Jonathan Cooper, aki korábban a Naughty Dog csapatánál dolgozott animátorként, megerősítette azt, amiről a minap mi is beszámoltunk.
Tegnap írtunk már arról, hogy a The Last of Us Part II fejlesztése során is mekkora crunch, erőltetett menet volt, ami nem nagyon tett jót az alkalmazottaknak, sőt, a stúdión belüli hangulatnak sem. (Nem beszélve arról, hogy elképesztően sokan távoztak a stúdiótól az utóbbi évek során.) Itt jön be a képbe Jonathan Cooper, aki októberben távozott a Naughty Dogtól, és ő korábban az Uncharted 4: A Thief’s Enden és a The Last of Us Part II-n is dolgozott.
Ő a Twitteren elég hosszan beszélt az élményeiről. Azzal fenyegették őt, hogy az utolsó fizetését visszatartják addig, amíg alá nem írt egy olyan papírt, amiben vállalja, hogy nem beszél a stúdió játékfejlesztési szokásairól. Cooper megtörte őket, amikor felvetette, hogy ez valószínűleg illegális, és bár neki nem volt borzasztó túlórázós élménye. A történettel foglalkozó animátorok heti 46 órát dolgoztak (tehát napi kicsivel több mint 9-et), és ő sosem ment 55 óra fölé. Az ő csapata szervezett volt, de szerinte mások szenvedtek.
A szeptemberben mutatott demón a játékmenet animátorai olyan keményen túlóráztak, amihez hasonlót Cooper még nem látott, és heteken át pihenniük kellett, hogy ismét jó állapotban legyenek. Egy barátját kórházba vitték a kemény munka miatt (és azóta mások is hasonló sorsra jutottak), és még több mint fél éve volt hátra. Ő azért lépett le a Naughty Dogtól, mert a lehető legjobbakkal akar együtt dolgozni, és a stúdió túlórázós szokása miatt nincs valami jó hírnevük Los Angelesen belül, és ezért majdnem lehetetlen volt tehetséges játékanimátorokat leszerződtetniük a projekt befejezéséért, ezért filmes animátorokkal bővített a stúdió.
Ezzel az volt a baj, hogy a tehetségük ellenére nem volt technikai/tervezési ismeretük a jelenetek összerakásában, és a tervező csapatba is sok fiatal jutott be, mert a fontosabb szerepekből sokan kihullottak. Jóval tovább tartott a játék befejezése, mert nem volt játékfejlesztésben tapasztalata a csapatnak. A junior/senior arány miatt sok idő elment a tréningre a tényleges munka helyett – a los angelesi fejlesztőknek, csapatoknak azt javasolta, hogy a The Last of Us Part II után felszabaduló egyéneket érdemes lenne leszerződtetniük.
A játékok elkészüléséhez alkalmazott szerződéses munka szerinte nagyon fontos a los angelesi ökoszisztémában. A játékdizájnnal szemben az animációs ipar erősen élénk arrafelé, és a tehetséges animátorok több projekt közül is választhatnak, csakhogy a legtöbb szerződéses történetanimátor 2019-ben távozott. Akik nem, kb. 2-3 játékon dolgozhatnak a Naughty Dognál, de a túlóráért megkapják a pénzüket, cserébe viszont a munkával járó hasznokat, kedvezményeket (pl. biztosítás, ilyesmi), vagy a teljes munkaidejű állás biztonságát nem. Cooper szerint az alkalmazottaknak több védelemre lenne szükségük ahelyett, hogy a teljes munkaidőt lengetnék az orruk előtt mintha az egy répa lenne.
Elmondta, hogy ennél rosszabb történetek is vannak, de ő az animációra koncentrál csak a Twitterén. A The Last of Us Part II rajongóinak elmondta, hogy az animáció az eddigi legjobb, iparvezetően jó minőségű lesz, de senkinek sem javasolja a Naughty Dognál való elhelyezkedést addig, amíg a tehetségek megőrzésével kapcsolatban nem tesznek lépéseket. Szerinte a Naughty Dog lineáris játékainak megvan a formulája, és alaposan fókusztesztelik ezeket. Úgy gondolja, hogy a siker a Sony tömött pénztárcája miatt van – így lehetőség van a játékaik elhalasztására… -, a stúdió tehetsége pedig egyedül nem elég. Egy idősebb, senior Naughty Dog csapat már egy éve kiadta volna a The Last of Us Part II-t.
Ez bizony szigorú kritika… A The Last of Us Part II május 29-én jön, kizárólag PlayStation 4-re.
Forrás: PSL
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!