A Battlestate Games kifejtette, hogy miért csak férfi karaktereket lehet a stúdió Escape From Tarkov FPS-ében használni.
Azért kellett egy közleménnyel jelentkezniük, mert nemrég előkerült az internet bugyraiból egy 2016-os interjú a WCCFTech-ről, ahol Pavel Dyatlov, a Battlestate egyik fejlesztője még teljesen más indoklást mondott a női karakterek hiányára. Akkor ugyanis Dyatlov azt mondta, hogy „megállapították, hogy a nőknek nem szabad a harcban részt venni”, majd hozzátette, hogy „a nők nem tudják azt a stresszmértéket kezelni – csak a kemény férfiaknak van itt [mármint a játékban] hely.”
Azért került elő nyilatkozat, mert a jelenleg nyílt bétában van az Escape From Tarkov az év végén hirtelen népszerű lett a Twitchen. Ekkor jogosan kritizálták a stúdiót Dyatlov nyilatkozata miatt, a Battlestate Gamesnek (akiket innentől BSG-re rövidítünk) pedig reagálnia kellett – nézzük, mit is írtak a közleményben: „A 3 éves cikkre reagálnánk, amiben a nőkről volt szó az Escape From Tarkovban. A válaszok nem egy kulcspozícióban levő Battlestate Games-alkalmazottól származtak, és a mondanivalója valószínűleg rosszul értelmezték. Ennek eredményeképp nem tükrözte a cég hivatalos álláspontját: mi mindig is tiszteltük a háborúban részt vevő nőket és azon hölgyeket is, akik a hadseregben szolgálnak. Az alkalmazottat megbüntettük és eligazítottuk. Elnézést kérünk a zűrzavarért.” Ezzel még nincs vége az ügynek, ugyanis a BSG egy válaszban már más magyarázatot adott: „Először is, már vannak nők az Escape From Tarkovban (például kereskedők, de néhány fontosabb jövőbeli küldetésben női fő karakterek is lesznek), de nem lesznek játszható női karakterek a játék háttértörténete miatt, és ami még fontosabb: jelentős munkára lenne szükség például az animációkkal, a felszereléssel.” Dejavu…
Korábban a Ubisoft is hasonlóan helyzetbe került: még 2014-ben, az Assassin’s Creed: Unity megjelenésekor James Therien, a Ubisoft technikai rendezője a „játékfejlesztés valósága” miatt nem volt játszható női karakter a játékban, és „dupla munka” kellett volna a kosztümök és az animáció elkészítéséhez. Egy évvel később pedig az Assassin’s Creed: Syndicate megjelenésekor pedig már lehetett választani több küldetés során is, hogy Jacob Frye, vagy az ikertestvére, a női Evie Frye bőrébe bújunk…
Ha a történelem megismétli önmagát, akkor az Escape From Tarkov fejlesztése során is láthatunk egy 180 fokos fordulatot, és a katonai FPS is elmozdul majd a játszható női karakterek felé…
Forrás: Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!