Persze az még kérdéses, hogy ezzel a Half-Life 3-ra akarnak-e célozni Gabe Newellék avagy sem…
„Valószínűleg nem lep meg senkit sem az, hogy a Valve-nál sokan régóta vissza akartak térni a Half-Life univerzumához, és ez az élmény megerősítette ezt a gondolatmenetet. A Half-Life: Alyx alkotása során új utakat kellett felfedeznünk a történetmesélés során ezekkel a karakterekkel és ezzel a világgal, és felismertük, hogy sok új játékmenetbeli élmény túlmegy azon, amire eddig képesek voltunk. Persze várnunk kell arra, hogy lássuk, hogy a megjelenés után miként reagálnak az emberek a Half-Life: Alyxre, de imádnánk, ha folytathatnánk,” mondta a The Verge-nek David Speyrer, a játék programozója és tervezője (aki korábban a Half-Life 2-n, a The Orange Boxon, és a két Left 4 Deaden is dolgozott).
De amúgy nem ez volt alapból a Valve terve: „Eltérő franchise-okat próbáltunk ki. Kb. kizártuk a multiplayert, mert a virtuális valóságnak kicsi közössége van, továbbá problémák lettek volna pl. a VR avatárokkal. Úgy éreztük, hogy a Portal vagy a Half-Life lenne érdekes, és a Portal olyannyira arról szól, hogy a téren és a portálokon átlendülsz, úgy véltük, hogy az emberek csak rosszul lennének tőle [VR-ban]. Egy Portal játék kihívásnak tűnt, de majd megnéztük a Half-Life-ot és annak DNS-ét, és sok eleme jobbnak tűnt a VR révén. A Half-Life a történet, a harc, a puzzle-k, a felfedezés, az interakció, és a környezeti művészet kombincáiójáról szól, és mind úgy tűnt, hogy fejlettebb, vagy újra feltalált lett a VR-ban,” mondta Speyrer Geoff Keighleynek a videóban, amit Keighley készített (ezt a tegnapi irományban meg lehet találni).
„A Valve-nál mindenki izgatott, hogy visszatérhet a Half-Life világába. A VR energiát adott nekünk. Sokat adtunk magunkból a technológiába, de szívünk mélyén játékfejlesztők vagyunk, és egy ilyen mértékben ambíciózus VR-játék mellett való elköteleződésünk izgalmas,” írta Gabe Newell, a Valve főnöke egy közleményben.
A Twitteren Rhys Darby (Flight of the Conchords – magyarul talán Slágermájerek néven fut) megerősítette, hogy a játék trailerében őt hallhattuk. Alyxnak pedig új hangja lesz: Merle Dandridge helyett Ozioma Akagha lesz (Plastic a Mirror’s Edge Catalystben, Barbara Casey a Wolfenstein II: The New Colossusban), és Greg Coomer a PCGamernek elmagyarázta, hogy erre azért volt szükség, mert a Half-Life 2 előzménytörténetéről van szó, és emiatt Alyx fiatalabb, így szinkronhangját cserélni kellett. Persze Dandridge nem bánkódik, ugyanis ezt írta a Twitteren: „Annyira imádom őt [Alyxot]. Nagyon hálás vagyok, hogy végre elégedettséggel rendelkezhetnek majd a rajongók. Köszönöm, Valve, hogy Alyx Vance és a Half-Life újra életre kelt. Gratulálok, és sok sikert!”
A Half-Life: Alyx márciusban érkezik Valve Indexre, HTC Vive-ra, Oculus Riftre, a Windows kevert valóságú eszközeire (Mixed Reality), illetve Oculus Questre, ha van egy link kábelünk a PC-nkhez. Aki március 30-áig megveszi a Valve Indexet, ingyen megkapja a játékot.
Forrás: WCCFTech, GameSpot, GameSpot, GameSpot
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!