Menu

„A 4K felbontás játékoknál haszontalan!” (Playdead – Limbo fejlesztője)

Ez talán az utóbbi néhány hónap legkomolyabb idézete a 4K felbontás témájával kapcsolatban, amit a játékipar egyik ritkán „megszólaló”, de akkor nagyot robbantó csapatának társalapítója mondott.

A címben látható gondolat Dino Pattihoz fűződik. Ő a Playdead társalapítója – tőlük eddig mindössze két játékot láttunk, de mind a kettő kiváló lett (Limbo, Inside). Patti a kanadai Reboot Develop konferencián mondta az alábbiakat: „Szerintem [a 4K felbontás játékoknál] haszontalan. Ez olyasmi, amit a technológiai kereskedők erőltetnek, hogy a következő konzolra kerüljön a figyelem. Én egy általam kiválasztott úton szeretnék járni, nem pedig azt, hogy a technológiai gyártók pénze bevonzzon engem. Sok ember van, aki valami fényeset, csillogót szeretne látni, és ők ezt követik. Tisztán láthatod a csordát, ami egy irányba tart, majd elbukik… [A gyártók] nem tisztelik a videojátékok természetes evolúcióját, és ők erőltetik a technológiát. A Microsoft és a Kinect… ők lefizették a stúdiókat, hogy sok sz_r játékot csináljanak,” mondja Patti, aki a Playdeadtől való távozás után a Coherence-et (multiplayer platform technológia) és a Jumpshipet (stúdió) hozta létre.

Guðmundur Hallgrímsson, a Klang Games társalapítója is felszólalt a Reboot Developon: „Egy igazán egyszerű művészeti stílust választottunk (a Seeddel, a következő játékunkkal), mert a nagyobb felbontású és részletességű grafikárt zajló harc olyasmi, ami csak néhány igazán nagy stúdiónak szól… Amikor a grafikáról van szó, ha igazán elkötelezett vagy egy játék iránt, akkor általában csökkented az összes beállítást, hogy a maximum teljesítményt elérhesd. Úgyhogy én nem nagyon érdeklődöm a grafika iránt. A nap végén úgy is a játékmeneten van a hangsúly!”

És végül Chet Faliszek idézete is érdekes – ő korábban a Valve írója volt a Portal, a Left 4 Dead és a Half-Life 2 esetében: „A [grafikai] valószerűség üldözése nem valami érdekfeszítő. Nem változtatja meg értelmes módon a játékot. A technológia nem folyásolja be olyan mértékben a játékmenetet mint ahogy az üzleti modellek teszik. Az Apple Arcade lehetővé teszi számodra, hogy egyjátékos mobilos játékokat készíthess ott, ahol eddig erre nem volt lehetőséged. Az ilyen féle befolyások jóval nagyobb hatással rendelkeznek.”

Ilyen lázadókból többre van szükség a játékiparban. Ide vehetjük a Devolver Digital társalapítójának gondolatait is – róluk a minap volt szó. Amúgy is nagy távolságra kell lennünk a képernyőnktől, hogy jelentősége legyen a nagyobb felbontásnak…

Forrás: VG247

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

No comments

Vélemény, hozzászólás

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..



Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu

https://smallseotools.com/