Az OtherSide Entermaintnél leépítések voltak, így a 2015 végén bejelentett System Shock 3 fejlesztése is dugába dőlhet.
2017 szeptemberében a Starbreeze megállapodott az OtherSide-dal, hogy a svéd cég legyen a System Shock 3 kiadója. 2019-ben viszont a Starbreeze visszaadta a jogokat, mivel az Overkill The Walking Deadjének kritikusan gyenge teljesítménye és eladásai miatt anyagilag összerogytak. Ekkor Warren Spector azt mondta, hogy egy kiadói, finanszírozó partnert keresnek a játékhoz, amit végső esetben saját maguk adnák ki… és azóta senki sem jelentkezett náluk.
A VGC arról ír, hogy Chase Jones, a System Shock 3 dizájnrendezője a múlt héten távozott az OtherSide-tól, és nem volt egyedül: „a játék írója és rendezője, senior rendezője, fő programozója, minőségellenőrzési vezetője, senior környezetművésze, és még sokan mások” is hasonlóan cselekedtek (vagy ők is ki lettek rúgva). Az OtherSide fórumján nyomon követik a távozók listáját.
Egy ex-OtherSide fejlesztő Kim Corn Karn álnéven írt az RPG Codex fórumon, és neki fogalma sincs, hogy mi történik, ugyanis nem foglalkoztatják már a csapatot, ami elvileg a System Shock 3-on dolgozna… vagy dolgozott volna. A tartalomfejlesztés túlnyomó többségében lemaradásban voltak – az assetek (pl. textúrák) és az eszközök sem voltak megfelelően előrehaladott állapotban.
Úgy véli, hogy ha a Starbreeze anyagi helyzete nem romlott volna, akkor valami érdekes lett volna a végeredmény innovatív, friss játékmenettel, de nem lett volna akkora méretű a System Shock 3 mint amit az emberek vártak volna, és ezért csalódtak volna az OtherSide alkotásában. A nagy elvárások miatt drága volt nekik a kísérletezés, és mivel kicsi volt a csapat, az egyediségre és furaságra kellett volna támaszkodniuk, mert máshogy nem vehették volna fel a versenyt az immerzív szimulátorokkal. (Pl. BioShock.)
Ez bizony eléggé szomorú hír, de hivatalos bejelentés még nincs a játék törléséről, úgyhogy legyen ez az utolsó reménysugár SHODAN visszatérésében (itt most nem az első rész remake-jére gondolunk!). Nem is értjük, hogy például az Embracer Group (övék a THQ Nordic és a Deep Silver) miért nem vállalta be a projektet…?
Forrás: PCGamer