Steam: jóval több a VR-headset, de még mindig kicsi a tábor

Konkrétabb adatokat látunk arról, hogy a Valve VR-exkluzív új játéka, a Half-Life: Alyx mekkora mértékben is lökte meg a virtuális valóság-headsetek elterjedését a Steamen.

A Steamnek van ugye egy hardveres kérdőíve, ahol egy-két kattintással összegyűjti a számítógépünk adatait. Így Gabe Newelléknek tudomásuk lehet arról, hogy például hány magos processzorunk van (vagy ki gyártotta azt), milyen videókártya hasít a masinánkban, melyik Windows-t nyúzzuk, vagy mondjuk azt, hogy mennyi RAM-unk van, esetleg rendelkezünk-e VR-headsettel. A felmérés szerint egy hónap alatt kb. 950 ezerrel nőtt a VR-tábor.

A Road to VR szerint így áprilisban már 2,7 millió headset volt az otthonokban. Ez így magában nem nagyon értelmezhető, úgyhogy mondjuk ki százalékosan is: a Steam-felhasználók 1,91%-a rendelkezik VR-eszközzel. Ez nem jelenti azt, hogy aktívan annyian használnak VR-eszközt, csak azt, hogy mennyi felhasználó volt úgy a Steamre bejelentkezve, hogy a készülékük a PC-jükhöz volt csatlakoztatva. De azért érzékelhető, hogy a Half-Life új részének megjelenése mekkora hatással volt a VR terjedésére. A piacvezető továbbra is a HTC Vive az Oculus Rift előtt, de a Valve Index is zárkózik felfelé alaposan.

Pár érdekes adatot azért itt megemlítünk: a Linux nem valami gyakori a Steamen – a kérdőívesek mindössze 0,89%-a futtatott „pingvint az ablakok helyett”, és a gépek 7,2%-a rendelkezett nyolcnál több magos processzorral. Tavaly az AMD-s processzorok szépen előretörtek, ugyanis a Ryzen processzorok jó ár-érték arányt kínálnak a játékhoz.

Szóval a Half-Life: Alyx azért érezhető módon hatott a VR-piacra, de még messze van a virtuális valóság attól, hogy mainstreamnek nevezhessük a technológiát. (Még a PlayStation VR sem annyira elterjedt, ha a PlayStation 4-es értékesítési adatokkal vetjük össze.) A közel két százalékos arány nem rossz, de ez azért még mindig niche, rétegpiac arány. Ennél több fog kelleni, de ahogy a játékok streamelése (Google Stadia, Microsoft xCloud, PlayStation Now, stb…) még nem olyan elterjedt, úgy a VR is még időt és technológiát igényel a komoly elterjedéshez. (És akkor még nem tudjuk, hogy az önállóan, PC-mentesen is használható Oculus Quest hol is jár…)

Forrás: PCGamer

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu