Mennyiség a minőség felett: kényszerhelyzetben a Rockstar Games?

A Take-Two több játékot szeretne látni a Rockstar Games fejlesztőitől.

Nincs annál rosszabb, amikor a vezetőség a minőségi munka ellenére is többet vár az alkalmazottól. (Ráadásul úgy, hogy az alkalmazott anyagilag nem is okoz kárt a vezetőségnek!) Kb. ebben a szituációban lehet a Rockstar Games is. Ők a jelenlegi konzolgenerációban mindössze kettő játékot hoztak össze: 2013-ban a Grand Theft Auto V-öt láthattuk (igaz, ekkor még csak PlayStation 3-on és Xbox 360-on – a PlayStation 4 és Xbox One egy évet várt a portra), aztán 2018-ban lóháton becsoszogott a Red Dead Redemption 2 is.

A két játék kasszasiker lett (pláne a Grand Theft Auto V: a jelenlegi statisztikák szerint 115 millió példánynál tart, és ezzel mindössze a Minecraft és a Tetris előzi meg…), de itt jön képbe a Take-Two Interactive, a Rockstar Games tulajdonosa/kiadója. A Rockstar Gameses bennfentes SWEGTA szerint arra kényszeríti a Take-Two a Rockstart, hogy gyakrabban adjanak ki játékokat. A megbízható insider úgy véli, hogy ez rossz hatással lehet a két fő franchise-ukra (Grand Theft Auto, Red Dead), de a kisebb IP-ik hasznot húzhatnak belőle (pl. a Bully, esetleg a Manhunt. Az évek óta nem látott Agentről inkább nem mondunk semmit.).

SWEGTA tweetje összhangban van Strauss Zelnick nyilatkozatával. A Take-Two vezérigazgatója tavaly azt mondta a Gamesindustrynak, hogy nyolc év túl sok idő egy játék elkészítésére. Szerinte manapság már lehetséges úgy kiadni játékokat, hogy azok idővel bővüljenek. Azaz: a megjelenés pillanatában tartalmilag és/vagy méretileg kisebb játékokat vár el, hogy így gyakrabban kapjunk Take-Two alkotásokat, hiszen a kezdetben kisebb játékok rövidebb fejlesztési időt igényelhetnek. (Ez pedig tisztán a játék-mint-szolgáltatás modellt takarja. A Ubisofttól a Rainbow Six: Siege is ilyen felépítésű. Az Electronic Artsnál az Anthem lett ilyen.)

Egy Manhunt 3 ma már nem lenne olyan botrányos. Amikor 2003-ban megjelent az első rész (PS2-n; az Xbox/PC portok 2004-ben követték), több ország is betiltotta.

Forrás: PSL

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu