A free-to-play játékokat nem kizárólag rendeltetésszerűen lehet alkalmazni – egyesek más célból alkalmazzák a Fortnite-ot és a mostantól rövidítve, CS:GO-ként leírt Counter-Strike: Global Offensive-et.
A Financial Times arról tudósít, hogy a bűnözők pénzmosást végeznek az Epic Games és a Valve ma is töretlen népszerűségnek örvendő játékában. Ehhez pedig a két játékban jelen levő mikrotranzakciókat használják fel, így a nem legális úton szerzett pénzükkel például a CS:GO fegyvereivel (vagy esetleg azok skinjeivel), vagy a Fortnite emote-jaival, győzelmi táncaival üzletelnek.
Még októberben publikálta ezt a jelentést a RUSI, ami egy brit védelmi és biztonsági szervezet. Ebben kifejtik, hogy a mikrotranzakciók révén megszerezhető virtuális tárgyak (amikről egy bekezdéssel feljebb írtunk pár példát a két játékból) tényleges, valódi értéke van, így velük is el lehet követni bűncselekményeket. Erre gyorsan reagált is Gabe Newell cége, a Valve: ők bejelentették, hogy leállítják a CS:GO-n belül a kulcsokkal való kereskedést, mert ők nem kívánnak a bűnözők pénzmosásának teret adni. Itt pedig joggal fel lehetne vetni a kérdést, hogy mekkora haszon lehet például a CS:GO-ban – nos, erre ez a kép adhat tiszta választ:
Fel kell szépen szorozni kb. háromszázzal, így a legdrágább a listán jó fél millió forint körül mozog. És ez tényleg egy nagyon vékony részlet a listából, amivel kereskednek a játékosok egymás között a Steamen. A ritka skinekre tényleg van kereslet, és általában meg is fizetik az árát az erre vágyók.
De az Independenten olvashatunk a másik említett játékról, a Fortnite-ról – itt a Sixgill kiberbiztonság-kutató cég elemezte a játékbeli pénznem, a V-Buck kereskedelmét, és szerintük a dark weben olcsón értékesítik, és a tárgyak közül az eBayen olyan is volt, ami több százezer dollárba került. (Tehát abszolút milliós számokban kell gondolkodni!) A fejlesztők, kiadók pedig nem nagyon törődnek a pénzmosással, és nem nagyon intézkednek ezzel kapcsolatban, mivel csak az önkifejezés lehetőségét biztosítják a mikrotranzakciós tárgyakkal. (És nem csak ebben a két játékban mehet az akció, hanem a FIFA, vagy a World of Warcraft is jó példa erre.)
A lootboxok elleni fellépés pedig eléggé lassú tempóban zajlik, de Európában már van példa a tiltásukra (a három Benelux államból kettő, Belgium és Hollandia már megtette!), viszont amíg ebből profit van (az Electronic Arts számára évi 650 millió dollár, a digitális értékesítésük 30%-a), nem lesz ezen a téren komolyabb változás.
Forrás: Qubit
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!