Nintendo Switch: jó adatok most, de bizonytalan év vár a nagy N-re

A Nintendo legújabb pénzügyi jelentésében új adatokat olvashatunk a Nintendo Switch teljesítményéről.

Március 31-ével bezárólag eddig 55,77 millió Nintendo Switch fogyott. (Nem veszik külön az alap modellt és a Switch Lite-ot!) Ez kicsivel több mint három év alatt nagyon szép teljesítmény. Több mint 356,27 millió játék fogyott eddig a majdnem 56 millió Switch mellé, így átlagosan 6,3 játékot vettünk „kapcsolónként”. Ezzel az eredménnyel a Nintendo túlteljesítette az előző üzleti évre (2019 áprilisa-2020 márciusa) kitűzött célt: 19,5 millió Switch-et szerettek volna értékesíteni, de végül 21,03 millió jött össze nekik, ami szép szám. Az április elsejével elindult új üzleti évben a cél 19 millió eladott Switch (-9,6%), és 140 millió eladott játék (-17%). Tehát visszafogják magukat.

Lássuk a top tíz legjobban fogyó first-party (Nintendo Switch-exkluzív) játékok értékesítési adatait:

  1. Mario Kart 8 Deluxe – 24,77 millió
  2. Super Smash Bros. Ultimate – 18,84 millió
  3. The Legend of Zelda: Breath of the Wild – 17,41 millió
  4. Super Mario Odyssey – 17,41 millió
  5. Pokemon Sword / Pokemon Shield – 17,37 millió
  6. Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Pokemon: Let’s Go, Eevee! – 11,97 millió
  7. Animal Crossing: New Horizons – 11,77 millió (az első tizenegy napban – március 20-31) / 13,41 millió (az első hat hét alatt – most először közöltek hivatalos adatokat belőle, szemmel láthatóan killer app lesz)
  8. Splatoon 2 – 10,13 millió
  9. Super Mario Party – 10,10 millió
  10. New Super Mario Bros. U Deluxe – 6,60 millió

 

Ilyenkor gyakran publikálnak további eladási adatokat, úgyhogy közöljük azokat is (köztük első alkalommal láthatunk a Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX-ből értékesítési eredményeket):

  •     Luigi’s Mansion 3 – 6,33 millió
  •     Super Mario Maker 2 – 5,48 millió
  •     The Legend of Zelda: Link’s Awakening – 4,38 millió
  •     Fire Emblem: Three Houses – 2,87 millió
  •     Ring Fit Adventure – 2,73 millió
  •     Pokemon Mystery Dungeon: Rescue Team DX – 1,26 millió
  •     Astral Chain – 1,08 millió
  •     Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order – 1,08 millió

 

Az új üzleti évre 8,3%-os pénzforgalom-csökkenést jelez előre a Nintendo (~3635 milliárd forint), és a nettó bevétel esetében még nagyobb bukást várnak (22,7%-os zuhanás – ~605 milliárd forint). A visszafogottságra magyarázatot adhat a koronavírus miatt elhalaszthatott fejlesztések (otthoni, távmunka), illetve az, hogy az előző üzleti évhez képest idén nem lesz annyi erős megjelenés (fentebb említettük mindegyiket).

Ebben az üzleti évben jön a Xenoblade Chronicles Definitive Edition és a Clubhouse Games: 51 Worldwide Classics, továbbá az Animal Crossing, a Pokémon Sword / Shield és a Super Smash Bros. Ultimate folytatólagos támogatást és DLC-ket kap. Ennyi a hivatalos menetrend jelenleg. Ez nem sok.

A Nintendo szerint a Switch gyártásában és szállításában lassan kezd helyreállni a helyzet, de hozzátette, hogy az elnyúló, romló világjárvány továbbra is árthat a terjesztési láncnak. A cég bizonytalan a saját (first-party) és külsős (third-party) kiadóktól származó játékai miatt is – lehetnek halasztások. A nagy N azt állítja, hogy az országonként eltérő, a vírus elterjedésének megakadályozása érdekében meghozott korlátozások az értékesítésben árthatnak (bezárt boltok, kijárási tilalmak), és ha a fizikai terjesztés fel van függesztve, ők nem lesznek képesek online értékesíteni sem játékokat, sem hardvert – ha így tennének, nem biztos, hogy a hálózatuk bírná az emiatt keletkező terhelést.

A Nintendo hozzátette, hogy a külföldi pénznemek (tehát a japán yenen kívül lényegében minden) is befolyásolhatják, hogy mennyire sikeresen tudják kezelni a járványt azon országokban, ahol a nagy N jelen van. És ezeken felül vannak még olyan kockázatok, amiket a cég nehezen tud megjövendölni. A napi szinten változó COVID-19-járvány helyzet miatt ők is figyelemmel követik az eseményekett, és ennek megfelelően cselekednek a kockázatcsökkentés érdekében.

Itt tehát már látható, hogy visszaesésre számít a játékipar. (Például az Electronic Arts nem így tesz… elszállt velük a ló a mikrotranzakciókkal és monetizációval?)

Forrás: Gematsu, Gamesindustry

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu