A Valve új VR-játékában a járműveket sem találhatjuk meg. De miért is? Erre adott választ Robin Walker, a játék egyik programozója és tervezője a VG247-nek.
A játékosok sűrűbb világokat akartak, és emiatt lassabban haladtak át a területeken, amiket jobban felfedeztek, amire a Valve úgy reagált, hogy még részletesebben kidolgozta azokat. Ez a belsős játéktesztelőknek is feltűnt. A Half-Life 2-ben emiatt problémája is volt a Valve-nak, akiknek lényegében egy vizuális nyelvet kellett alkotnia, hogy a játékosok felismerjék, hol is kellett kiszállni a buggy-ból a felfedezés miatt. (Jogos, különben végig a „kocsiban” maradtak volna, ha a játék ezt megengedte volna nekik. Azért egy speedrunban is ki kell szállni.)
A játékosok aggódtak amiatt, hogy kihagynának valamit, ami Walker szerint egy természetes dolog lenne egy Half-Life játékban, mert minden kézzel faragott benne, így indokolt módon van ott az, ami, mert nem valami automatikus világalkotásról van itt szó. Ez a járműves szekciókban frusztrációt okozott, mert a játékosok pár méterenként kiszálltak, hogy végignézzenek mindent. Ezért kellett ez a tervezésbeli nyelv, amik kb. emberi struktúráknak felelnek meg. Így a tengerparton vezetve felfedezhettünk egy házat, amit aztán fel is fedezhettünk.
Tehát több mint másfél évtizede is már baj volt a Valve-nak, hogy nem szembe tűnő módon, de érzékeltesse a játékosokkal, hogy van élet a buggy-n kívül is. És akkor még nem voltak nagy méretű világok. Ez kb. a magyarázat arra, hogy a Half-Life: Alyx miért is hagyta ki a járműveket – itt is kb. hasonló bajban lett volna Gabe Newell cége, és mivel VR-játékról beszélünk, még inkább bonyolult lett volna nekik a felfedezés lehetőségének érzékeltetése.
Azért pár dolog hiányzik az új Half-Life-ból – például a feszítővas sincs benn Alyx történetében. Korábban beszámoltunk arról, hogy az miért is maradt ki. (Nem mondjuk el az indokot, de annyit itt megemlíthetünk, hogy a magyarázat egyszerre poénos és találó…)
Forrás: VG247
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!