TESZT – Legszívesebben három szóval elintézném az egészet: ezt vedd meg. Végre egy olyan felújításról van szó, amit tényleg becsülettel és rajongói szeretettel valósítottak meg. Ezzel a projekttel a Command & Conquer renoméja helyre állt a szerintem pokolian gyenge C&C Rivals után.
Ez itt két kőkemény stratégia a múltból, annak bájaival és hátrányaival.
GDI vs. Nod
Két frakció háborújáról van szó – a GDI (Global Defense Initiative, Globálos Védelmi Összefogás talán?) és a Brotherhood of Nod (a Nod testvérisége) küzd egymással. Az egész abból indult ki, hogy 1995-ben (ekkor jelent meg ugyanis az eredeti, első Command & Conquer) nem messze az olasz Tevere folyótól becsapódott egy meteor, amiből elterjedt a tiberium nevű anyag (angolul Tiber a folyó neve, ezért az elnevezés…) – a mutációt okozó ásvánny pedig megosztotta az emberiséget. Ennek lett parádés végeredménye a Nod vezetőjének, Kane-nek a karaktere. Kane-t a játék egyik írója, Joseph D. Kucan alakítja, és parádésan teszi ezt. Az RTS játékokban elképesztő tempót és minőséget nyújtó Westwood akkoriban követte az FMV-s trendeket, amiket ma már rég lecseréltek a CGI-s jelenetekre, de mégis kellemes látni a felújított, sőt, elveszettnek hitt videókat, amiken azért még itt-ott az eltelt idő. (Szerencsénkre belenyúltak a többibe, így nem éppen csak azt csinálták, hogy bedobálták az eredeti lemezekről a felvételeket. Ehelyett gépi tanulással modernizálták a jeleneteket, és a végeredményben nem csalódhatunk!)
A Command & Conquer Remastered Collectionben (innentől a végét leszámítva C&C RC-nek írom…) két játékot találhatunk: az eredeti C&C mellett az első Red Alertet, és mind a három kiegészítőt. Ezzel több mint száz kampányküldetés, legalább 200 multis pálya vár ránk, és emellé az eredeti zeneszerző, Frank Klepacki újrakevert, kibővített, több mint hét órányi soundtrackje jár. A harctér grafikáját is feljavították – a csapat lényegében minden egyes assetet (fegyver, katona, épület, komolyan minden egyes elemről beszélhetnék…) újragyúrt, hogy azért modernebbnek fessen a látvány. Aki pedig az eredetin nőtt fel, rácsaphat a Space gombra, hogy az eredeti látványvilágot használhassa. Természetesen a kezelőfelületet is szépen áthegesztették, így könnyebben el lehet igazodni az alakulatok között, és ez főképp a jövőben lesz nagyon hasznos, ugyanis a fejlesztők konkrétan szabadon hozzáférhetővé tették a játék teljes forráskódját. Ezzel pedig pokolian megnyújthatják a játék élettartamát, mert bitang jó modok készülhetnek a C&C RC-hez…
A konzolos küldetések és a Covert Ops is a paksaméta része lett, és a multiplayert is átgondolták. Mivel már több éve nincsen GameSpy, a Steam és az Origin szerverei működnek helyettük. A játékmenettel magával nincs probléma (egy tényezőt leszámítva), úgyhogy beszéljünk inkább a negatívumokról, mert azért van néhány.
LAN?
A hangulat nagyon jó, és aki a műfajt kedveli, biztosan kötelező olvasmánynak tekinti a Command & Conquert és a Red Alertet. Akkortájt létező dolog volt a LAN-parti. Na most, ez modernizálva nem létezik. Nem azért, mert mobilnet, meg gyors internet, meg beszállunk az internetbe, hanem nincs LAN opció. Hogy a csudába lehetett pont ezt kihagyni? A másik dolog, amit szerintem fel lehet hiányosságként hozni, az a mesterséges intelligencia butasága. Ezért is van ez, hogy ez a játék multiban fog inkább sokáig élni (plusz a modok révén). Talán még annyi, hogy a fekete-fehér jelenetek tényleg nem a legjobbak. De semmi sem tökéletes, és amúgy sem gondolkodtam azon, hogy a C&C RC egy 10-est kapjon. Nem úgy van az. Forradalmi játékok érdemelnek olyan magas értékelést. A Tetris Effect például remekül tovább emelte Pajitnov alkotásást, és VR-ban büntetően jó élmény.
9
Szerintem ez kicsit megosztó lesz, de én egy kilencessel kínálom meg a Command & Conquer Remastered Collectiont. Ez egy belevaló felújítás. Eddig nem látott/hallott dolgok, szebbnek tűnő jelenetek, gyorsmentés, újrakevert soundtrack, minden egyes tartalom a játékokból, könnyebb kezelhetőség, és Denuvo sincsen benne. (Ez pedig egy Electronic Artsos játék esetében olyan ritka manapság, hogy talán évek óta nem volt példa rá!) Nem kizárt, hogy a Petroglyph Games (akik között pár ex-Westwoodos is ott van) új mércét állított fel a felújításokban. A Bluepoint Games méltó riválisra lelt. A stratégia játékokat kedvelők ne sajnálják a húsz eurót (kb. 7 ezer forintot) erre a pakkra. Jó, kell az Origin is a Steam mellé, de istenem, ennyi talán belefér. Mindent megőrzött az eredetiből, ami oly kiemelkedővé tette, és ezt még tovább is bővítette. Ebben nem lehet csalódni, leszámítva talán a LAN hiányát. Nem véletlenül mutattam a DigitalFoundry elemzését – ők is kiemelkedően jónak tartják a felújítást.
Szóval irány a Steam – a több ezer pozitív vélemény nem tévedhet.
-V-
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
Pro:
+ Fantasztikusan felújított audiovizualitás
+ Teljes kollekció, extra tartalmakkal, ráadásul egészen olcsón!
+ Könnyebb kezelőfelület
Kontra:
– A fekete-fehér jelenetek nem a legjobbak
– A mesterséges intelligencia picit buta
– Hol a LAN-támogatás…?
Kiadó: Electronic Arts
Fejlesztő: Petroglyph Games
Stílus: RTS
Megjelenés: 2020. június 6.
Command & Conquer Remastered Collection
Játékmenet - 8.9
Grafika - 9.6
Történet - 9.2
Zene/Audio - 9.3
Hangulat - 9
9.2
SZÉDÜLETES
Alapmű új szintre emelve.