Menu

MotoGP 20 – Menedzselő motoros

TESZT – Egyre korábban érkeznek a MotoGP játékok, és most furcsa módon az idei bajnokság rajtja előtt eshetnek neki a rajongók az idei gyorsasági motoros világbajnokság feldolgozásának, ami beismerten félkész állapotban gurul a boltokba.

 

Ezúttal egy ilyen szituációban vagyunk.

A rajt

Nem viccelek: először, amikor elindítottam a játékot, direkt egy bizonyos tényezőre voltam kíváncsi, hogy ezt megcsinálta-e a Milestone. Miután kérdésemet megválaszolta a MotoGP 20, bezártam az egészet, és elmentem gondolkodni az egészen, de aztán nekiültem másnap – a játék érzékelhetően fejlődik, és akkor kezdjük a szokásos dolgokkal. Az Unreal Engine 4-et alkalmazó játék ezúttal egy nehézségi szint választásával kezd (…érdekes?), aztán jön a karakterünk megalkotása, még mindig természetesen presetekkel. Utána vár is ránk az ezúttal is csempés kidolgozást alkalmazó menü, amin gyorsan végigmegyek, aztán itt-ott taglaljuk bővebben is.

A Quick Modes az egyszerű verseny, időmérő, bajnokság hármasát takarja. A versenyben több kategória közül választhatunk – a MotoGP, Moto2, Moto3 mellett „történelmi” (Historical) motorokat és motorosokat is választhatunk, és a négyütemű mocik mellett a kétüteműek is várnak ránk. Itt is trükközött a Milestone a DLC-kkel (a DLC menüpontot megint a főmenübe rakták… ez már egyfajta hagyomány tőlük). Ezek a veteránok nem mind lesznek elérhetőek. 500-3000 gyémánt közötti értéket kell perkálni, és a motorosok is jelzőt kaptak a gyakoriságukban a gyakoritól egészen az ultra ritkáig (common – uncommon – rare – ultra rare). Még jó, hogy nem lootboxokat csináltak belőlük, mert akkor kb. azonnal ment volna az uninstall. A középső pont a karriermód, amiben ezúttal menedzselnünk is kell a csapatot, mert nincs mód csak úgy motorozni. A multiplayerben a lobbilista mellett (ez nekem üres volt – megjelenés előtti tesztről van szó, talán emiatt nem nagyon lenne jó ötlet kritizálni az olaszokat) nyilvános és magán mérkőzést is csinálhatunk, és visszatért a Race Directoros megoldás is, ahol mi adjuk meg a szabályokat is. A Customization a testreszabást takarja, és itt eléggé egyedire lehet faragni a bukósisakot, a matricákat, és a motorunk festését is azért ki lehet dizájnolni. Ez nem is rossz. Aztán itt van a Historic mód, ahol három kihívás van (könnyű, közepes, nehéz), itt a Milestone gyakran váltogatni fogja ezeket (napi szinten). A dobogós helyezésekért a gyémántokat kapjuk (1500-15000 közötti értékeket látok), és alatta a Historic Marketben meg lehet vásárolni a 41 motorosból és a 36 csapatból hármat. Igen, ezzel akarja a Milestone, hogy napi szinten játsszunk a MotoGP 20-szal, hogy pszeudo-lootboxokba zárja a történelmi tartalmat. Ez egyszerre pofátlan és találó. Aztán beállítások, ide eldugták a felhasználói szerződést és a stáblistát… oké…

A karrier

Idén nagyban azzal hype-olták a MotoGP 20-at (talán egyszer írtam róla a hírekben?), hogy úúú, visszatér a menedzselős karriermód. Emlékszem, amikor a legutóbb benn volt, talán pont a 17-ben, akkor olyan glitches volt, hogy a fejlesztéseim átmentek mínusz hetes fejlesztésekbe, mert a fejlesztők annyira minőségi alkotással rukkoltak elő. Mindegy, ezúttal is megtehetjük, hogy gyári csapathoz megyünk (én így tettem, egy sereghajtó KTM-mel, ami annyira gyenge motor, hogy csak ihaj), vagy egy saját csapattal (szponzoros) csatlakozhatunk a mezőnyhöz. Akár azonnal mehetünk a MotoGP-be, így kihagyhatjuk a két alsó kategóriát. Red Bull Rookies? Erre… még visszatérek.

Választhatunk egy menedzsert, akinek három kategóriája van (fizetéssel kapcsolatos tárgyalás – salary negotations, tárgyalási bónusz – negotiation bonus, új szerződés keresésével kapcsolatos képesség – contract search ability), aztán a technikai stáb alatt van a vezető mérnök (chief engineer), és az adatelemző (data analyst), nekik pedig a motor négy szekciójával kapcsolatban (motorblokk, kasztni, aerodinamika, elektronika) van értékelésük. A kettő közti szinergia adja a kutatási adatot a versenyhétvégék után – minél jobb, annál több. Aztán a motortuningnál mind a négy szekciót fejleszthetjük, és itt ráállíthatjuk a mérnököket egyesével valamelyikre, de mindegyiknek külön értékelése van, hogy miben kiemelkedő (ha kasztniban, akkor ott lesz 100-as pontszáma). És kb. ennyi. A versenyek után kapjuk a krediteket, amiből fizethetjük a csapattagokat (idővel jobb menedzserünk, vezető mérnökünk és adatelemzőnk lehet), és a hétvégék alatt nő a reputációnk, ami a jobb csapatokhoz kell, ha átszerződnénk oda (itt is csak korlátozott alkalommal tárgyalhatunk!).

Itt akkor megemlíteném, hogy szerintem a fizika elég sokat javult. Most már a guminak a kopási szintjét is érdemes lesz figyelni, de nem csak a futófelületen, hanem a két szélén is eltérő módon kophat – üdvözöljük az aszimmetrikus gumikopást (ez a neve ugyanis). A motorunk pedig kifogyhat a benzinből, ha túl magas üzemmódban járatjuk a blokkot, és akkor bizony nagy a blama – erre is figyelni kell a versenyek során. Ha túl keményen fékezünk, akkor a fékek leblokkolnak, és erre eddig szerintem nem nagyon volt példa (a COTA pályán a hátsó egyenes végén érdemes ezt kipróbálni). A sérülési rendszer is javult, és az aerodinamikus sérülés ezúttal komolyan árthat, ha zakózunk (és amikor elbukunk, akkor beglitchel a kép egy kicsit – de ez nem Watch_Dogs). Most is megvannak a segítségek a kezdőknek (de megint nem minden), és a visszatekerés is korlátlan számban alkalmazható. A fizika tehát jó. És mivel itt vagyok a második oldal alján, jöhet a többi. Igyekszem rövidre venni…

A többi

Kezdjük azzal, hogy már megint nincsen tutorial, vagy csak sikerült elnyomnom, amikor kialttabboltam a Milestone logó közben? Ha ez történt volna, akkor sem találtam sehol sem. Legalább most, a koronavírus miatt csinálhattak volna egy komolyabb gyorstalpalót! De nem, nincs. De akkor elmondom, mit csináltam az első oldalon: betöltöttem Le Mansot, felcsavartam mindent maximumra (a mesterséges intelligencia 20 és 120 között állítható egyesével; véletlenszerű időjárási körülmények lehetnek – az eső még mindig üt; manuális rajtkezelés, büntetési rendszer…), és megnéztem, hogy a pálya szélén még mindig át lehet-e hajtani a reklámtáblákon. Igen. Szintén itt valakit akaratomon kívül felborítottam (kikapcsolt sérülés mellett), hogy az a pilóta (RIP Nicky Hayden) eltűnt. Nos, és amikor ismét a motoron voltam, mert most is hirtelen rajta termünk, a pálya szélén, a sóderágy mellé respawnolt engem. Aztán a tesztelés során egyszer úgy küldött ki a csapat, hogy nem töltötték fel a tankot, tehát szó szerint nulla benzinnel mentem ki… Amint vége volt az autopilotnak, lefulladt az egész, mert 0,00-t jelzett a mutató. Never change, Milestone. (Amúgy itt megjegyzem, hogy a HUD tetszik, a jobb alsó sarokban minden elfér az egész a versenyek alatt.) A hangok javultak, de hallottam már jobbat, a grafika viszont elvileg jobb lett, de szerintem még mindig… kicsit gyenge, főleg a jeleneteknél, mert most is van dobogós és verseny utáni animáció. A pályákon annyira nem rossz, de szerintem még mindig kicsit csúnya.

De akkor beszéljünk erről a Historicról… Szóval technikailag lootboxok mögé zárták a motorosokat és a motorokat. Jó, tudjuk, hogy mik érhetőek el, de jelen állás szerint mindössze két motoros és egy motor szerezhető meg (és az is elvileg csak akkor, ha valamelyik kihívást megnyerjük). Nem lehetett volna esetleg adott eredményekhez kötni a megnyitásukat? Ezzel a MotoGP 20 konkrétan egy élő szolgáltatásos játékká vált, én pedig ez ellen felemelem a hangom. Értem én, játszatni akarja a Milestone, de mi választja el őket attól, hogy később, csendben, majd a gyémántokat valódi pénzért meg lehessen venni?

És ha már valódi pénz – a Steamen nincs még ott a két DLC, de már most tudok róla, hogy ezek léteznek. Na mondom, mik ezek: az első a VIP Multiplier Pack, ami a krediteket, a reputációs pontokat és a fejlesztési pontokat megnöveli a versenyek után. Tehát fizetős… A másik DLC: Historic Pack négy motorossal és motorjával (1995 Kevin Schwantz, Suzuki RGV500 XR84, 1997 Norifumi Abe, Yamaha YZF500, 2004 Marco Melandri, Yamaha M1, speciális Estoril festéssel, 2007 Colin Edwards, Yamaha M1) – egyenként öt euróért (1800 forintért). Én egyiket sem kaptam meg…

De akkor mit említenek még a Milestone-osok? Dedikált szerverek: ez jó ötlet, örülök, hogy a multiplayer azért így javul. A.N.N.A. AI 2.0 – azaz a fejlett, gépi tanulású mesterséges intelligencia: talán túlzottan korán fékeznek sok kanyarban, ezen még lehetne mit javítani. Imádom, hogy a Facebook-posztok közül (ilyet is küldtek a PDF-ben…) a legtöbb „top rajongótól” származik. Aztán PlayStation 4 Pro-n és Xbox One X-en 60 FPS-t ígérnek. Reméljük, hogy így van, de én PC-n nyúzom a játékot. Új modellt kapott a motorosunk – korrekt. A csapatok menedzsereinek arcát lemodellezték – helyes, erre talán korábban is sort keríthettek volna. A Nintendo Switch verzióban maximum tizenegy MI pilótával versenyezhetünk, és helyileg wi-fin 2-8 játékos eshet egymásnak. Ez is jó.

A koronavírus miatt több dolog is hiányzik a játékból, de ez nem hatott az értékelésre: a Red Bull Rookies, a MotoE kategória, illetve a 2020-as frissítések a festéseken később érkeznek csak. A hozzám eljuttatott email szerint május elején frissül a MotoGP, május végén a Moto2, Moto3 (plusz ekkor jön a Red Bull Rookies kategória), június végén pedig a MotoE is jön. Ezekről pedig értelemszerűen most nem tudok írni – a játék így azért valamelyest félkész.

6

A játék fejlődik, ezért kap tőlem egy 6-ost. Az eddigiekhez képest ez magasabb értékelés (de én alálövök a Milestone által említett pontszámokhoz képest – én nem vagyok olasz, és emiatt nem kap alapból 7,5-et), de lehetett volna 6,5 is, ha az élő szolgáltatásos cucc nem lett volna benne. 7-es is lett volna, ha esetleg az évek óta ott lévő collision detection hibát kijavítják a hirdetőtáblákkal. Mondom én, hogy javul, de szerintem nincs meg benne az, ami a RIDE 3-ban volt – az játszatta megát. Ez pedig még mindig nem. Most idézhetném azt, amit már évek óta említek, hogy a Dorna vegye már el a Milestone-tól a licencet, de talán most kezdenek rájönni arra, hogy nem lehet egy teljesen körítésmentes játékot kiadni egy ilyen népszerű versenysorozatból. Ezért egy hatost megérdemel. Tetszik a háttérzene a menüben (de verseny alatt még mindig nincs, ezt el is felejtettem mondani, hohó…).

Köszönet a Magnew-nak a tesztkód biztosításáért, mégpedig a játék megjelenése előtt pár nappal.

-V-

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Pro:

+ Komolyan fejlődött a fizika (fék, gumikopás, sérülés…)
+ Menedzselő karrier, bővített testreszabás
+ A motorosok előtt kipróbálhatjuk az új finn pályát

Kontra:

– Pszeudo-lootbox régi motorosok és motorok… élő szolgáltatás
– A megjelenés napján DLC, már megint
– Továbbra is rendelkezik olyan hibákkal, amiket illett volna már orvosolni…


Kiadó: Milestone

Fejlesztő: Milestone

Stílus: gyorsasági motoros világbajnokság játékadaptációja

Megjelenés: 2020. április 23.

TESZT - Egyre korábban érkeznek a MotoGP játékok, és most furcsa módon az idei bajnokság rajtja előtt eshetnek neki a rajongók az idei gyorsasági motoros világbajnokság feldolgozásának, ami beismerten félkész állapotban gurul a boltokba.   Ezúttal egy ilyen szituációban vagyunk. A rajt Nem viccelek: először, amikor elindítottam a játékot, direkt egy bizonyos tényezőre voltam kíváncsi, hogy ezt megcsinálta-e a Milestone. Miután kérdésemet megválaszolta a MotoGP 20, bezártam az egészet, és elmentem gondolkodni az egészen, de aztán nekiültem másnap - a játék érzékelhetően fejlődik, és akkor kezdjük a szokásos dolgokkal. Az Unreal Engine 4-et alkalmazó játék ezúttal egy nehézségi szint választásával…
Végre elkezdett komolyan FEJLŐDNI IS.

MotoGP 20

Játékmenet - 6.2
Grafika - 6.2
Fizika - 7.6
Zene/Audio - 7.6
Hangulat - 2.4

6

KORREKT

Végre elkezdett komolyan FEJLŐDNI IS.

User Rating: Be the first one !

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu