Diablo II remaster: elképesztő ok miatt törölték a projektet!

Talán a Diablo II remaster körül hihetetlen balfékség is jól példázza David Breviknek, Erich Schaefernek, és Max Schaefernek a modern Blizzardról alkotott – igencsak elítélő – véleményét (ők az a három személy, akinek az eredeti Diablót köszönhetjük).

„A régi Blizzardnak annyi. Amikor mi kiléptünk, akkor kb. összesen 180 alkalmazott volt. Most több ezer van. Az egész birodalom más, és az Activisionnek semmilyen befolyása nem volt. […] Most [a Blizzard] egy videojátékos birodalom, aminek kedveznie kell a részvénytulajdonosainak. Nem lehet olyan nagy és szabad mint amilyenek mi voltunk, és az egyik indok a távozásunk mögött az volt, hogy önmeghatározók akartunk lenni, nem pedig egy szörnyen nagy szervezet nézői,” mondta a PCGamernek Max Schaefer.

„Néha felkelsz reggel, és egy olyan szituációban vagy, amiben nem tudsz győzni. Úgy gondolom, hogy valamennyire ez történt [a Blizzarddal]. Nem volt tiszta kiút nekik. És úgy gondolom, hogy elfuserálták valamelyest… de nem volt út valamilyen botrány, probléma nélkül. A Blizzard struktúrálisan most először a pénztárcájával gondolkodik, és ez mindennél inkább befolyásolta a döntéshozatalt, és talán alulbecsülték, hogy miként értékelnék ezt az emberek,” tette hozzá Schaefer, aki ezzel csendben a Blitzchung-botránnyal is odapörkölt korábbi munkahelyének…

A trió, ami az ExileConon volt kinn, a GameSpotnak elárulta azt is, hogy lényegében esélytelen, hogy a Diablo II-ből valamilyen remaster készülhessen, ugyanis a kód és az assetek nagy része jelentősen korrupttá vált a fejlesztés kései szakaszában. (Ne feledjük az arany szabályt: menteni, menteni, menteni, vagy mostanában inkább: backup, backup, backup!) „Nagy része megvolt [az adatoknak]. Hazamentem, kivettem a merevlemezt, vagy amit akkortájt használtunk, és napokon át újraépítettem az egészet, ami végül jól sikerült… csak közben elveszett a múlt. Elvesztettük az assetek, a művészeti assetek jelentős részét. Ez [a szituáció] jelentősen nehézzé tenné a Blizzard helyzetét, ha egy Diablo II Remastert csinálnának, hiszen az általunk használt assetek lényegében odavesztek. Nulláról kellene újraalkotniuk őket,” mondta Schaefer.

Ezzel akkor tudjuk is, hogy miért is követi a Diablo IV a II stílusát: mert nem tudják a 2000-es játékot csak úgy felújítani…

Forrás: WCCFTech, WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu