TESZT – Ha szereted a négyjátékos, PvE coop hangulatot, amit mondjuk a left 4 dead második részében, vagy a World War Z-ben élhetsz át, de szeretnél a gyilkoláson kívül másra is figyelni – jó helyen jársz!
Deep Rock Galactic a galaxis legnagyobb, leghíresebb és legsikeresebb bányász cége felvételt hirdet. Itt természetesen csak törpék – űr törpék – dolgoznak, hiszen ők a galaxis legjobb bányászai. Választhatunk, hogy a négyfős bányász-különítményben milyen pozíciót szeretnénk betölteni. Négy különböző poszt (kaszt) áll rendelkezésünkre: harcos, felderítő, mérnök és ásás-specialista.
A csapat és a specialisták
Alapvetően minden törpe tud bányászni, bárki gyűjtheti a különböző küldetésekhez szükséges anyagokat a csapatból, de vannak dolgok, amikben az egyik kaszt jobb, mint a másik. A harcos fegyvere sebez a legtöbbet, neki a van a legtöbb tölténye, és csak ő tud ideiglenes pajzsot generálni, amíg felsegíti(k) az elesett társa(ka)t. A felderítő a legmozgékonyabb és neki van a birtokában a speciális, világosságot kreáló berendezés, amivel be tudja világítani a zord barlangok zegét-zugát akár messziről is.
A mérnök tud építeni védelmi tornyokat és platformokat is a védelem és a könnyebb közlekedés érdekében. Az ásás-specialista pedig nem csak csákányt kapott, hanem egy duplafejű kőfejtő fúrót is, amivel mindenkinél gyorsabban tud tereptárgyakat ledarálni. Persze még van a birtokában lángszóró és C4 is a biztonság kedvéért.
Kik vagyunk, és mit csinálunk?
A törpék nem naplopó népség és a cég vezetése is elég komolyan veszi a teljesítmény alapú bérezést. Miután kiválasztottuk a kasztunkat, el is indulunk egy tanuló küldetésen, amin megtanuljuk, hogy hogy működik az irányítás és megismerkedhetünk egy kaszttal. Ezek után az állomáson találjunk magunkat, ahol egy térképen megtaláljuk, az összes helyet ahol tudunk különböző beállításokat végezni – felszerelés, kinézet, küldetés, stb. Ezen kívül tudunk természetesen sört is inni a bázison, berúgni és részegen táncolni zenére. A lehetőség adott.
A karakterek minden küldetés után tapasztalati pontot kapnak és pénzt is, amit el lehet költeni fegyver fejlesztésekre és kozmetikai cuccokra is. Különböző mérföldkövek elérése után plusz képességeket – úgynevezett perk-et – lehet kapni/venni. Ezek minden karakterünknek hozzáférhetők, és olyasmiket adnak, mint a gyorsabb utántöltés vagy erősebb közelharci képességek.
Küldetések – a munka
Ez a játék sava-borsa! Amint egy küldetést kiválasztottunk / elvállaltunk, vagy csatlakoztunk egy másik partihoz, amiben volt még hely – a leszállóegység elindul az idegen bolygóra és befúrja magát több száz (vagy akár ezer) méter mélyen a kéregbe és kezdetét veszi a munka. A négyfős csapatban a legjobb, ha minden tag más kasztú – így hatékonyan tudják egymást segíteni a csapattagok, de ez nem mindig kötelező.
Az alacsonyabb veszélyességi szinteken kevesebb rovarszörny támad meg minket, és nem is olyan erősek, mint a magasabb szinteken. Összesen négy nehézségi szintje van a küldetéseknek. Ezekben a küldetésekben azok kifejezetten előnyben vannak, akik szeretik, ha sötét, szűk helyen a falakból és a földből hirtelen előmászó hatalmas pók-szerű lények támadják meg, és próbálják szétcincálni apró darabokra hatalmas, cápafogakkal tarkított szájukkal… Miközben tájékozódni próbálsz egy földalatti barlangrendszer 3D-s, miniatűr térképén vagy épp a falat kalapálod a csákánnyal utat törve, vagy épp értékes érceket bányászva. Habár nem kifejezetten horror kategóriás játékról van szó – épp ellenkezőleg, élénk színek és elnagyolt, mókás karakterekkel találkozunk – egy idő után egész nyomasztó tud lenni ez a közeg, ha nincsenek barátaink, akikkel folyamatosan kommunikálunk és koordinálunk játék közben. A matchmaking jó, sokan játszanak, és valószínűleg könnyen találunk olyan embert, aki nekünk megfelelő küldetést csinálna épp, de ez mégse olyan, mintha ismerősökkel játszanánk. Ez a játék valószínűleg úgy a legjobb. Habár tudunk egyedül is játszani – ilyenkor egy drone segítőt kapunk – ezt csak a legelszántabbaknak javasolnám.
A küldetéseknek egyelőre három fajtája van: Az elsőben össze kell gyűjteni megadott mennyiségű ércet úgy, hogy közben fel kell deríteni a barlangrendszert. A másodikban megtalálni, megjavítani és megvédeni egy előttünk szerencsétlenül járt csapat hátrahagyott műszaki dolgait a bányászott anyagokkal együtt. A harmadikban szörnytojásokat kell összegyűjteni, ki tudja milyen okból… Később elvileg jön majd még több fajta küldetés is, ugyanis pár óra alatt ezek eléggé monotonná tudnak válni, hiába van minden egyes alkalommal teljesen más pálya, amit véletlenszerűen generál a játék. Van ám minden küldetésnek amúgy mellék küldetése is, ez szintén gyűjtögetős és felfedezős csak épp másfajta nyersanyagot vagy összegyűjtendő biológiai eredetű anyagokat kell gyűjtenünk, mint a fő küldetéshez, hogy teljesítsük. Ezek teljesítése esetén mindig bónusz pénzt vagy nyersanyagokat kapunk, amit felszerelésünk fejlesztésre tudunk költeni.
Végjáték
Ahogy egyre magasabb szintet érünk el a karaktereinkkel, egyre nehezebb küldetésekre tudunk majd menni. Ezeknek a teteje az úgynevezett „Deep Dive”. Ebből is két fajta van: sima és elit. Ezek egyenként három küldetésből állnak és a küldetések között nem megyünk haza, úgyhogy nagyon oda kell figyelnünk a lőszerre és az összes felszerelésünkre ugyanúgy, mint az életerőnkre. Habár küldetések közben tudunk utánpótlást kérni, ha elég piros ércet szedünk össze, erre nem mindig lesz lehetőségünk.
Hogy ezeket a küldetéseket elérjük, legalább egy tucat órát kell játszunk az egyik karakterrel, hogy elég magas szintű legyen ezekhez a küldetésekhez.
-nuke7-
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
Pro:
+ Jó hangulat
+ Változatos helyszínek
+ Nagyon jó kooperatív játékmechanika
Kontra:
– Hamar unalmassá tud válni
– Nem elég változatos küldetések
– Egyedül nem jó játszani vele
Kiadó: Coffee Stain Publishing
Fejlesztő: Ghost Ship Games
Stílus: FPS, coop
Megjelenés: 2020. május 13.
Deep Rock Galactic
Játékmenet - 6.6
Grafika - 6.9
Történet - 5.2
Zene/Audio - 6.3
Hangulat - 7.5
6.5
KORREKT
A játék alapelve egészen egyszerű, gyorsan meg lehet érteni – az ördög a kivitelezés és csapatmunka részleteiben bújik meg. A grafika pont jó, elég részletes ahhoz, hogy a különböző régiók markánsan eltérő környezetét és szörnyeit szépen megjelenítse és mégis egy jó hangulatú, felderítős, coop játék maradjon, nem teljesen valósághű megjelenítéssel. A játékmenet ugyanakkor szerintem gyorsan unalmassá válhat azoknak, akik nem szeretik a repetitív, grind-olós dolgokat. Ha van legalább pár ismerős, akivel tudjuk játszani, jó kikapcsolódás lehet, de aki egy mélyebb, elmerülős játékot keres, annak nem javasolnám.