Unreal Engine 5: átmenetet teremthet a játékok és a filmek között

Kim Libreri, az Epic Games technikai vezetője szerint a következő konzolgenerációban megvalósulhat az átmenet a két szórakoztatási műfaj között.

Libreri a GameSpot videóinterjújában beszélt arról, hogy sokáig a játékokban és filmekben felhasználható assetek (pl. textúrák) létrehozásához lényegében ugyanazokat az eszközöket használták. Volt egy plusz lépés az Unreal Engine 5 előtt, amikor alacsonyabb felbontású mesheket kellett készíteniük. Libreri az utóbbi két évtizedben a filmiparban is dolgozott, és szerinte Hollywood úttörő volt a számítógépes grafika (a CG) és a realizmus párosával – és ezekből van mit tanulni, de ahogy a játékok fejlődtek a fotorealizmus irányába, úgy a filmipart megelőzték technológiában, így a filmeket segíthették a videojátékos technológiával.

Libreri szerint kb. minden, ami a filmekben „jobb pixelek” létrehozásához felhasználható, azt a játékfejlesztők is bevetik (pl. a jobb haj textúrához, a jobb szem shaderekhez és az arcokhoz). Az Unreal Engine 5 pedig kapásból jobb pixeleket hoz létre, és Libreri úgy látja, hogy egyfajta crossover történik a filmek és játékok között: szerinte remek történetmesélést látunk az Unreal Engine-es játékokban, de más engine-ek is bevetik a hollywood-i trükköket, amikkel a közönség jobban megéélheti, hogy milyen történetről is van szó.

Az arcanimáció szerinte megegyezik a két iparban, de a következő generációban részletesebb lesz ez (most azért talán elmaradnak a filmektől), és úgy látja, hogy a film-, és játékipar segíti egymást. Libreri a Mandalorianon is dolgozott, és itt Jon Favreau (a Disney+-os sorozat felelős producere) valós idejű engine-t használt az utolsó jeleneteihez. (Nem vicc: az Unreal Engine 4-et alkalmazta!) Ezért is mondja az Epic technikai vezetője, hogy nem nagyon lesz különbség a filmek és játékok között, hanem egyfajta párhuzam lesz köztük, és így a filmes és játékos művészek átugorhatnak a másik iparba dolgozni. Szerinte ezért jobbak lesznek a filmek és a játékok is, és egyfajta mutáció lesz a következő öt év alatt, ami miatt kb. el is tűnik a filmek és a játékok között levő határvonal.

Nem tudja, hogy a Warner Bros. (akiknek ugye van játékipari érintettsége…) mihez kezd, de szerinte képzeljük el, hogy next-gen konzolokra csinálnak egy Batman-játékot. (Mi meg nem képzeljük el, hanem tudjuk – a WB Montreal ugyanis ezen dolgozik, csak nem akarják bejelenteni…) Úgy fog kinézni, mint egy high-end animációs film, de játékmenettel. Fel is teszi a kérdést, hogy nem lenne-e jó a rajongóknak mélyebbre merülni, hogy animációs történeteket láthassanak ugyanezekkel az assetekkel és karakterekkel, amiket aztán élőben kirenderelhetnének PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en. Ezeket meg lehetne osztani, sőt, módosítani, és Libreri szerint a csillagoség lenne csak a határ a kreativitásban. Ezért is mondja úgy, hogy a következő öt évben elég elképesztő dolgokat láthatunk majd.

Majd meglátjuk. Az Unreal Engine 5-re csak 2021 végétől tehetjük rá a mancsunkat.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu