Menu

Tizenkét dolog, amit talán nem tudtál a PlayStationről

RETRO – A Sony 1994 december 3-án tört be a konzolpiacra (először Japánban) és mindent megváltoztatott. Az első konzolból a 10 éves életciklusa alatt több, mint 104 millió példány kelt el. A PlayStation már közel 25 éve szórakoztatja az embereket és ajándékozza meg őket felejthetetlen kalandokkal. Ennek apropóján összegyűjtöttünk néhány érdekességeket, amelyeket nem biztos, hogy eddig tudtál a PlayStationről.

playstation 4617296

  1. A kontrollerek dizájnja

A PlayStation kontroller eredeti dizájnja a komfortérzet és funkcionalitás együttes jegyében készült el. A sikerét egyébként mi sem mutatja jobban, hogy lényegében ezt a fajta gombelhelyezést és általános struktúrát követték az ezt követő konzolok kontrollerei is, még ha ergonómiai szempontból és forma terén valamelyest mások is voltak. Volt azonban még egy fő szempont a kontroller megalkotásakor: a játékok háromdimenziós funkcionalitása. A Sony ex-elnöke, Noria Ohga szerint a jobb oldalon található gombok szimbolikus értelemmel bírnak. A háromszög hivatott jelképezni a játékos perspektíváját, a négyzet a menüt, a kör és az X pedig az igent és a nemet.

playstation 4617297

  1. SPC700

Ken Kutaragira sokszor a PlayStation atyjaként hivatkoznak, viszont azt kevesen tudják róla, hogy ő alkotta meg a Super Nintendonak az egyik ikonikus kulcselemét, az SPC700 chipet is. Ez elképesztően jó hangminőséget kölcsönzött a konzolnak a korhoz képest, még a különböző hangkártyákkal összehasonlítva is.

playstation 4617298

  1. Az Atari dizájnja

A Sony PlayStation 2 dizájnja valójában nem a Sonytól, hanem magától az Ataritól származik. Egész pontosan az Atari Falcon 030-as és 040-es gépektől, melyek előtt a Sony tisztelegni akart közel egy évtizeddel azok megjelenése után. Maga az ötlet, hogy állítva is lehessen a konzolt használni, innen jött.

playstation 4617299

  1. A PlayStation 3 elsöprő ereje

Az Egyesült Államok légiereje 1760 PS3-mat kötött össze nagymennyiségű adatfeldolgozás céljából. Az volt a feladata a gépeknek, hogy magas felbontású szatellitképeket analizáljanak egy speciális szoftver installálása után. Elvileg olcsóbbak voltak a konzolok, minthogyha a légierő tradicionális eszközökhöz fordult volna. Ezt a sok-sok PS3-ból összetákolt eszközt egyébként Condor Clusternek nevezték és ez volt a 33. legnagyobb szuperszámítógép 2010-ben, mikor azt megalkották.

playstation 4617300

  1. Polygon Man

Az első Sony konzolnak majdnem meglett a saját kulcsfigurája, mint például a PlayStation 2-nek Kratos, vagy a PlayStation 3-nak Nathan Drake. Az első promóciós anyagokon még szerepelt is a karakter, de végül kukázták az ötletet a Sonynál. Polygon Man mindenesetre megjelent legyőzhető főellenfélként a PlayStation All-Stars Battle Royale című játékban.

playstation 4617301

  1. David Lynch

A videojátékok történelmében talán a PlayStation 2-höz köthető a legtöbb kreatív reklámkampány. A Sony számára annyira fontos volt, hogy kihangsúlyozzák a konzuljuk egyéniségét a rajongók számára, hogy még a legendás David Lynch rendezőt is megkérték, hogy csináljon egy TV-s reklámot nekik, amelyben egyébként szerepelt egy rendkívül beszédes kacsa is. Egyébként nem ő volt az egyetlen, akit a Sony felkért, Chris Cunnigham szintén előállt egy felejthetetlen reklámmal, melyben az idegen lányt, Fi-Fit láthattuk.

playstation 4617302

  1. A Saturn sikere

A PlayStation elsőnek Japánban került forgalmazásba, méghozzá 37000 yenért. Elsőnek csupán 4000 üzletben árulták a gépet, méghozzá összesen 100000 példányt, melyeket egyből elkapkodtak a vásárlók. Az első hónap vége előtt pedig már 200000 eladásnál tartott a gép. A rivális Sega Saturnból viszont érdekes módon már a megjelenés első napján eladtak 200000 példányt.

playstation 4617303

  1. A nyitójátékok

Amikor a PlayStation piacra került, mindösszesen 8 nyitócíme volt, többek között a híres Ridge Racer. Az érdekessége az volt, hogy míg a játék töltött, lehetett a töltőképernyőn játszani a Galaxian című játékkal. Az ötlet egyébként Yozo Sakagamitól származik, aki érdekes módon az eredeti Galaxian fejlesztésében is részt vett.

playstation 4617304

  1. A PS2 főképernyője

A különböző oszlopok, melyek a PS2 ikonikus főképernyőjén jelennek meg, bár teljesen véletlenszerűnek tűnnek, valójában a memóriakártyákon tárolt információk alapján változnak. Ez egy gyors és egyszerű mód volt arra, hogy le lehessen ellenőrizni, hogy a konzol megfelelően betöltötte-e a kártyákon lévő információkat.

playstation 4617305

  1. A fekete lemezek

Az első PlayStationre kiadott játékoknak volt egy érdekessége – a lemezek feketék voltak. Annak idején a rajongók különböző teóriákkal álltak elő, hogy ez miért lehetett. Voltak, akik a másolásvédelemre gondoltak, vagy hogy egy speciális lemezről van szó, ami gyorsabb olvasási és írási sebességgel rendelkezik. Valójában viszont semmi különösebb oka nem volt ennek, maximum annyi, hogy valaki a PlayStation tervezése alatt azt gondolta, hogy ez egy jó ötlet.

playstation 4617306

  1. Utálták Crasht

Ken Kutaragi, a Sony ex-elnöke és a Sony Computer Entertainment CEO-ja utálta a Crash Bandicootot, ami a PlayStation brand egyik meghatározó kulcsfigurája volt a PS2 idején. Kutaragi szimplán túl gyerekesnek tartotta és szerinte a PlayStation brandnek egy érettebb réteget kellett volna megcéloznia. Az viszont a mai napig nem tiszta, hogy ez mennyiben okolható azért, hogy Crash annyira háttérbe szorult olyan sok ideig, olyan karakterekkel összehasonlítva, mint például a Naughty Dog másik kulcsfigurája: Nathan Drake.

playstation 4617307

  1. Netflix a PS2-n

Annak idején PS2 felhasználók tudtak Netflixet nézni PS2-őn, de csak akkor, ha Brazíliában éltek és megvolt hozzá a speciális Netflix CD-jük. A streaming szolgáltatás 2011-ig volt aktív. Brazíliában nagyon sok PS2-őt adtak el és a konzol alacsony ára a sima DVD lejátszókhoz képest kiváló táptalajt biztosított a Netflixnek, hogy dominánssá váljon a brazil piacon.

-DaemonX-

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu