Xbox Series X – Phil Spencer, az Xbox-vezér elárulta, hogy a gyors tárhely nem csak arra lesz használható, hogy gyorsan, szinte töltési idők nélkül fussanak rajta a játékok.
„A sebességnek köszönhetően a fejlesztők lényegében virtuális RAM-ként használhatják az SSD-t. A hozzáférési idő közel van a jelenlegi konzolgeneráció memóriájának hozzáférési idejéhez. Természetesen az operációs rendszernek lehetővé kell tennie a fejlesztőknek a hozzáférést, ami túlmutat azon mintha az SSD kizárólag egy tárhely lenne. Így meglátjuk, hogy a hozzáférési méret miként fog jelentősen növekedni, ami összevethető azzal a változással, ami a Win16-ról a Win32-re, vagy néhány esetben a Win64-re ugráshoz hasonlítható.
Persze, az SSD továbbra is lassabb lesz, mint a GDDR6-os memória, ami közvetlenül az áramkör tetején csücsül, de az adat közvetlen biztosítása az SSD-ről a CPU-nak és a GPU-nak megvalósítja, hogy olyan játékvilágok jöjjenek létre, amik nem csak gazdagabbak lesznek, hanem még inkább átmenet nélküliek – nem csak pusztán a töltési idők révén, hanem a környezet felépítésén keresztül is. Egy grafikai tervezőnek nem kell többet afelől aggódnia, hogy mikor fogy ki a GDDR6 és mikortól kezdődik az SSD[-hez való hozzáférés]. Szeretem, hogy Mark Cerny és az ő csapata a Sony-nál szintén az SSD-be fektet be a PlayStation 5 esetében. Az engine-ek és az eszközök megfelelő funkciókkal rendelkezhetnek[, amik kihasználhatják a gyors hozzáférést]. Együtt biztosíthatunk egy nagyobb felhasználói bázist, és a fejlesztők minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy elsajátítsák a hardver képességeit, hogy támogassák annak programozását. Nincsen PlayStation 5-ös fejlesztőkészletem, és nem hiszem, hogy a Minecraftot fejlesztő csapatunknak volna egy, de izgalmas lesz látni, hogy miként hoz hasznot az ipar az eféle megoldások átfogó alkalmazásával,” mondta még az E3-on a német PC Games Hardware-nek Phil Spencer. Talán emiatt talált rá csak most a WCCFTech az interjúra.
Lehetséges, hogy az Xbox Series X névre hallgató next-gen Xbox a Radeon Pro SSG (Solid State Graphics) munkaállomás megoldását átveheti az AMD-től, hiszen ott is hasonló megközelítéssel élt a processzorokat és videókártyákat gyártó cég, amivel a Sony és a Microsoft is leszerződött a következő konzolokra is.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!