PlayStation 5: érzéseinkre építkező zene?

A Sony Interactive Entertainment szabadalma talán egy újabb funkciót mutat meg a PlayStation 5-ből, aminek azért még van több, még hivatalosan be nem jelentett képessége.

A PlayStation 5 a szabadalom szerint dinamikus zenét alkalmazhat. A jellemzés szerint az adott érzésekhez egy vektort társítanak a játékban, és az érzésekhez egy, esetleg több zenei motívumot kötnek. Ezek a muzsikus aláfestések pedig a játék vektorához csatlakoznak, és a zenei kompozíció végül a játék vektorára és a kitűzött emberi érzésekre építve valósul meg. Laikusabban fogalmazva: a konzol, vagy inkább az arra elérhető játékok figyelembe vehetik, hogy miként érezzük magunkat, és akkor az ehhez passzoló háttérzenét játszhatnak, amivel a dinamikus zenei aláfestés egy új szintre léphet. (Mostanában ugyanis csak a játékban történő eseményekhez kötve mennek ilyen-olyan dallamok – az emberi faktor ebben nem játszik közre.)

Itt egyértelműen kötelező feltennünk a kérdést: a PlayStation 5 miként tudja figyelembe venni, hogy milyen érzésünk van az adott pillanatban? Erre utalhatott nemrég Austin Wintory és Mike Bithell – előbbi egy neves zeneszerzőnek mondható, míg utóbbi a John Wick Hexet hozta létre. Ők azt mondták, hogy a PlayStation 5 mellett érkező DualSense kontroller segíthet a fejlesztőknek abban, hogy a PlayStation 5-re készülő játékokban egyedi lehetőségeik lehessenek. Ezzel pedig értelmet nyerhet a kontroller új neve, ugyanis nem DualShock 5 névre hallgat a next-gen irányító.

Persze egy szabadalom nem mindig jelenti automatikusan azt, hogy a konzol tényleg rendelkezni is fog a szabadalomban látható funkcióval vagy lehetőséggel. Ezért pedig nem véletlen a cím végén a kérdőjel. A PlayStation 5-öt talán június 4-én láthatjuk, de annak játékairól nemsokára hallani fogunk. Most már fél lábon is ki lehet talán bírni.

A konzol a tervek szerint az év végétől lesz kapható (még nem tudni pontosan, hogy mikortól – mindez az Xbox Series X-re is vonatkozik), de még kérdéses, hogy mennyi bankó ugrik majd a pénztárcánkból a vétel esetén.

Forrás: PSU

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu