Akárki is nyilatkozott a Konami amerikai PR-os részlegéről, ő valószínűleg most bújkál a közönség elől: egyre inkább biztosra vehetjük, hogy a Sony és a Konami a Silent Hill visszatérésére készül.
Nem is foglalnánk össze a Silent Hill-pletykákat, hanem gyorsan rátérnénk AestheticGamer ResetErás posztjára, amit ott Dusk Golem néven írt. Szerinte a Sony és a Konami közötti szituáció egyedi. Keiichiro Toyama (az első Silent Hill rendezője, most a Sony Interactive Entertainment Japan Studionak dolgozik) képes kicsi költségvetéssel is dolgozni, igaz, sem a Siren, sem a Gravity Rush nem volt világmegváltó, de mindkettő IP nyereséges volt korábban. Ő most egy újabb horrorjátékot akar készíteni, és ezt a Sony is támogatja, de ha ez egy új IP, vagy esetleg egy új Siren lenne (Forbidden Siren néven is ismerhetjük a PS2-n nagyot futó sorozatot), akkor a büdzsé nem lenne valami nagy.
Kb. két éve a Konami elkezdett fejlesztőket keresni két Silent Hilles projekthez. AestheticGamer számára kimaradt az, hogy a Konami és a Sony hogyan ült össze, de az utóbbinak kedvező, win-win ötlet lenne: Toyama horrorjátékot csinálhatna, mégpedig egy olyan IP-vel, amin szeretnénk, ha ő dolgozhatna, és nagyobb piaci részesedése lenne egy új Silent Hillnek, mint a másik két opciónak. A Konami pedig szeretné, ha nem lenne annyira negatív megítélése (ez kb. öt éve tart már, mióta Hideo Kojimával összerúgták a port), és azt akarja a kiadó, hogy legyen egy minőségi Silent Hill-játékuk, csak a megfelelő koncepciót keresték. A Sony és a Konami 2019 elején állapodott meg, és a SIE Japan Studio fejleszti a játékot (tehát a Siren/Gravity Rush csapat), ám a Team Silentből felkerestek pár embert: itt jön a képbe Akira Yamaoka és Masahiro Ito, a Silent Hill zeneszerzője és szörnytervezője.
A Sony és a Konami is finanszírozza a fejlesztést. Az előbbi cég fejleszti az egészet, de az utóbbi minden értékesítésből kapna részesedést. Mivel a Konami nem finanszírozza olyan nagy mértékben a játékot (amit ugye a Sony egyik belsős stúdiója készít), nem kapnak olyan sok pénzt, de nekik nem kell a marketingre költeniük, és ha a játék minőségi lesz, az így is javítaná a Konami imidzsét. A poszt szerint a Sony is jól járhat a közösködéssel, hiszen így Toyama csapata is megmutathatja, hogy mire képes, és így ők is elismerésben részesülhetnek. (Nos, és mivel a SIE Japan Studio fejleszti a játékot, a PlayStation 5-exkluzivitás szinte biztos. A Konami viszont beleszólhat, hogy legalább egy PC port legyen, de ez sem biztos, hogy megtörténhet.)
A kb. 1-1,5 éve fejlesztés alatt álló játékot elvileg idén jelentheti be a Sony és a Konami. A megbízhatónak nevezhető bennfentes más dolgokról is hallott, de ezekről nem fog beszélni az év során, mert nem tudja, hogy igazak-e vagy sem, de erről a projektről úgy véli, hogy jobb őszintén beszélni. (Hát még ilyen részletességgel.)
Egy másik posztban még azt mondta, hogy az új Silent Hill – aminek a neve Silent Hill lesz – egy puha rebootnak nevezhető, igaz, a franchise jelentős része ilyesmi (pl. a Silent Hill: Shattered Memories az első, PS1-es felvonás újragondolása). A játéknak nem lesz alcíme és számozása, hogy így tényleg az első rész lehet sok játékosnak. Nem egy remake, és nem törli el az előző játékokat, de azok szerepe nem lesz ebben az alkotásban hansúlyos. Egyfajta „újra bemutatásnak” nevezi a Silent Hillt.
Szóval, ez így eléggé tömény. Reméljük, hogy igaz, de mivel a forrás itt tényleg eléggé megbízható, talán most joggal reménykedhetünk. Bejelentés a nyáron?
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!