PlayStation 5: nincs szükség az órajelekre optimalizálni

A fejlesztőknek könnyebb dolguk lesz a játékaik optimalizálásával – talán ebben rejlik a PlayStation 5 „titkos adaléka”?

Mark Cerny, a PlayStation 4, a PlayStation Vita és a PlayStation 5 vezető tervezője a DigitalFoundrynak elmondta, hogy a rendszer valamelyest automatizálni fog. Azaz, ha szükséges, a PlayStation 5 GPU-jának és CPU-jának órajele (frekvenciája) igazodni fog az igényekhez. Cerny szerint a játékok közel sincsenek ahhoz az erő/teljesítményigényhez, hogy mind a videós chipben, mind a processzorban található összes tranzisztor ki legyen használva mindegyik ciklusban (azaz teljesen a maximumon fusson a vas). Ha ilyen programkód futna a létező konzolokon, akkor az erőfelvétel mértéke olyan szintű lenne, hogy a túl nagy hőtermelés következtében leállna a hardver, hogy ne kapjon lángra (mert a nagy hőtermelés miatt nem lenne hova elvezetni a hőt, így túlmelegszik az egész… logikus, nem?). Cerny állítása szerint a PlayStation 5 sokkal elegánsabban futtatna egy ilyen „valótlan” kódot. (Akkor csak megolvadna a műanyag?)

A tervező hozzátette, hogy a konzol fejlesztőkészlete jelenleg támogatja a rögzített órajeleket is, mert ez segíthet a fejlesztés során, ám kiemelte, hogy a SmartShift-alapú technológiát (ezt korábban már megneveztük: az AMD laptopos technológiájáról van szó, ezen alapul a változó órajel a processzorban és a GPU-ban is) mindegyik PlayStation 5-ös játék használni fogja a teljesítmény maximalizálása érdekében. Elárulta, hogy a Sony miként hozta össze ezeket a magasnak mondható órajeleket a boost funkcióval – szerinte az egyik áttörés ott volt, hogy megtalálták azokat a frekvenciákat, ahol a hőáram-sűrűség azonos volt a GPU-ban s a CPU-ban, így azokat ugyanannyira egyszerű (vagy nehéz) hűteni.

A PlayStation 5 a tervek szerint az év végétől lesz kapható. Az árról fogalmunk sincs, de a papíron gyengébb teljesítmény miatt lehet, hogy olcsóbban jut a boltokba a nagy riválisnál, az Xbox Series X-nél. Igaz, a Microsofttól pedig hallottuk (meg megírtuk), hogy agilis árazással készülnek…

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu