A Diablo II két fejlesztője szerint, ha a Blizzard belevágna egy remasterbe, akkor nem lehetne egyszerűen egy grafikai felújítással elintézni azt…
Voltak olyan pletykák még májusban, amik a játék remastereléséről szóltak, és ez a projekt állítólag az idei év végén meg is jelenne. A Blizzard erre nem szólt semmit: nem erősítette meg, de nem is cáfolta meg a csiripelő madarakat. Max Schaefer (a Diablo II felelős producere és a Blizzard North társalapítója volt) és Matt Uelmen (zeneszerző) bár a Torchlight 3-ról beszélt főleg az IGN-nek, a témák között felbukkant a híres Blizzard RPG felújítása szerint is.
Schaefer azt mondja, hogy – és itt abszolút jogos a szóvicc… – pokolian nehéz lenne a Diablo II hangulatát és környezetét megvalósítani egy remasterben, sőt, már-már inkább lehetetlennek tartja azt. Nem is volt igazi 3D-s játék, mert minden egy renderelt sprite volt, és ugyanezt az érzést áthozni egy 3D-s környezetbe nem lenne könnyű dió még a Blizzardnak sem. (Mondjuk korábban mintha írtunk volna olyasmiról is, hogy az eredeti forráskód elveszett…)
A remaster fejlesztőcsapatának pedig sok időt kellene az érzés megvalósítására. Nem tudnának csak magasabb felbontású grafikát csinálni, mert az üres lenne magában. Schaefer szerint ez lenne a projekt könnyű része: azt állítja, hogy könnyű lenne kb. 1:1 arányban a játékot újraalkotni és szebbé tenni. Az érzés, hangulat viszont a technológiához kötődik, és a fejlesztő erős önkritikával élve „spagettikódnak” nevezte a Diablo II programkódját…
A játékot egy egyedi engine-en valósították meg, amiben addig nem látott dolgok voltak. Egy remaster szerinte nagy eséllyel egy, már bejáratott engine-t használna (Unreal Engine 4?) annak saját fondorlataival, így a Diablo II esszenciájának egy része odaveszne, mert ott is voltak trükkök rendesen. Örül annak, hogy nem neki kell a remastert megcsinálnia, hanem a Blizzardnak.
A Diablo II remaster még be sem lett jelentve. Mivel fizikai BlizzCon idén nem lesz, ezzel IS nehéz dolga lesz a Blizzardnak, már ha tényleg egy felújításon dolgoznak.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!