Japán botrány kialakulóban a reklámokkal megpakolt Death Stranding körül

Sőt, egy másik termék – elég gátlástalan – reklámja miatt lényegében nemzetközi ügyről is beszélhetünk Hideo Kojima legújabb játéka, a Death Stranding kapcsán.

Szóval a Death Stranding tele van kameóval, így a híresebb színészek, műsorvezetők, vagy akár játékfejlesztők is felbukkanhatnak nyugati utazásunk során. Az egyik ilyen vendégszereplő Hirokazu Hamamura, aki Japán legnagyobb videojátékos magazinjának, a Famitsunak a korábbi szerkesztője (most már az Enterbraint, a magazint kiadó céget vezeti). Ő az egyik NPC a játékban, akinek tárgyakat kell vinnünk a történet során. A neve Collector, és a nevéből adódóan régi konzolokat gyűjt.

A fenti tweetben ezen felül láthatjuk a Famitsu értékelését a játékról (40/40 pont, nem valami gyakori; a Death Stranding mindössze a 26. ilyen cím több évtized alatt!), továbbá azt is, hogy PSP-szállítás is szóba kerül. Pont a PlayStation Portable, aminek marketingjében épp Hamamura is részt vett. Nahát, milyen érdekes.

A japán 2ch mellett a Kotaku is arról ír, hogy a felirat, amikor vele beszélünk a játékban, magyarul kb. annyi, hogy „[Mielőtt a Death Stranding értékesítése megkezdődik], biztosan a Hírességek Csarnokába fog kerülni”. A kifejezés a Famitsu 40 pontos játékaira vonatkozik. Japánul a dendou iri karakterek kerültek alkalmazásra, amit épp a magazin nagy értékelésű játékok esetében használ. Szóval felettébb… érdekes kapcsolatok lehetnek a Famitsu/Enterbrain és a Kojima Productions között. Mondjuk úgy… összeférhetetlenség?

De van itt még valami, ami már inkább pofátlan fizetett hirdetésnek tűnik. Mit iszik Sam, amikor életerőre van szüksége? Monster energiaitalt. Pedig az csak feldob (aztán lefáraszt), nem pedig gyógyító hatású (szóval ez még hazugság is). Persze, ledöntünk egy dobozzal, visszatér a staminánk, de azért ez már inkább az elképesztő kategóriát súrolja. (Az, amikor 1-es és 2-es számú gránátokat csinálunk a wc-ben, az csak játékmenetbeli mechanika… az inkább furcsa mintsem zavaró, fizetett hirdetés. Abba belekötni nem fogunk.) Van még egy hirdetés: amikor a fürdőszoba/wc ajtaja zárva van, kinn egy reklámot látunk, mégpedig a Ride With Norman Reedus programét az AMC-n. Ez Reedus (aki ugye Sam „Porter” Bridges karakterét megformálja) motoros reality show-ja…

Úgyhogy amíg nemzetközileg a Monstert tolja erősen a képünkbe a Death Stranding, addig „a hazai pályán” a Famitsu körül LEHET összeférhetetlenség… (2008-ban a Metal Gear Solid 4, 2010-ben a MGS Peace Walker, majd 2015-ben a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain is maximális pontot kapott amúgy! Ja, és a Peace Walkerben is ott volt Hamamura. Hmm…)

Forrás: VG247, Forbes

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu