Half-Life: Alyx: és hol vannak a járművek?

A Valve új VR-játékában a járműveket sem találhatjuk meg. De miért is? Erre adott választ Robin Walker, a játék egyik programozója és tervezője a VG247-nek.

A játékosok sűrűbb világokat akartak, és emiatt lassabban haladtak át a területeken, amiket jobban felfedeztek, amire a Valve úgy reagált, hogy még részletesebben kidolgozta azokat. Ez a belsős játéktesztelőknek is feltűnt. A Half-Life 2-ben emiatt problémája is volt a Valve-nak, akiknek lényegében egy vizuális nyelvet kellett alkotnia, hogy a játékosok felismerjék, hol is kellett kiszállni a buggy-ból a felfedezés miatt. (Jogos, különben végig a „kocsiban” maradtak volna, ha a játék ezt megengedte volna nekik. Azért egy speedrunban is ki kell szállni.)

A játékosok aggódtak amiatt, hogy kihagynának valamit, ami Walker szerint egy természetes dolog lenne egy Half-Life játékban, mert minden kézzel faragott benne, így indokolt módon van ott az, ami, mert nem valami automatikus világalkotásról van itt szó. Ez a járműves szekciókban frusztrációt okozott, mert a játékosok pár méterenként kiszálltak, hogy végignézzenek mindent. Ezért kellett ez a tervezésbeli nyelv, amik kb. emberi struktúráknak felelnek meg. Így a tengerparton vezetve felfedezhettünk egy házat, amit aztán fel is fedezhettünk.

Tehát több mint másfél évtizede is már baj volt a Valve-nak, hogy nem szembe tűnő módon, de érzékeltesse a játékosokkal, hogy van élet a buggy-n kívül is. És akkor még nem voltak nagy méretű világok. Ez kb. a magyarázat arra, hogy a Half-Life: Alyx miért is hagyta ki a járműveket – itt is kb. hasonló bajban lett volna Gabe Newell cége, és mivel VR-játékról beszélünk, még inkább bonyolult lett volna nekik a felfedezés lehetőségének érzékeltetése.

Azért pár dolog hiányzik az új Half-Life-ból – például a feszítővas sincs benn Alyx történetében. Korábban beszámoltunk arról, hogy az miért is maradt ki. (Nem mondjuk el az indokot, de annyit itt megemlíthetünk, hogy a magyarázat egyszerre poénos és találó…)

Forrás: VG247

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu