DOOM Eternal: abszurd nagy frame rate-et is támogat

Azt állítja az id Software, hogy a processzor-optimalizálás jelentősen javult a 2016-os DOOM óta.

Billy Khan, az id vezető engine programozója azt nyilatkozta az IGN-nek, hogy a DOOM mindig is a sok effektről és robbanásról szólt, és ezért jelentősen javítottak a részecskékkel foglalkozó rendszereiken. Több részecske fut a GPU-nkon, és az id Software kihasználja a több számítási teljesítményt, amivel nagyobb robbanások, több környezetbeli részecske-effektek, több parázs lehet, és minden 60 Hz-en fut PC-n.

Khan szerint egy DOOM játék esetében hatalmas fontossággal bír a sebesség. Az id Tech 6 (ezt a 2016-os DOOM használta) korlátja 250 FPS volt. Ezt megnégyszerezték a DOOM Eternallal – ha kellően erős gépünk van, vagy legalábbis LESZ a jövőben, akkor akár 1000 FPS-sel is futtathatjuk az első id Tech 7-es játékot. (Ez az előre gondolkodás amúgy a Doom 3 esetében is így volt – anno John Carmackék mondhatni olyan játékot csináltak, ami a jövő technológiáján futott csak kifogástalanul a legjobb beállítások mellett…) Khan szerint a stúdión belüli tesztgépeken 400 FPS-t értek el, és a 144 Hz-s, vagy annál jobb monitorokon még jobban kimutatja majd a foga fehérjét az új DOOM, ami így évekig megállja a helyét.

A programozó még hozzátette, hogy a CPU-kkal is nagy előrelépést hoztak össze. Az id Tech 6-on voltak latenciával (laggal) kapcsolatos problémák még úgy is, hogy a processzor összes magját, szálát kihasználták a játék futtatására. Átdolgozták az engine-t, hogy hatékonyabban használja a processzort, és mivel úgy alkották meg az id Tech 7-et, hogy a gépünkhöz igazodjon, a ma már krumpli szintű masinákon is működésre bírható lesz a DOOM Eternal, ami a napjainkban még nem is kapható hardveren még durvább teljesítményre lesz képes. Miért? Itt is „a jövőbiztosításra” törekedtek, azaz ma is jó lesz a játék, de a jövőben még elképesztőbb szintre törhet. Úgyhogy a PC-s port a jövőre készen áll.

A DOOM Eternal március 20-án jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re (feltehetőleg Denuvóval, ami azért rontani fog a teljesítményen…). A Nintendo Switch port (amiről tegnap beszéltünk) később jön.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu