Portal VR? A Valve gyorsan lemondott róla

A Portal VR megjelenése esélytelen, lévén Gabe Newellék számára nem volt egyenes út a Half-Life: Alyxhoz sem.

Robin Walker, a Valve egyik programozója és tervezője a VG247-nek felfedte, hogy a cég rengeteg időt szánt a VR felfedezésére és arra, hogy az IP-ikről beszélgessenek. Kb. egy évet építgettek VR-ban tanulás céljából, majd elgondolkodtak azon, hogy melyik IP működhetne VR-ban. Úgy érezték, hogy nem sok értelme lett volna bármit is csinálni multiplayerben a közönség hiánya miatt. Azért valami már létező IP-t akartak használni, hogy ne kelljen teljesen nulláról építkezniük, hanem legyen valami alapja az egésznek.

Walker szerint sokan úgy gondolták (ők maguk is), hogy a Portal működhetne VR-ban, de a játék későbbi pályáinak jelentős része arról szól, hogy meg kell őriznünk a momentumunkat a portálokon való áthaladás közben is. Ez pedig nehéz lett volna, és jött a kísérletezés (pl. az, hogy mi lenne, ha valamit a portálokon keresztül függetlenül kezelhetnénk…), de túlzottan eltértek az eredeti elképzeléstől. Így végül megállapodtak a Half-Life-nál: a lövöldözés mellett a puzzle-k megoldása (pl. tárgykeresés, vagy a fizika bevetése) is fontos része a franchise-nak, és úgy érzékelte a Valve, hogy a VR-ra költözés nagyon is jót tett a Half-Life elemeinek.

Az emberek többet fedeztek fel, és több interakció volt a tárgyakkal, de óvatosabbak voltak a mozgásukkal és több figyelmet szántak a környezetükre. Ekkor a Valve épített egy 15 perces prototípust (azaz ennyi ideig tartana végigvinni azt), de a tesztelők 45 percet is eltöltöttek vele, és könnyű volt embereket találni a cégen belül, mert sokan segíteni akartak.

Úgyhogy a Half-Life: Alyx előtt a Valve megpróbálta volna VR-ra ültetni a Portalt, ami végül nem valósult meg, és ha belegondolunk, talán igazuk is van – nem biztos, hogy a virtuális valóságban működött volna az IP. Ugyanez a Team Fortressre és a Counter-Strike-ra is vonatkozik. A Half-Life: Alyx viszont úgy tűnik, hogy beválik: ha a játék nagy sikert arat, a virtuális valóság elterjedésében nagyon is segíteni fog.

Forrás: VG247

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu