MOZI HÍREK – A Magyarországon is forgatott The Witcher és Az ír sikere után a Netflix továbbra is a streaming televíziózás élmezőnyében van és most a következő nyolc évben 26,3 milliárd dollárt (8000 milliárd forintot) fordít tartalomfejlesztésre – írja a Media1.
Leginkább saját tartalom gyártására fordít hatalmas összeget a streaming-szolgáltató egy friss iparági elemzés szerint, miközben a héten megnyitotta negyedik európai irodáját Párizsban. Több mint húsz francia nyelvű produkciót terveznek 2020-ra.
A Netflixnek már 6,7 millió előfizetője van Franciaországban. Francia nyelvű tartalmak előállítására 2020-ban több mint százmillió euró befektetését tervezik, hogy ne csak hollywoodi tartalmakat exportáljanak.
Nem új keletű a kapcsolat, ugyanis a streaming-szolgáltató már 2014 óta van jelen Franciaországban, ahol 40 emberrel dolgozik, és 24 francia nyelvű produkciót készített, köztük hat filmet és kilenc sorozatot.
Reed Hastings, a Netflix vezérigazgatója arról írt közleményében, hogy az új párizsi iroda „a hosszú távú elköteleződés jele, és lehetővé, hogy szorosabban együtt dolgozzanak a francia alkotókkal olyan nagy sorozatokon és filmeken, melyeket Franciaországban készítenek, de azután a világ számos pontján megnéznek majd.
A streamingcég mindeközben egyéb nemzetközi partnerkapcsolatok fejlesztése terén is növeli piaci részesedését: egy, a közelmúltban kötött szerződéseket hosszú távú megállapodásra vonatkozóan a Nickelodeon céggel animációs sorozatokra, többéves és több produkcióra szóló megállapodást a Trónok harca sorozatot jegyző David Benioff-fal és Dan Weiss-szel, illetve hároméves szerződést a vezető dél-koreai médiavállalattal, a CJ ENM konglomerátummal eredeti tartalmak előállításáról és válogatott műsorok forgalmazásáról is.
A Netflix egyébként tavaly október óta magyar nyelvű felületen, magyar nyelvű filmeket, sorozatokat is kínál.
Forrás: Media1, Hollywood Reporter, MTI, Reuters, Netflix-közlemény