A Sony Interactive Entertainment elnök-vezérigazgatója a Gamesindustry-nak adott hosszú interjújában több dolgot is elárult.
Például azt, hogy a PlayStation 5 az év végén, a karácsonyi rohamban biztosan meg fog jelenni, mégpedig világszerte – ez most más lesz, mint a PlayStation 4 esetében. Ott ugyanis a japánoknak 2014-ig várni kellett a PS4 rajtjára, míg Észak-Amerika és Európa már 2013 novemberétől megvehette a Sony most is töretlenül fogyó masináját. (Ez még egy kétélű kard lehet.) Jelenleg nem lát olyan gondot, ami a mennyiséggel kapcsolatban problémát okozhat, így a PlayStation 5 szerinte úgy startolhat el, ahogy azt a Sony eredetileg tervezte.
De mi a helyzet a marketinggel és annak stratégiájával? Ezt a koronavírus alaposan a fejére állította, de Ryan azt mondja, hogy csak meg kell találni a módot arra, hogy közölhessék velünk, hogy mit is csinálnak, de úgy, hogy eközben az izgalmat, az adrenalint megőrzik mintha Los Angelesben lennénk (itt az E3-ra gondolt… de ugye a Sony nem vett volna részt idén sem). Ez kihívás volt a csapatnak Ryan szerint – miként tudják a több mint száz millió PlayStation 4-tulajdonos mellett azokat is megszólítani, akik nem rendelkeznek PlayStation-konzollal? Miként tudják elérni, hogy ők is izgatottan várják az új híreket?
Ryan úgy hiszi, hogy itt az ideje a rajongóknak olyan élményeket adni, amit csak a PlayStation 5-ön érhetnek el. Azt mondja, hogy mindig is hittek a konzolgenerációkban (ő pedig nem hitt a visszamenőleges játéktámogatásban – nem fogjuk elfelejteni, amit 2017-ben mondott a GameSpotnak), és így a next-gen konzol megalkotása miatt kellenek olyan funkciók és hasznos lehetőségek, amik az előző generációkban nincsenek jelen, és ezért úgy látja, hogy a fejlesztőknek emiatt ilyen játékokat (ergo next-gen címeket) kellene készíteniük. Fel is hozott pár példát: DualSense kontroller, SSD, 3D audio. Persze nem akadályozhatja meg a third-party, külsős kiadókat/fejlesztőket abban, hogy cross-gen (PlayStation 5 + PlayStation 4) játékokat készítsenek.
Nos, és az ár? Szerinte a játékok egy kedvelt elfoglaltsággá váltak, amik kedvezően jönnek ki a pénzügyileg nehéz időkből (az emberek nincs pénzük, így otthon maradnak), és szerinte úgy hidalhatják át az előttünk álló recessziót, hogy a lehető legjobb ár/érték arányt kínálják, ami nem jelenti automatikusan azt, hogy a legolcsóbb áron dobják a piacra a PlayStation 5-öt. Szerinte az érték több dolog kombinációja (játékok minősége, száma, árazása…).
A PlayStation 5 tehát az év végén startol el. Az árazása még kérdéses.
Forrás: Gamesindustry
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!