A Nielsen felmérése szerint jelentősen megugrott a játékkal töltött idő, továbbá az online vásárlás (játékon belül és kívül egyaránt).
A Nielsen szerint az amerikai játékosok 29%-a azt állítja, hogy gyakrabban játszanak most a barátaikkal, ugyanis többen is otthon ragadtak, így valamivel el kellene ütniük az időt. A felmérés háromezer aktív játékos részvételével készült. Ők legalább egy PlayStation 4-gyel, PC-vel, Xbox One-nal, és/vagy Nintendo Switch-csel rendelkeznek, hetente átlag legalább egy órát játszanak, és az utóbbi hat hónapban legalább egy játékot vásároltak. A megkérdezett játékosok az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban vagy Németországban élnek.
Az aktívan játszók legalább 20%-a nyíltan a COVID-19 miatt jóval gyakrabban játszanak (és akik már játszanak, azok többet költenek és online szocializálódnak). Az Egyesült Államokban ez az arány még nagyobb (45%), de Franciaországban is kiemelkedő az arány (38%). Az Egyesült Királyságban ez az arány 29%. Természetesen az online játék is teret nyert (ami érthető is) – a megkérdezett amerikaiak 29%-a pont a koronavírus miatt gyakrabban játszik online, hiszen így kapcsolatban maradhatnak a barátaikkal. Érdekesség, hogy Franciaországban csak a megkérdezettek 5%-a válaszolt úgy, hogy mostanság a barátaikkal többet játszana online, miközben 9%-uk több időt tölt velük személyesen ilyen időtöltéssel. Családon belül ez viszont abszolút értelmezhető – a bezártság miatt ez megtörténhet.
A költekezés is megugrott – az amerikaiak 39%-a mondta azt, hogy többet költ a játékokra, és 42%-uk meghatározta, hogy digitális tartalmakra több pénzt szánt mostanában. Az érintett országokban a részt vevők legalább 23%-a mondta azt, hogy digitálisan több játékot vásárolnak most, mint bolti, lemezes/fizikai verzióban. (És pont emiatt lehet az, hogy a Sony korlátozta Európában és a tengeren túl is a PlayStation Network sebességét.) Az amerikaiak közel 50%-a mondta azt, hogy több streamet (pl. Twitch) nézett a múlt héten, és a franciáknál is kiugróan nagy, 40%-os arányról beszélhetünk.
Tehát a koronavírus legalábbis rövid távon biztosan jó hatással van a játékiparra…
Forrás: Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!