Az új üzleti év kezdetével a Sony átszervezett pár területet – ez megszokott, az áprilisok első néhány napjai tervezése során.
Szóval a Sony Interactive Entertainment Japan Asia bejelentette, hogy a Sony Interactive Entertainment Japan Studioban (tehát konkrétan a Sony saját belsős stúdiójában) létrejött egy külsős fejlesztési részleg. Emellett az eddig termékfejlesztési részleg néven futó szekciót átnevezték belsős fejlesztési részlegre. A stúdió működtetéséért felelős szakasz most már pénzügyi és adminisztrációs szakaszként funkcionál, a kreatív termékszolgáltatásokért felelős osztály már csak kreatív szolgáltatásokért felelős osztály, és két területet megszüntettek – a terméktechnológiai és az üzleti fejlesztési szekciótól búcsút vettek. Még megemlítjük, hogy Kazuo Kato lett a belsős fejlesztési, a külsős fejlesztési, és a kreatív szolgáltatásokkal foglalkozó részleg vezetője, míg Naoaki Aoi lett a pénzügyi és adminisztrációs vezető.
A Sony Interactive Entertainment Japan Studio már 1999 óta önti magából a játékokat – vagy egyedül, vagy segítői posztban. megemlítünk pár patinás példát is tőlük: Ape Escape (PS1, 1999), Ape Escape 2 (PS2, 2001), LocoRoco (PSP, 2006), Echochrome (PS3, PSP, 2008), Puppeteer (PS3, 2013), Knack (PlayStation 4, 2013), Knack 2 (PlayStation 4, 2017). Ezek csak a szóló fejlesztések. A társfejlesztői listájukon vannak jóval nagyobb nevek is, itt is szemezgetünk (zárójelben a fő fejlesztőt is említjük): Ico (PS2, 2001, Team Ico), Rogue Galaxy (PS2, 2005, Level-5), Shadow of the Colossus (PS2, 2005, Team Ico), Patapon (PSP, 2007, Pyramid), Demon’s Souls (PS3, 2009, FromSoftware), Soul Sacrifice (PS Vita, 2013, Marvelous AQL, Comcept), Bloodborne (PlayStation 4, 2015, FromSoftware), és sorolhatnánk… úgyhogy nem egy fakezű csapatról van szó.
Viszont ki kell emelnünk a külsős fejlesztési részleget – ez azt jelenti, hogy a SIE Japan Studiót ketté bontották. Lesznek belsős fejlesztések (nem lepődnénk meg, ha Mark Cerny, a PlayStation 4/PlayStation Vita/PlayStation 5 vezető tervezője egy Knack 3-mal próbálkozna…), de külsős munkálatok is, így például a társfejlesztési feladatokra egy másik csapat jutna, de ez akár azt is jelentheti, hogy több játékot is láthatunk a Japan Studio branddel. Vagy akár a PC-s portokra is ezzel készülhet fel a Sony. Elvégre a Horizon Zero Dawn is már megerősített, hogy jön PC-re.
Nos, és ez nem április elsejei tréfa! Mindenesetre legalább több second-party (nem közvetlenül a Sony Interactive Entertainment alatt fejlesztett) exkluzív játékra készülhetünk.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!