Az Electronic Arts publikálta az előző negyedéves pénzügyi jelentését, és persze, hogy pozitívak az eredmények…
Az adózás után 1,59 milliárd dollárt termelt az EA az előző negyedévben, és a hasznuk 346 millió dollár volt. Ez 32%-kal nagyobb, mint az egy évvel korábbi adat (262 millió dollár). Részvényenként 1,18 dollár jövedelem (0,86 egy évvel korábban), de ez jóval a pénzügyi elemzők alatti összeg alatt van (ők 2,51 dollárt jósoltak). A Star Wars Jedi: Fallen Ordertől 6-8 millió eladást várt a cég az élettartama során, erre már most 8 millió körül tart a Respawn játéka, azaz már most túlteljesít az egyjátékos kalandozás. A Star Wars: Battlefront 2 lekötötte a játékosokat (akik költekeztek), és a Star Wars Battlefront 2: Celebration Edition újrakiadás (alapjáték + összes kozmetikus DLC az utóbbi két évből) hozta a sok pénzt, nem beszélve a FIFÁról és a The Sims 4-ről. A FIFA Ultimate Teamben 40%-kal több meccset játszottunk, mint egy éve, és a The Sims 4 már húsz milliónál is több játékossal rendelkezik (talán a Discover University és a Realm of Magic DLC-k miatt). Az Apex Legends harmadik évada is több játékost köt le, mint eddig. A sikerek miatt az EA feltolta a teljes üzleti évi előrejelzéseit: 5,41 milliárd helyett 5,48-at várnak adózás utáni pénzforgalomból, a nettó jövedelem pedig 2,93 milliárd dollár lenne. Részvényenként 9,9 dollár jövedelem a cél. A január-márciusi negyedik negyedév vázlatosan: 1,325 milliárd dollárnyi forgalom, 308 millió dollár nettó profit.
A következő üzleti évben (2020. április 1-jétől 2021. március 31-éig tart) 14 játékot akar kiadni az Electronic Arts, mondja Blake Jörgensen, az EA egyik vezetője. Négy sportjáték (FIFA, Madden, NHL, NBA), négy másik játék az IP-ik közül, négy cím kisebb fejlesztőktől. (EA Originals lesz az), és két „puha” mobilos megjelenés. Az ezutáni üzleti évre még nagyobb gyorsulást vár a cég az élő szolgáltatások és a mikrotranzakciók miatt. (Nos, a mikrotranzakciók: ebből kb. egy milliárd dollárt szerzett a cég…) Andrew Wilson, az EA vezérigazgatója szerint a cég „készen áll [a piac] vezetésére” a következő konzolgenerációban is.
De mi a helyzet a Nintendo Switch-csel? Tavaly már Legacy kiadással és az új FIFÁ-val mentek a hordozható platformra. (Nem vicc, tényleg egy újrakiadást dobtak össze tavaly a Switch-re!) Erről Jörgensen azt mondja, hogy mindig is tárgyalnak a Nintendóval arról, hogy mit hozhatnak a platformjukra, és ahogy növekszik a Switch, úgy az Electronic Arts érdeklődése is emelkedik a nagy N hybrid platformja iránt. Aztán hozzátette, hogy a Nintendo játékai a legjobban kelendőek a Switch-en. (Tehát félnek a „hazai” riválistól…)
Úgyhogy az Electronic Arts könnyedén zsebre tett rengeteg pénzt, a Switch-re pedig nem nagyon terveznek játékot.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, Gamesindustry