is remélem, hogy jót cselekszünk azon játékokkal játszókkal, amik folytatásokat kapnak, és nincs közük az Overwatch-hoz. Remélem, hogy egy kicsit tényleg be tudjuk folyásolni a játékipart. A fejlődésed, az eredményeid veled jöhetnek, és a korábbi verzió játékosai játszhatnak az új verzióval játszókkal. Ez mind jelentéstani, de igazán hiszek abban, hogy jót tehetünk a játékosokkal,” mondta a VG247-nek Kaplan.
Az Overwatch nemrég egy kicsit megosztó újítást kapott: a meccsek előtt a játékosoknak döntenie kell, hogy melyik kategóriájú játékosokkal játszanának (Tank, Support, vagy DPS), mielőtt karaktert választhatnak. Ennek az angol neve role queue, amit magyarul kb. úgy fordíthatunk, hogy szerepsor. Erről is beszélt Kaplan: „Úgy érzem, hogy erre a funkcióra szükség volt. Pozitív volt [a fogadtatása]. Szerintem a legtehetségesebb szintű játékosok esetében (Grandmaster, Master) láthatjuk a legnagyobb hibákat, továbbá a kisebb régiókban a kései órák során. Számunkra ez egy kemény probléma, amit meg kell oldanunk. Ha belegondolsz, a lehetőségünk, hogy hozzád a legrosszabb pinggel kapcsolódhassunk valaki mással [nem valami jó], mert a játékosok nem valami boldogak, mert nagy pingjük van. Ha megifgyeled, az Overwatchos pinged általában következetes, mert mindig a legközelebbi adatközponthoz próbálunk rakni téged. Ez számunkra elsődleges volt. A másik opció az, hogy egy alacsonyabb szintre teszünk (Grandmaster játékosokat a Master vagy Diamond szintűekkel), de tudjuk, hogy a játékosok ezt nem veszik valami jó néven. Értelemszerűen ha a Tank vagy a Support karaktertípust választod, jelentősen felgyorsul a szerepsor működése is.
Az emberek nem vitatkoznak arról, hogy kell-e Tank a meccsbe vagy sem, satöbbi. Ez egy anekdota, és nem tudományon alapul, de sokat tanultam magamról játékosként a szerepsoron keresztül. Megtanította számomra, hogy másként nézzek a játékra, és megváltoztatta néhány hőssel kapcsolatos választásomat. A fő problémám (és a csapat fő problémája is) az volt, hogy hosszú ideig kellett a DPS-ekre várakozni a nagyon jó képességű játékosok szintjén az érintett régiókban. Úgy gondoltam, hogy az én hierarchiám az, hogy remek Tank, eléggé jó Support, és borzalmas DPS vagyok. Amikor bejöttek a statisztikák, megmutatták nekem, hogy közepes Tank, jó DPS (sokkal jobb mint gondoltam – hogy fair legyek, Symmetraként játszottam, mert úgy véltem, hogy erősen OP karakter volt, és még most is az a nerf után…), és borzalmas Support vagyok… Úgy véltem, hogy jó Support vagyok, és a feleségem folyton ezzel húzta az agyamat. Mindig azt mondta, hogy nagyon rossz Support vagy, ne játssz velük, mire én azt mondtam neki, hogy a srácok a Blizzardnál úgy vélik, hogy remek vagyok, és imádják, amikor Anaként játszom, és mégis borzalmas vagyok – két skill értékeléssel alacsonyabb voltam Supportként mint DPS-ként, úgyhogy átváltottam Anáról Mercyre, és elkezdtem vele játszani, és eljutottam oda Supportként, ahol a Tankkal vagyok – sokat tanultam,” tette hozzá Kaplan.
Az Overwatch 2 megjelenési dátummal nem rendelkezik. PlayStation 4-re, Xbox Onera, Nintendo Switchre és PC-re van jelenleg bejelentve a játék.
Forrás: VG247
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!