Menu

Xbox Series X: kihívás rá programozni; csúcsteljesítmény-korlátozások?

A Crytek rendereléssel foglalkozó mérnöke, Ali Salehi szerint a PlayStation 5 jobb konzol lesz az Xbox Series X-nél.

Salehi egy perzsa weboldalnak, a Vigiatonak beszélt a két konzol közötti különbségekről, de szerencsénkre egy Twitter-felhasználó lefordította, amit a Crytek mérnöke mondott. Ő azt állítja, hogy a PlayStation 5-re pofonegyszerű fejleszteni – ilyesmit Mark Cerny, a PS5 vezető belső tervezője is mondott már -, és nagyon könnyen elérhető a konzol csúcsteljesítménye, és emiatt jobb konzolnak tekinti a Sony hardverét a Microsoftéhoz képest.

Felhozta a kettővel ezelőtti generáció esetét. A PlayStation 3 nagyobb számítási teljesítménnyel bírt (több TFLOPS volt) az Xbox 360-nal összevette, de komplikált volt fejleszteni rá, és a memória is teljesítménybeli üvegnyakként szolgált (bottleneck = olyan mértékű korlát, ami a rendszer teljes egészére kihat, így nincs lehetőség a potenciál kihasználására), de voltak más bajok is a PS3-mal, és ezért Salehi azt mondja, hogy ezeket a számokat nem nagyon kell komolyan venni. Ha az Xbox Series X-ben minden alkatrész hatékonyan működne a GPU mellett, akkor a nagyobb TFLOPS elérhető, de ez nem tűnik szerinte lehetségesnek, és a szoftveres szemszöget is figyelemmel kell követni.

Salehi azt mondja, hogy a PC-kben már látjuk a DX12-t és a Vulkant, de a hardver változtatása nélkül csak a szoftver architektúrájának módosításával lehet azt jól használni, és ez érvényes a konzolokra is: a Sony a PlayStation 5-höz egy saját operációs rendszert használ, míg a Microsoft a Windowsból használ egy egyedi verziót.

Neki az Xbox Series X hardverében a RAM egy jó példa a konzol hátrányainak megmutatására: ugyanazt a hibát követte el a Microsoft, mint az Xbox One-nál: ketté bontotta a memóriát. Az egyik felén nagy sávszélesség van, a másikon nem, és ezt figyelembe véve nem egyszerű erre a platformra programozni: a fejlesztők sok dolgot tennének a gyorsabb memóriára, de ez gondokat okozna. Aztán úgy véli, hogy a 4K támogatása egy teljesen más történet – szerinte lesznek dolgok, amik visszafogják majd a GPU-t.

Salehi egy érdekes hasonlatot használt a PlayStation 5 és az Xbox Series X összehasonlítására – számára a Microsoft hardvere egy V8-as (nyolc hengeres) motor, míg a Sony-é egy V6-os egy turbóval a legjobb hatékonyság elérése céljából. A Crytek embere szerint az XSX csak ideális esetben érheti el a csúcsteljesítményt (12 TFLOPS), miközben a PlayStation 5 legtöbbször a maximális, 10,28 TFLOPS-os számítási teljesítményig juthat (erről mostanában szó is volt párszor).

Ez kicsit bonyolultan hangzik, úgyhogy itt a végén érthetőbben összefoglaljuk: a Crytek mérnöke szerint a Microsoft konzolja nem lett tökéletesen megtervezve, és így csak papíron lehet jobb teljesítménye, mert gyakorlatban a Sony optimálisabbra tervezte a PlayStation 5-öt, amire fejleszteni is könnyebb. Hogy ebből mennyi lesz igaz, talán az év végén meglátjuk: a tervek szerint akkor érkezhet az Xbox Series X és a PlayStation 5 is.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu