A negatív értékelések hadát nem is olyan nehéz összehozni a Metacriticen, állítja egy indie fejlesztőcsapat.
A három főből álló TurtleBlaze a Gamasutrán közölt egy blogposztot. Megvizsgálták, hogy a Kunai névre hallgató játékuk miképpen zuhant egy 8/10-es felhasználói átlagpontszámról a nagyon alacsonynak mondható 1,7/10 átlagra. Találtak egy Reddit-posztot, amit a „bombázó” írt. A negatív értékelő kétszáz (igen, 200) fiókot regisztrált, hogy lehúzza a Kunait, sőt, az Insurgency: Sandstormot is, csak azért, hogy a két játéknak alacsony felhasználói átlagpontszáma legyen… „Mindig is le akartam húzni egy véletlenszerű játékot, amiről azt hittem, hogy levihetem 3/10-re, vagy akár 2/10-re,” írja az illető, aki tehát pusztán unalomból csinálta az egészet.
A Steammel és Amazonnal szemben a Metacriticen nem kell bizonyítani, hogy az adott termékkel rendelkezünk, és nincs feltüntetve, ha valaki ténylegesen megvette a játékot. Így nincs megkülönböztetésre mód a valós és jogos kritika, illetve a néhol átgondolatlan negatív lehúzósdi között. Elég egy ideiglenes emailcím. Értékelünk, kilépünk, kezdhetjük újra az egészet. A negatív értékelések mögött álló felhasználó felfedte, hogy az IP címeket és a kamu domaineket nem jelöli a Metacritic, és nincsen rendszerük a felhasználók aktivitásának és szokásainak nyomonkövetésére.
A Kotaku megkeresésére reagált a Metacritic. Ők komolyan veszik az értékelések manipulálását, és több szabályzatuk is van arra, hogy a pontszámok integritása megmaradjon. A moderátorok állandóan figyelemmel követik az oldalt, és eltávolítják azokat az értékeléseket, amik a szabályokat nem tartják be, és a Metacritic felhasználói megjelölhetik a szokatlan aktivitást, amiről így értesítést kapnak a moderátorok.
De ez akkora PR-szöveg mint ide Makó: fentebb írtuk, hogy mi a probléma a Metacritic rendszerével. Ha nyitva hagyják a kiskaput (és abból ugye itt több is van), akkor nincs sok értelme az értékelések törölgetésének, mert azokat pillanatok alatt újra meggenerálják az unatkozó illetők. A Steam és az Amazon rendszere legalább meggátolja a korlátlan lehúzogatásokat – ha nincs meg a játék/termék…
Forrás: PSL
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!