Menu

Visszatérhet a Megatexture technológia a next-gen SSD-kkel

John Carmack ötlete talán most bontakozhat ki igazán Megatexture technológia kapcsán.

Carmack, amikor még az id Software-nél dolgozott, az id Tech 4-es engine-hez létrehozta a MegaTexture renderelési technológiát, amiben egy 32768×32768 pixel méretű textúra lefedné a teljes polygontérképet, amivel teljesen egyedi textúrák valósultak meg ismétlkődés nélkül. (Talán a 2011-ben megjelent, id Tech 5-ös RAGE-ből ismerős lehet – itt már 128Kx128K felbontást használtak – ezen a játékon még Carmack is dolgozott.)

Marc Fascia, a Splash Damage technológiáért felelős alelnöke az MCVUK magazinnak azt mondta a májusi számukban (ebből a WCCFTech idéz), hogy néhány régebbi technika mint például az Enemy Territory: Quake Warsban is felbukkanó megatextúrák visszatérhetnének, hogy a játék mindegyik objektuma egyedi textúrakészlettel rendelkezzenek, amivel gazdagabb, változatosabb, és kevésbé ismétlődő látványvilágot kapnánk. Hogy ez megvalósulhasson, folyamatosan ki- és be kellene renderelnie az engine-nek a textúra kirenderelésre váró részleteit, amit eltárolhat a cache-ben. Fontos az, hogy milyen gyorsan lehet ezt az adatot mozgatni.

Fascia szerint a régebbi generációkban ehhez eléggé sok optimalizálás kellett, de a gyorsabb meghajtók miatt jóval egyszerűbb lehetne a fejlesztők dolga ezen a téren. Kíváncsi arra, hogy az AMD és az Nvidia mit valósíthat meg, és megemlítette itt még az Epic Games-et is, akiktől a héten már láthattuk működés közben az Unreal Engine 5-öt.

Érdekesség, hogy az id Tech 7 nem használja a Megatextures technológiát. Marty Stratton, a minap Denuvo Anti-Cheatet kapó (és emiatt a PC-sek között felháborodást okozó – erről ma már szó volt) DOOM Eternal felelős producere a játék megjelenése előtt azt mondta, hogy azzal a technológiával baj volt – pontosabban a textúrákon volt érzékelhető, hogy elmosottak voltak, de a felbontásssal és a minőséggel sokat javítottak. Emiatt pedig nem valószínű, hogy Carmack örökségéhez visszatérnek.

Pedig nem lenne rossz ötlet: mivel a PlayStation 5 és az Xbox Series X is gyorsnak nevezett SSD-kkel jön majd az év végén (és az előbbit agyba-főbe dicsérte Tim Sweeney, az Epic Games vezetője – szorosan együttműködtek a Sony-val, erről is írtunk), azok elbírnák a nagy textúrákat a Megatexture technológia segítségével.

Forrás: WCCFTech

Spread the love

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu