„Nehéz használni a Frostbite engine-t”, állítja a BioWare korábbi vezetője

Aaryn Flynn szerint az Electronic Arts engine-jével nekik volt bajuk, nem is kevés.

„[A Frostbite engine olyan] mint egy Formula-1-es autó. Egy hatalmas csapatot igényel a fenntartása, és az is, hogy optimális teljesítményt lehessen elérni vele. Az élményem vele kb. ilyesmi volt: csinálhattál vele kiváló dolgokat, gyors lehettél pár elemével kapcsolatban, de igencsak kifinomult volt, és nehéz volt kezelni is. Egyre nehezebb és nehezebb volt megcsinálni azt a tartalmat, amit az emberek akartak. Egyre inkább nehezebb volt a tartalom mozgatása és a dolgok elvégzése. És bár több emberünk is volt (több csapatunk volt, és ennek révén többen dolgoztak nálunk), az élmények építése és összerakása lassabb tempóban ment,” mondta a Gamesindustrynak a Reboot Develop Red konferencián Aaryn Flynn, aki a BioWare korábbi általános menedzsere volt (2017-ig töltötte be ezt a posztot).

Ha emlékszünk még, a BioWare a Mass Effect trilógiához az Unreal Engine 3-at használta, és Flynn, aki eddig nem beszélt nyilvánosan a Frostbite engine-ről (amit egyre többen használnak az Electronic Arts berkein belül), így rendelkezik tapasztalattal az EA engine-jéről, ugyanis a Mass Effect 3 után a BioWare következő játéka, a Dragon Age: Inquisition 2014 novemberében (PlayStation 4, Xbox One, PC, PlayStation 3, Xbox 360) már a Frostbite-on futott, nem beszélve a 2017-es Mass Effect: Andromedáról, továbbá az idei Anthemről, amiről az a pletyka járja, hogy lényegében 2.0-s verzióján dolgozik épp a csapat. (Erről beszámoltunk korábban mi is.)

Az Unreal Engine előtt pedig a BioWare az Infinity Engine-t, továbbá az Aurora Engine-t alkalmazta (az előbbit például az első két Baldur’s Gate, az utóbbit pedig a Neverwinter Nights használta a múltban), úgyhogy van azért tapasztalatuk a technológiai váltással kapcsolatban… de a Frostbite-ba talán beletört a csapat foga. (Csak ne az legyen a vége mint a Dead Space vagy a Battlefield: Hardline mögött álló Visceral sorsa: bezárás…)

Forrás: PCGamer

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu