Csalódott a VR-technológia fejlődésének mértékében John Carmack, az FPS-ek atyja

John Carmack, az Oculus VR technikai vezetője egy életműdíjat kapott az idei VR Awardson, és itt fejezte ki csalódottságát.

„John Carmack mindannyiunk számára inspiráció a virtuális valóság iparában; büszkén ismerjük el az eddigi munkásságát, illetve azt a hatást, amit ő továbbra is kifejt. Ahogy a hardver és a technológia fejlődése folytatódik, kétségtelen, hogy John a virtuális valóság innovációjának élvonalában lesz,” mondta Daniel Colaianni, a VR Awards mögött álló AIXR vezetője. Az életműdíjat (Accenture VR Lifetime Achievement Award az angol név) első alkalommal osztották ki, így még jelentősen kezdetleges állapotban van. Ennek ellenére Carmack eléggé kritikus nyilatkozattal élt a díj átvételekor:

„Gyakran rosszkedvű vagyok az irodában, ugyanis nem nagyon vagyok elégedett az eddigi haladásunk mértékével. Amikor a virtuális valóságban vagyok, látom ott a varázslatot, de az agyam állandóan feldobja ezeket a „tennivalós” cetliket mindenre. Szóval még egy egy kis ideig eltart, mielőtt tényleg jól fogom érezni magam az eredményeimre való visszatekintéskor. Semmilyen technológia nem jelent sokat addig, amíg a felhasználói értékek szolgáltatására nincsen felhasználva. Úgyhogy mindennél jobban remélem, hogy segítettem elhozni az embereknek az új festővásznat, amin dolgozhatnak, és abban is reménykedem, hogy az emberek által elvégzett munka úttörő lesz a jövőben,” mondta Carmack, aki megemlíti a 90-es évek „paleo-VR” kísérleteit (elég csak a Nintendo Virtual Boyra gondolni…), de kifejezte, hogy szerinte a VR modern korszaka Palmer Luckey Oculus Rift prototípusával kezdődött.

A probléma az, hogy a VR áttörése eléggé lagymatagnak tekinthető még napjainkban is. A PlayStation VR-é „szódával elment” kategória – tény, fogyott belőle, de az Oculus Rift technológiája fejlettebb, ám cserébe drágább is, és még mindig eléggé niche, elvont technológiaként lehet tekinteni a virtuális valóságra, aminek nem csak fejlődnie kellene, hanem olcsóbbnak is kellene lennie, ugyanis egy megfelelő VR élményhez egy kellőképp erős PC-re is szükség van. Az pedig nem mindenkinek van.

Forrás: PCGamer

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu