Az Electronic Arts kész a következő generációra

Az Electronic Arts publikálta az előző negyedéves pénzügyi jelentését, és persze, hogy pozitívak az eredmények…

Az adózás után 1,59 milliárd dollárt termelt az EA az előző negyedévben, és a hasznuk 346 millió dollár volt. Ez 32%-kal nagyobb, mint az egy évvel korábbi adat (262 millió dollár). Részvényenként 1,18 dollár jövedelem (0,86 egy évvel korábban), de ez jóval a pénzügyi elemzők alatti összeg alatt van (ők 2,51 dollárt jósoltak). A Star Wars Jedi: Fallen Ordertől 6-8 millió eladást várt a cég az élettartama során, erre már most 8 millió körül tart a Respawn játéka, azaz már most túlteljesít az egyjátékos kalandozás. A Star Wars: Battlefront 2 lekötötte a játékosokat (akik költekeztek), és a Star Wars Battlefront 2: Celebration Edition újrakiadás (alapjáték + összes kozmetikus DLC az utóbbi két évből) hozta a sok pénzt, nem beszélve a FIFÁról és a The Sims 4-ről. A FIFA Ultimate Teamben 40%-kal több meccset játszottunk, mint egy éve, és a The Sims 4 már húsz milliónál is több játékossal rendelkezik (talán a Discover University és a Realm of Magic DLC-k miatt). Az Apex Legends harmadik évada is több játékost köt le, mint eddig. A sikerek miatt az EA feltolta a teljes üzleti évi előrejelzéseit: 5,41 milliárd helyett 5,48-at várnak adózás utáni pénzforgalomból, a nettó jövedelem pedig 2,93 milliárd dollár lenne. Részvényenként 9,9 dollár jövedelem a cél. A január-márciusi negyedik negyedév vázlatosan: 1,325 milliárd dollárnyi forgalom, 308 millió dollár nettó profit.

A következő üzleti évben (2020. április 1-jétől 2021. március 31-éig tart) 14 játékot akar kiadni az Electronic Arts, mondja Blake Jörgensen, az EA egyik vezetője. Négy sportjáték (FIFA, Madden, NHL, NBA), négy másik játék az IP-ik közül, négy cím kisebb fejlesztőktől. (EA Originals lesz az), és két „puha” mobilos megjelenés. Az ezutáni üzleti évre még nagyobb gyorsulást vár a cég az élő szolgáltatások és a mikrotranzakciók miatt. (Nos, a mikrotranzakciók: ebből kb. egy milliárd dollárt szerzett a cég…) Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója szerint a cég „készen áll [a piac] vezetésére” a következő konzolgenerációban is.

De mi a helyzet a Nintendo Switch-csel? Tavaly már Legacy kiadással és az új FIFÁ-val mentek a hordozható platformra. (Nem vicc, tényleg egy újrakiadást dobtak össze tavaly a Switch-re!) Erről Jörgensen azt mondja, hogy mindig is tárgyalnak a Nintendóval arról, hogy mit hozhatnak a platformjukra, és ahogy növekszik a Switch, úgy az Electronic Arts érdeklődése is emelkedik a nagy N hybrid platformja iránt. Aztán hozzátette, hogy a Nintendo játékai a legjobban kelendőek a Switch-en. (Tehát félnek a „hazai” riválistól…)

Úgyhogy az Electronic Arts könnyedén zsebre tett rengeteg pénzt, a Switch-re pedig nem nagyon terveznek játékot.

Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Gamesindustry

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu