Erős korlátozásokat vezet be Kína a kiskorú játékosoknak

Olyan szabályzatot vetett be Kína, ami nem engedélyez sok játékidőt a fiataloknak.

A South China Morning Post tudósít arról, hogy a sajtóval és a publikációval foglalkozó állami szervezet (angolul a rövidítés SAPP) kiterjeszti a valódi nevet igénylő azonosítást az összes platformra: meg kell adni a kínai játékosuknak a korukat, amikor egy játékban regisztrálják magukat a nevükkel, és ezt egy adatbázison keresztül ellenőrzik, és meghatározzák, hogy kiskorúról van-e szó. Mivel az adatbázis folyamatosan frissítésre kerül, a hamis azonosítókkal nem lehet trükközni sem.

A SAPP azoknak, akik nem töltötték még be 18. életévüket, átlagban maximum másfél órát játszhatnak (eddig három óra volt a limit; a 12 éven aluliaknak egy, a 12-18 éveseknek pedig kettő óra engedélyezett), kivéve a hétvégéket, amikor három óra engedélyezett. Este tíz és reggel nyolc között nincs lehetőségük játszani a 18 éven aluliaknak, a nyolc éven aluliak nem költhetnek valódi pénzt a játékokban, a 8-16 évesek havonta maximum 200 yuant (kb. 8700 forintot), a 16-18 évesek pedig 400-at (~17500 forintot) költhetnek. A játékhoz megadott korhatár alatti játékosok nem is játszhatnak egyáltalán.

A valódi neves regisztrációs rendszer még 2007-ben került bevezetésre, de csak az utóbbi két évben kezdett két nagy kínai techcég, a Tencent és a NetEase a korlátozások kiterjesztésébe, hogy ne csak a PC-sek, hanem a mobilosok is behatároltak legyenek. A Tencent bevezett négy korkategóriát: 6+, 12+, 16+ és 18+. A hat éven aluliaknak nem javasolják a felügyelet nélküli játékot. Eddig Kínának nem volt olyan korhatár-besorolással kapcsolatos rendszere, mint Amerikának (ESRB) vagy Európának (PEGI), és Daniel Ahmad, a Niko Partners senior elemzője szerint még nem biztos, hogy az új szabályzatok ezt a rendszert fogják-e használni, de mivel a Niko Partners szerint több mint ötven játék lett már így besorolva ezzel a „legszigorúbb korhatáros rendszerrel”, valószínűleg a Tencent metódusa kerül elfogadásra. El fognak tűnni a lootboxok, az erőszakos és a szexuális tartalmak is. Állítólag.

„Az egyik pont [a szabályzattervezetben] az, hogy a helyi szabályozók a cégekkel együtt fognak dolgozni, hogy egy meghatározott időn belül életbe lépjenek az új szabályok, de ez még nincsen megszabva… de a szabályzat már igencsak véglegesnek tűnik, és mindegyik online játékban alkalmazásra fog kerülni,” írja Ahmad, aki szerint a változások nem nagyon fognak a kínai iparra hatni, mivel a kínai internetezők mindössze 20%-a 19 éven aluli, és ennél jóval kevesebben vásárolnak a játékokon belül (mikrotranzakciók). Szerinte inkább más szabályok (mint például a kínai cenzorok általi licenszek évenkénti mennyisége – ez kötelező a hivatalos piacra lépéshez az országban) inkább hatással lesznek rá: „Ezen rendszerek alkalmazása a PC-s és mobilos játékokban elkerülhetetlen fejlemény, és fontos lépés Kína játékiparának. Lehetővé teszik, hogy a játékok eltérő korosztályokat célozhassanak meg, és hogy változatosabbak legyenek. A játékosok igénye továbbra is erős 2019-ben, és a fontos játékok továbbra is vezető erőként segíteni fognak a növekedésben,” teszi hozzá Ahmad.

A kiadóknak kötelező lesz a szülőkkel, iskolákkal, kiskorúakkal és egyéb csoportokkal együttműködni, hogy az egészséges játékbeli viselkedést megtanítsák a gyermekeknek – erre példa lehet a szülői felügyelethez alkalmas applikáció, egy hirdetési kampány, vagy egy oktatóprogram, hogy miként lehessen játszani anélkül, hogy függőség alakuljon ki.

És hogy miért van mindez? Hivatalosan Xi Jinping, Kína vezetője szerint szükség van a kiskorúak látásának javítására, és ezen szabályokkal szeretné elérni, hogy ne kelljen túl sok fiatalnak szemüveget viselnie.

Forrás: Gamesindustry, BBC

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu