Menu

DiRT Rally 2.0 – Piszkosrali [PS Plus]

TESZT – A Codemasters a 2015-ös sikerjátékának készített ezúttal egy folytatást, már itt a legelején leírom, hogy van egy dolog, amivel sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy ne vegyem meg a játékot addig, amíg ezt ki nem veszik.

 

Az első rész megvan, és annak bizony van egy olyan tulajdonsága, hogy nem kell neki internetkapcsolat minden egyes alkalommal. Részletesebben is szóba fog kerülni ez a téma, de röviden előrevetítem: a Gran Turismo Sport példáját követi a DiRT Rally 2.0 és bárcsak ne tenné.

A Gravel hangulatos, de még fokozhatták volna egy picit.

I.

A DiRT Rally első része profi szimulátornak is elment volna, és bizony az akkori riválisokat elég komolyan lemosta a pályáról – még ma is összehasonlítási alapul szolgál. Azóta azért eltelt pár év, begurult a PlayStation 4 Pro is, és így van HDR is, ami tehát a HDR-es kijelzőkkel rendelkezőknek nagyon brutális vizualitást eredményez. Meg merem kockáztatni, hogy akár a Gran Turismo Sport is elbújhat a „Codies” ralijátéka mögött, igaz, itt-ott azért a környezet picit elmosódott.

Grafikában tehát odavág a piszokralikettőpontnulla, és audióban is hasonlóan szuperál, bár itt meg kell említenem, hogy a mitfahrerünk bizony itt is angol akcentusú (régiót nem mernék saccolni!), szóval ez eleinte zavaró lehet, hát még az, hogy abszolút nem érzem úgy, mintha velem ülne az autóban… De a kocsik istentelenül bitangul szólnak. Élvezet hallgatni. Nem tagadom, ezt a „recenziót” (mert én nem nevezném annak) is úgy körmölöm, hogy közben egy DiRT Rally 2.0 videó megy a háttérben, és ilyesmit ritkán csinálok. A hangok talán új mércét állítottak fel a ralijátékokban – nesze neked Milestone, a Gravel után valami új kell ott is…

II.

Egy rakat autó (úgy ötvennel tessék számolni) várja, hogy bemocskoljuk, és lehetőleg egy darabban eljussunk vele a célig. Persze az nem lesz egyszerű: a játék továbbra is kemény. Hiába használunk belső nézetet (itt érdekes módon van egy olyan is, hogy a kormányt nem látjuk, de a pilótafülkét igen), egyszerűen itt is büntetni fog minket a DiRT Rally 2.0.

Az autónk gyorsan széthullik, annak gumijai pedig dettó, és akkor bizony meg kell állni cserélni. Ekkor elég egy gombot nyomni, és egy időbüntetésért cserébe azonnal másik lesz a verdán. A sérülési modellel nincs problémám – érezhető, ha valami már köhécsel, ekkor a kollégánk bemondja azt. Fizikailag sem mondanám gyengének a játékot, és ebben az időjárás is alaposan közreműködik. A pálya is idővel változik, amin haladunk, szóval eddig az összkép majdnem tökéletes…

III.

A probléma ott kezd előtörni, hogy az online jelenleg (ugyanis a játék normálisan kedden jön ki, én ezt pedig hétfőn írom, és a deluxe változatot előrendelők meg korán megkapták már pénteken…) igencsak hiányos. Egyedi bajnokság, mindössze nyolc játékossal. Vagy alkotunk, vagy csatlakozunk. Kevés! Egyjátékos módban azért van több is, de akkor eljutottunk ahhoz, ami miatt a világsajtóhoz képest kicsit lejjebb toltam az értékelést.

Na kérem, a karrier móddal probléma van. Felbérelhetünk mérnököket, hogy az autót fejleszteni tudják (vagy beállítani az adott szakaszokra), de ahhoz azt az adott autót vezetnünk kell több bajnokságon keresztül (és lesz nem is kevés), de igencsak minimalisztikusnak nevezném ezt is, de legalább izgalmas a megoldás. Ez még rendben is volna, és így is vágnám a nyolc és felet a DiRT Rally 2.0-ra, de gondolkodjunk már egy kicsit a jövőben. Tegyük fel, hogy mondjuk 8-9 év múlva játszanánk ezzel a játékkal. (Ha én bármikor előszedhetem a szekrényemből a 2000/2001 tájékán kiadott PC portot a Colin McRae Rally 2.0-ből, ami még ma is működik minden berhelés nélkül az összes modern Windowson, akkor szerintem ezt érdemes felhozni…).

Na az a baj, hogy Racenet profilt kér a játék a karrierhez. Ha az nincs, nincs karriermód. Echte internetkapcsolat kell a játékhoz, PC-n mindenféleképpen. Álljunk már meg egy pillanatra. Egy single player játékmódhoz? Ezúton is elnézést kérek, de nagyon elegem van abból, hogy a fejlesztők, kiadók internethez kötnek dolgokat (Hitman 2-nek ezúton is egy szevasz!). Ezzel nem lehet a játékot teljes egészében a jövőnek megőrizni. Óh, és a hivatalos magyarázat erről priceless: „Ezzel megerősíthetjük az eredményeket [a karrier módban], és biztosíthatjuk, hogy senki sem hackeli meg a rendszert és csal.” Ez az a Codemasters, aki egy már két és fél éve kiadott F1 játékból sem veszi ki a Denuvót, holott már rég fel van törve.

Eszméletlen csalódás: ez amúgy sokakat érint! Megveszik sok pénzért a játékot, és ha nincs szerencséjük, nem férhetnek hozzá a karriermódhoz, mert az online-only, de jaj, nem működik a szolgáltatás. Elmehet a jövő hívó szava a csudába. Tudom, régimódi vagyok, de a PS1-es időszakban nem volt az, hogy jaj, online mentés van csak a CMR 2.0-ban! (Nos, és ez az a Codemasters, ami egyedi, négyjegyű sorozatszámhoz kötötte a TOCA Race Driver 2-ben a csalásokat. A PSP verzióhoz esküszöm nem találok megfelelő cheatkódokat, és a karrier módot már befejeztem – azután nem kaptam semmi bónuszt sem…)

IV.

Azt mondom, hogy a DiRT Rally 2.0 ennek ellenére is kap egy 7,5-et. A játék maga igencsak komoly, de ez a karrier módos fúdevisszafogommagam megközelítés nem épp valami szerencsés. Ha megoldják ezt, vagy legalább offline-ra módosítják az egészet (szerintem ilyesmit el lehet, és el is kell várni a fejlesztőktől!), akkor bőven azon a véleményen lennék, mint a világsajtó a maga 8-8,5-es pontszámával. A DiRT Rally 2.0 – ha leszámítjuk a karriert – új etalon a ralijátékok színvonalában. Eszetlenül komoly grafika, kifejezetten profi minőségű audió, és remek fizika vár mindenkit. Ha az első rész tetszett, ez is be fog jönni. Efelől nincs kétségem…

-V-

Pro:

+ Hihetetlenül ütős audiovizualitás (PlayStation 4 Pro-n HDR is van)a
+ Fizika, sérülésmodellz
+ 50 autó, lehet mivel mókolni

Kontra:

– Online-only karriermód…? (És maga az indoklás is vicces…)
– Az online maga jelenleg nem valami kidolgozott
– Még mindig nehéz tud lenni; itt nincs instant siker


Kiadó: Codemasters

Fejlesztő: Codemasters

Stílus: raliszimulátor

Megjelenés: 019. február 22. (Deluxe Edition), február 25.

TESZT - A Codemasters a 2015-ös sikerjátékának készített ezúttal egy folytatást, már itt a legelején leírom, hogy van egy dolog, amivel sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy ne vegyem meg a játékot addig, amíg ezt ki nem veszik.   Az első rész megvan, és annak bizony van egy olyan tulajdonsága, hogy nem kell neki internetkapcsolat minden egyes alkalommal. Részletesebben is szóba fog kerülni ez a téma, de röviden előrevetítem: a Gran Turismo Sport példáját követi a DiRT Rally 2.0 és bárcsak ne tenné. I. A DiRT Rally első része profi szimulátornak is elment volna, és bizony az akkori riválisokat elég komolyan…
Jónak jó, de megvannak a hibái.

DiRT Rally 2.0

Játékmenet - 4.2
Grafika - 8.8
Fizika - 8.9
Zene/Audio - 9.7
Hangulat - 7

7.7

Jónak jó, de megvannak a hibái.

User Rating: 2.15 ( 1 votes)

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu