BioShock 4: a Cloud Chamber már dolgozik rajta

Bár még nem biztos, hogy számozott lesz a következő BioShock, az már igen, hogy megvan a stúdió, ami fejleszti azt.

A Take-Two (mindegy, hogy 2K Gamest ír a sajtóközlemény… ugyanaz a cég, a Take-Twoé a 2K brand) közleménye szerint egy új stúdiót hoztak létre, aminek a neve Cloud Chamber. Ennek első projektje a BioShock franchise következő része lesz, „ami a következő néhány év során fejlesztés alatt fog állni”, így biztosra vehetjük, hogy next-gen címről van szó, azaz PlayStation 5-re, Xbox Project Scarlettre (Anaconda, Lockhart?) és PC-re készül. A stúdió két helyszínen építi a csapatot: Novatóban (áhá, tehát ezért láttuk korábban ezt a helyszínt a BioShockkal kapcsolatban feltűnni), a 2K Games főhadiszállásán, illetve Quebecben, Kanadában, amivel ez lenne a 2K Games első kanadai stúdiója.

A Cloud Chambert a 22 éve az iparban dolgozó Kelley Gilmore vezeti (korábban a Firaxis Gamesnél például a Sid Meier’s Civilizationön, vagy az XCOMon is dolgozott, de a 2K-nél összesen 40-nél is több játékon dolgozott idáig) Novatóból. A montreali csapatot Ken Schacter vezeti, akinek „jelentős tapasztalata van fejlesztésben, gyártásban, illetve kreatív és technológiai szerepekben is megfordult már” (korábban pedig a Zynga torontói menedzsere, és a Trapdoor indie fejlesztő/kiadót is ő alapította). „A Cloud Chambert azért hoztuk létre, hogy még fel nem fedezett világokat, és a bennük játszódó történeteket hozzunk létre, amik a videojáték formátumának lehetőségeivel kapcsolatos korlátjait fogják feszegetni. A csapatunk hisz a változatosság erejében és szépségében a stúdió felépítésében és a gondolkodásmódjában egyaránt. Mélyen tapasztalt játékalkotók vagyunk, és közülünk sokan a BioShock elsődleges létrehozásában, majd fejlődésében és hosszútávú hírhedtségében is közreműködtek. Büszkék vagyunk, hogy a 2K család részesei lehetünk úgy mint ennek az ikonikus franchise-nak a gondnoka,” mondja Gilmore.

„Ahogy folytatjuk a termékportfóliónk növelését, továbbra is inspirál bennünket az értékes IP-inkbe, remek emberekbe, és az ő kollektív, hosszú távú potenciáljukba való befektetés. A BioShock az egyik leginkább szeretett, kritikailag elfogadott, és legmagasabban értékelt franchise az előző konzolgenerációban. Alig várjuk, hogy láthassuk, hogy az erőteljes narratívája, illetve az ikonikus, belső nézetes, lövöldözős játékmenete hova tart a jövőben az új stúdiónk, a Cloud Chamber vezérletével,” mondja David Ismailer, a 2K Games elnöke. Több pozíció is nyitott a Cloud Chamberben – itt meg lehet nézni a nyitott állásokat.

A Kotakus Jason Schreier szerint már 2015-ben elkezdődött a játék fejlesztése, és a texasi Austinban levő Certain Affinity (ex-Bungie fejlesztők által 2007-ben létrehozott stúdió – Call of Duty: Modern Warfare Remastered, több modern Halo-játék, Doom 2016) dolgozott rajta (és a kódneve Parkside volt), de végül a Take-Two 2017-ben újraindította a fejlesztést, áttolva azt Novatóba, ahol részben az ex-Hangar 13-as (Mafia III) fejlesztők alkották a csapatot. Erről a csapatról tavaly voltak pletykák, és esélyes, hogy a Cloud Chamber ezzel a stúdióval azonos.

Szomorú hír az, hogy a BioShock alkotója, Ken Levine nem dolgozik az új BioShockon…

Forrás: Gematsu, WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu