Menu

Végre a sajtó is kipróbálhatta a Cyberpunk 2077-et

ELŐZETES – Night City. Négy órányi tömény gameplay. No Future életérzés.

“A szerencsés újságírókat szinte ledöbbentette a játékban rejlő rengeteg, szinte végtelennek ható lehetőség, a projekt puszta ambiciózus mivolta.” Nem kérdés: a CD Projekt RED ismét meg kívánja reformálni az RPG műfaját. A város, Night City soha korábban nem látott mennyiségű élettel van tele, amitől a játék leginkább a Grand Theft Auto és a Witcher III szellemi örökösének hat, persze úgy, hogy egyikre sem hasonlít igazán. Leginkább az az érzése az embernek, hogy ezt a két játékot öntötték nyakon egy nagy adag Deus Ex-el. Az eredmény önmagáért beszél. Azután amit most látott a világ, már senkit sem lepnek meg a folyamatos csúszások. A világ és karakterek élnek, a játékmenet még mélyebb és komplexebb, mint akármelyik felsorolt címben, szóval valószínűleg ez valami hihetetlenül brutális élmény lesz. Persze csak ha gondosan ügyelnek a részletekre, és nem sietik el. Amint ez megtörténik, a játékvilág jelenleg leghatalmasabb kártyavára azonnal összedől, maga alá temetve a fejlesztőket.

 

Bevallom őszintén, hogy én már kezdtem kételkedni a játékban, pusztán azért, mert jelen generáción egyszerűen megvalósíthatatlannak tűnt mindaz, amit a fejlesztők megálmodtak, azonban most, hogy jönnek a reakciók, hogy annak összetettsége lenyűgözött mindenkit, ismét bizakodó lettem.

A városba lépve az érzékek túltöltődnek a rengeteg információtól. A 3DJuegos munkatársát Colin Walder, a nyelvi lokalizációért és audióért felelős főprogramozó vezette keresztül Night City-n. A férfi nem győzte felhívni az újságíró figyelmét a körülötte zajló rengeteg dologra, mindhiába, egyszerűen befogadhatatlan volt egyszerre ennyi információ.

A játék kipróbálása során nagy választás elé kerültek a kiválasztottak: vagy a főszálat viszik tovább, vagy a mellékküldetésekre összpontosítanak, esetleg elmerülnek a gazdag világban, megtapasztalva annak rengeteg random és scriptelt történését. Az óra ugyanis ketyegett. Négy órát kaptak a kipróbálásra. Lássuk mire jutottak:

 

A játék világa elcseszett egy hely. Ez pontosan az a jövő, amitől a polgári réteg a ’70-es, ’80-as években rettegett. A punk lett a világ mozgatórugója, az emberek megszállottan keresik a hozzájuk legjobban illő stílust, hajszolják a „coolságot”, mindenki menő és egyedi akar lenni, amely törekvés során testük eltorzításától sem riadnak vissza. A Deus Ex-vonalat erősíti, hogy mindenki az implantátumainak megszállottja, az ember le akarja küzdeni a természetet. A Cyberpunk 2077 világában a természetesség kihalt fogalom csupán. Itt minden a mesterséges, műanyag lété, a technológia felemésztette az embert.

 

A küldetések JOBBAK, mint a Witcher III-ban, főleg a főküldetések. Tudom, ez elsőre számomra is hihetetlennek tűnik, mégis, úgy tűnik ez a helyzet. Az írás a Witcher III-ban ugyan iszonyú erős volt, de a párbeszédek köré épített jelenetek viszonylag egyszerűen voltak megrendezve. Nos, ez az a pont, amin a Cyberpunk 2077 új fokozatba kapcsol. Egy remekül megrendezett film szereplőinek érezzük magunkat. A jelenetek sokkal kidolgozottabbak, és sokkal tovább mennek, minthogy pusztán elmondják mit is kell majd csinálnunk.

 

Oké hogy filmszerű meg akciódús meg gazdag, de milyen, mint RPG? 4 óra ugyan kevéske ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket vonjon le az ember, gondolhatnánk, azonban elég csak a végtelen skill fára pillantani, és máris látjuk, hogy itt bizony nem vicceltek a fiúk és lányok. Öt fő attribútumunk a Reflex, Constitution (alkat), Technical Skill (technológiai tudás), Intelligence (intelligencia) és Charisma. Például ha Constitution vonalon fejlődünk, 22 atletikus képességet találunk, melyek közül az egyik például az, hogy gyorsabban regenerálódunk harc közben. És ez csak egy fül volt a sok közül. Athletic-ként van még 3 opciónk a fejlődésre, mindegyiken belül további fejlődési lehetőségekkel. Intelligence oldalon eszközök és emberek (!) meghekkelésének képességei rejlenek. Reflex-el fejleszthetjük közelharci és lőfegyveres tudásunkat. Ezek a képességek mind szorzókat is kapnak a hozzájuk kapcsolódó attribútumaink után. Kemény, mi? És akkor a kibernetikus implantok menüről nem is beszéltünk, amivel testünket változtathatjuk el a lehetetlenségig. Karok, láb, kézfej… Ja, meg a különböző típusú fegyverek statjai is változni fognak a fentiek alapján.

Geralthoz képest V jóval erősebben fog formálódni az általunk meghozott döntéseink alapján.

Isten hozott a neon dzsungelben

A játék prológusa állítólag erősen a Dragon Age: Origins zseniális nyitányát idézi meg. Három frakcióban kezdhetünk Nomad-ként, Street Kid-ként vagy Corpo-ként.

-Nomad: klánokba szerveződött figurák, akik a város külső kerületeiben élnek. Meghalnának a szabadságért.

-Street Kid: gettólakók, akik az erősebb kutya törvénye alapján élnek.

-Corpo: adattolvajok, akik piaci és vállalati titkokkal kereskednek, s a legfelső szinteken mozognak.

Minden „eredettörténet” egyedi, és más-más módon keverednek a főszereplők az életünkbe. Így hát, legalábbis a játék elejét nagyban befolyásolja hogy milyen karakterrel kezdünk, s várhatóan további következményei lesznek a játék egésze alatt. Eredetünk befolyásolja a dilógusokat és képességeinket. Ne feledjük, hogy akció ide-vagy oda, ez azért még egy RPG. A fejlövés helyett a statisztikáink döntenek majd a harcok során.

Mivel stream-ről játszottak az újságírók, így lehet, hogy mindez csak annak a számlájára írható, de a gunplay, habár érzésre többnyire jó lett volna, a fedezékrendszerrel együtt nem tűnt elég reszponzívnak.

A hackelés során a lehető legkülönfélébb módokon szívathatjuk meg az ellent, odacsalhatjuk őket robbanni készülő gránátokhoz, vagy túltölthetjük az implantjaikat. Csomó olyan trükk, amire minden nem harcos karakter rá lesz kényszerülve. Szerencsére ez a játékmechanika a témától elvárható módon el lett mélyítve. A gunplay ugyanakkor aggasztó egy kicsit, de reméljük hogy a megjelenésre orvosolják a combat-al adódott apró problémákat.

A Cyberpunk 2077 2020. április 16-án érkezik PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.

A város, amely sohasem alszik

A CD Projekt RED az immerzióra hajt. Itt nem az arcanimáció fogja lenyűgözni a játékosokat, hanem a döbbenetesen jól kitalált karakterek. Minden egyes alak egyedi stílussal bír. Az implantok, a tetkók, a hajstílus mind-mind mesélnek az adott szereplőről.

Az interface egy-az egyben a gameplay-be lett integrálva. Agyunk implatátumai aktívan fordítanak, jelzik a fegyverünkben maradt töltények számát… Az egész baromi stílusos. Hősünk, V teljesen átszabható figura. Kidolgozottságát mutatja, hogy alaposabban körbe nézve belső nézeteben megpillanthatjuk lábainkat, karunkat, szemügyre vehetjük viselt ruhánkat.

A character editor-ban megváltoztathatjuk V hangszínét, haját, kibernetikus implanttal ellátott szemeket tehetünk be, s felhelyezhetünk vagy levehetünk nemiszerveket (!), sőt, ha már itt tartunk, növelhetjük a szerszámunk méretét. Vicces.

Egyelőre kérdéses, hogy autónk is ugyanilyen részletes testreszabhatósággal bír-e majd, de belső nézetbe kapcsolva vezetés közben már most látszott hogy mekkora figyelmet fordítottak minden egyes jármű egyediségére.

Bugok… Fránya bugok

Sajnos az újságírók tapasztalatai alapján elmondható, hogy a játék egyelőre hemzseg a hibáktól. Beragadó HUD, karakterek, akik nem rántanak fegyvert amikor kéne, az autónkat leparkolva megzavarodhat a játék, az NPC-k furcsán kezdenek viselkedni az előre leprogramozott útjukba került akadálytól. Máskor tereptárgyakba ragadt be az autó. Ezek előfordulnak persze egy ekkora játéknál, de azért reméljük hogy launch-ra ezek is javítva lesznek.

Végső soron a 4 óra tíz percnek hatott, és csak a felszínt kapargathatta meg a sajtó.  Minden küldetéssel egy kicsit többet tudunk meg, a világ pedig még nyílt világú játékokhoz képest is hatalmas. Sok ugyanakkor a kérdés. A jelenlegi generációs változat és a next-gen változat közötti különbségeket például majd csak megjelenés után tudjuk meg. Egy azonban biztos: Night City most már él. Bejárható, lakói egyediek, az egész hely valósággá vált. A Cyberpunk 2077 valóban létezik és érkezik. S ahogyan világának lakói virtuális helyeken találnak megnyugvást a napi problémák elől (például interaktív 3D pornóban), úgy hamarosan mi is elmerülhetünk majd ebben a virtuális világban.

 

 

A Cyberpunk 2077 idén november 19-én várható PC-re, Xbox One-ra, PS4-re, s valamikor szintén év végén a Stadia-ra.

Forrás: 3DJuegos

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu