TESZT – Akinek nem volt Wii U-ja az utóbbi jó hat és fél évben, nem élhette át ezt a játékot, amit szerintem egy zseni készített. Hideki Kamiya nélkül nem létezne a Resident Evil 2, a Devil May Cry, a Viewtiful Joe, az Okami, vagy a Bayonetta – és azért ezek mind emlékezetes IP-k.
Nos,, ennek az újrakiadásnak van értelme: egy nem valami sikeres platform helyett két, jóval népszerűbb konzol és a PC kapta meg a PlatinumGames játékát.
Csodás százas
Egy szuperhős-csapatról van szó – ők védik meg az emberiséget a katasztrófáktól és a földönkívüliektől. Most az utóbbi csoport okoz fejtörést, így Wonder Red vezetésével meg kell menteni a civileket, a földönkívülieket pedig ki kell iktatni. A csavar ott van, hogy a hősök többféle alakzatot felvehetnek attól függően, hogy mit rajzolunk (konzolokon erre ugye van lehetőség, PC-n egerezni kell) – ha mondjuk egy egyenes vonalat kanyarítunk (és ez számomra kb. lehetetlen, mert köztudott: nem tudok egyenes vonalat rajzolni), akkor egy kard formációba verbuválódnak tagjaink. Itt érdemes kísérletezni, mert akár fő karaktertől függően is módosulhatnak a formációk. A civileket úgy menthetjük meg, ha körberajzoljuk őket, és így cserébe ők csatlakoznak hozzánk – ezzel pedig érdemes tényleg foglalkozni, mert a nagyobb csapattal komolyabb formációkat is alkothatunk, és az a továbbhaladáshoz is szükséges lesz, mivel nem csak támadásokra „alakulhatunk”.
Poénos, hogy Kamiya saját magát is berakta Wonder-Directorként, de kb. ő felel meg az elmebeteg nehézségnek: egy találattól kifekszik (amivel alsóneműre vetkőzik…), és az ő hangját hallhatjuk a támadások közben is, beleértve az egyik mém megnyilvánulását (Ask your mom. – Kérdezd meg anyádat). De akárkit is kezelünk, a játék értékelni fogja a kombózást, mert pontszámunk is lesz, mint egy régi arcade masinán, amibe dobhattuk a „bélásokat”. És a küldetések teljesítésével fejleszthetjük képességeinket (szerezhetünk olyanokat, amivel a játékstílusunknak megfelelő támadásokkal élhetünk), így az offenzív és defenzív megközelítés is nyerő lehet.
Kellemes az élmény – itt-ott bedob egy csavart a játékmenetbe (ezt Kamiyától megszokhattuk – érti a dolgát, hogy miként kell lekötni a játékosokat), miközben a szinkron is kellően szórakoztató, és a zenét is érdemes önmagában hallgatni. A látványvilág viszont megosztó: a művészeti stílus remekel, de azért érezhető, hogy koros ma már a The Wonderful 101, és itt jutunk el arra a pontra, hogy ki kell fejeznem, miért jobb a Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remasterednél (újrakiadott sztorimód, hihetetlen…) a The Wonderful 101 Remastered, de mégis, miért gyengébb technikailag nála. Furcsán hangzik, de térjünk rá erre.
Száz forintnak ötven a fele
Egy Wii U-játékot nem egyszerű átültetni más platformokra. No, ennek a bukott konzolnak (nem fogyott jól, csak ezért mondom rá) volt ugyebár a GamePadja, ami második kijelzőként szolgált. Itt mutatkozik ki a játék Achilles-ínja: az összetettebb alakzatokat nem olyan egyszerű kirajzolni, mindegy, hogy melyik platformon tesszük ezt, és az extra kijelző hiányából adódó probléma is sajnos felmerül.
Külön gombot kell nyomnunk azért, hogy megtekintsük, hogy mik azok az extra információk, amik eredetileg a GamePadon egy pillantással megtekinthetőek voltak. Ez bizony zavaró lesz, és szerintem technikailag a PC portot maga is valahol elrontották. Rosszul időzítették a képkockákat (rossz frame pacing – végeredmény: 59 FPS), és a Nintendo Switch-en a teljesítmény mondhatni csapnivaló. Ezt nem én mondom, hanem a DigitalFoundry. Handheld módban a Switch 720p-n futtatja, dokkolva 1080p-n, de 30-40 FPS-sel… Úgyhogy a legjobb játékélményt technikailag szerintem a PlayStation 4 Pro biztosítja, ami egy multiplatform megjelenés esetében azért szokatlan. Nem véletlenül maradt ki az Xbox One a felsorolásból: arra meg sem jelent a játék. (Ez valahol érthető: a japánok az Xbox-ot alig veszik, és ezért akar a Microsoft ottani stúdióval erősíteni, plusz a PlatinumGames-szel dűlőre jutottak a Scalebounddal…)
Talán…?
Úgyhogy a technikai hibák miatt egy 6,5-est kap átlagoltan a játék. Switch-en olyannyira gyengén fut, hogy egy ötössel végez, a PlayStation 4-en meg főképp csak a második kijelző hiánya miatt érdemel mindössze egy nyolcast, a PC-s verzió pedig a rossz frame pacing miatt marad 6,5-en. Szóval ez egy jó játék, és ha beindul, tényleg szórakoztató, csak nem sikerült megfelelően átültetni a Nintendo Wii U-ról. Ez főleg a Switch esetében szomorú. Azért az egy erősebb platform (jó, a Wii U CPU-jának órajele magasabb volt, de kevesebb maggal, de fele annyi a RAM, és a GPU is régebbi…), és eredetileg arra tervezték a remastert. Várnék egy kicsit a vétellel, addigra talán valahogy kijavítja a PlatinumGames ezt, de a PS4-eseknek azt mondom, hogy már most ajánlott vétel. A The Wonderful 101 Remastered mögött egy kreatív koncepció áll körülményes kivitelezéssel. Szóval PC – 6,5, PlayStation 4 – 8, Nintendo Switch – 5. (A végére egy megjegyzés: még mindig hibaüzenetet dob a Steam oldal. Az európaiakat geoblokkolják egészen ma estig. És akkor csodálkoznak, hogy PC-n miért kalózkodnak?)
-V-
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
Pro:
+ Maga a koncepció egyedinek nevezhető
+ Remek művészeti stílus
+ A soundtrack és a szinkron is egész jó
Kontra:
– Technikailag bajok vannak vele (PC-n rossz frame pacing, Switch-en gyenge frame rate)
– A második kijelző hiánya erősen érzékelhető
– Nem valami szép
Kiadó: PlatinumGames
Fejlesztő: PlatinumGames
Stílus: akció-kaland, hack’n’slash
Megjelenés: 2020. május 19. (Észak-Amerika), május 22. (Európa), június 11. (Japán)
The Wonderful 101 Remastered
Játékmenet - 6.8
Grafika - 5.2
Történet - 7.9
Zene/Audio - 8.1
Hangulat - 4.5
6.5
KORREKT
A technikai dolgokon hasalt el az amúgy kellemes kaland.