A 2016-os Doom után a Doom Eternal átláthatóbban fogja kezelni a nehézségi szintek közötti különbségeket.
Hugo Martin, a játék kreatív rendezője elárulta a Gamespotnak, hogy teljesen mindegy, melyik nehézségi fokozatot választjuk, mert mindenképpen ki kell használnunk az összes játék által kínált lehetőséget, rendszert és mechanikát, különben megölnek a szörnyek. Amikor 2016-os Doom rebootról beszélt, akkor Martin azt emelte ki, hogy abban a játékban drámaian nehezedett a démonok elleni harc, ahogy az Ultra Nightmare nehézségi szintet kiválasztottuk. Így pedig Martin szerint lényegében újra kellett tanulni az egészet a játékmechanizmus, amelyet egy tánchoz hasonlított. Ilyen volt például a tűzgolyók távolsága, és azok kikerülési módja is: erősen változott a választott nehézségi fokozattól függően. Itt került képbe az újratanulási faktor (tehát hogy a játék mechanikáját ismét meg kellett tanulnunk), ami nem biztos, hogy jó játékdesign egy FPS-ben. Különösen nem egy olyanban, ahol a játék ritmusa rendkívül fontos elem.
A Doom Eternal ezzel szemben jelentősen módosítani fog. Mindegy, hogy mondjuk Hurt Me Plenty-n vagy Nightmare-en játszunk, az ellenfelek képességei nem változnak. Cserébe minél nehezebbre állítjuk az id Software Tech 7-et használó FPS-ét, annál gyakrabban fogják a démonok használni a nagyobb támadásaikat. Martin az easy nehézségi szinten egy boxmeccshez hasonlította ezt: felváltva ütlegeljük egymást a démonnal, és csak ritkán próbálkozik erősebb ütéssel; Nightmare-en viszont állandóan a keményebb ütésekkel támadnak. (Lesz Ultra Nightmare is.)
Két vezérgondolata volt a csapatnak. Az egyik az, hogy hány döntést kell a játékosnak percenként meghoznia, a másik pedig, hogy hány hibát véthet a döntések során. A Doom Eternal úgy hangolja a változóit (a töltény mennyiségét, a fegyverek sebzését, a démonok számát stb.), hogy akármilyen milyen szinten játszunk, azért mindig óvatosan kell használnunk az erőforrásainkat. Ezzel szeretnék elérni, hogy az id Software következő FPS-e Doom Eternal magáház láncoljon miket.
A Doom Eternal március 20-ától lesz kapható. Először PlayStation 4-re, Xbox One-ra, Google Stadiára és PC-re érkezik, illetve a Nintendo Switch port egy későbbi még időpontban várható. A 2016-os Doom portja után egyébként ezúttal is a Panic Button felelős a Switch verzióért, amely a kritikák szerint (szerintünk is) igencsak ütős játék volt a Nintendo kis hibrid konzolján.
Forrás: GameSpot
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!