Az internetes gyűlölködésre reagál a The Last of Us Part II rendezője, Neil Druckmann

Neil Druckmann arról is beszélt, hogy mit ajánl a fejlesztőknek a PlayStation 5.

A The Last of Us Part II rendezője és társírója Reggie Fils-Aime-nek, az amerikai Nintendo korábbi vezetőjének podcastjén beszélt több témáról. Szerinte fair, hogy ha az embereknek bárminemű reakciója van a játékról, mindegy, hogy szeretik-e vagy sem, és itt nem számít az, hogy a Naughty Dog büszke a játékra és hisz benne. A reakcióra nincs sok értelme harccal reagálnia. De a gyűlölködőbb, gonoszabb megjegyzésekre már nehezebb, főleg akkor, amikor a fejlesztők, esetleg a stáb tagjai jutnak a célkeresztbe. (Feltehetőleg Ashley Johnsonnak is akkor ocsmányságokat küldtek, mert Ellie karakterét formálja meg, aki ugyebár leszbikus.)

És itt hozzá is teszi, hogy van egy női színészük, aki elég borzasztó dolgokat kap csak azért, mert egy karaktert alakít a játékban. Nem nevezi nevén, de szerintünk Johnsonról van szó. Ezt pedig ő nehezen tudja értelmezni. Megpróbálja ignorálni az egészet (de azzal, hogy erről beszél, épp az ellenkezőjét teszi), de amikor komolyra fordulnak a dolgok, vannak meghatározott biztonsági lépéseik, ő pedig az érintett hatóságoknak jelenti az ügyet. Utána pedig igyekszik a pozitívumokra koncentrálni a figyelemelterelés mellett, de hozzátette, hogy ez a valóság.

Neil Druckmann erről beszélt Craig Mazinnel, a Chernobyl írójával, akivel most a The Last of Us HBO-sorozaton dolgozik. Mazin szerint az embereknek tanulniuk kellene, de ez a költsége annak, ha valami nagyot hoznak össze – csalódást kelthetnek a rajongókban. Egy meghatározott szintű vitriol és gyűlölet jön, amivel foglalkozni kell, mert nincs más mód ennek megszüntetésére.

Neil Druckmann még hozzátette, hogy a konzolgenerációk végén mindig érzékelik az akkor még kurrens PlayStation korlátozásait. Szerinte ez hasonló egy falon történő repedések kereséséhez, hogy tovább juthassanak, legyen szó a processzorról vagy a merevlemez sebességéről. Egy generáció kezdete pedig egy kétélű kard nekik – új technológiát kell építeni az új vashoz, ami bár egyrészt nehéz ügy lenne, másrészt szabadságérzetet kelthet a fejlesztőkben, mert azok a korlátok nincsenek hirtelen körülöttük. (Itt pedig jött az obligát SSD-dicséret a PlayStation 5-nek.)

Szerinte a Naughty Dog sok munkát végez, de nekünk csak annyi jön át, hogy a kaland elején nincs töltőképernyő. (Ezzel csak nem a The Last of Us Part II PlayStation 5 verziójára utal…? A Factions mód elvileg nem készül… bár ki tudja.) Aztán beszélt a pályadizájnról, amit darabokra kell bontani a PlayStation 4-en, de ezt a játékos közvetlenül nem érzékeli, viszont ez sem nagyon lesz probléma az új PlayStationön.

Nem lenne meglepő, ha hamarosan már azt halljuk, hogy mondjuk hét millió eladásnál tart a június 19-én PlayStation 4-re megjelent The Last of Us Part II.

Forrás: GameSpot,

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu