Menu

Shawn Layden lehetőséget lát a COVID-19 válságban

Shawn Layden szerint a COVID-19 pandémia egy lehetőség arra, hogy egy jobb ipart építsünk.

„Ha nem veszünk ki valami pozitívat is ebből a karanténhelyzetből, akkor elszalasztjuk a nagy lehetőséget.”

 

A PlayStation Worldwide Studios korábbi feje szerint a vírus előtti játékipar emléke mára csupán egy borostyánkőbe fagyott relikviája egy letűnt kornak, s azt javasolja a vállalatoknak, hogy még most ragadják meg az alkalmat és építsenek ki jobb munkakörnyezeteket.

A múlt héten a Gamelab Live-on elmondottak szerint Layden „fontos és érdekes” időszaknak tartja a járványt a játékiparra nézve. Egy interjúban azt nyilatkozta Dean Takahashi újságírónak, hogy a karantén „megváltoztatta az életmódunkat, de mindenképpen a munka módját.”

 

Layden tavaly októberben hagyta ott a Sony-t, több hónappal azelőtt, hogy a vírus végigsöpört a világon, mindenféle üzletet alaposan felforgatva. A PlayStation Worldwide Studios ekkortájt 2600 embert alkalmazott, a volt főnök pedig csak ámult azon, hogy mekkora kihívást is jelenthetett ennyi embert átmozgatni home office munkavégzésbe.

„Biztosan jelentős mennyiségű kihívást jelenthet így kihozni egy játékot, de örömmel látom, hogy nem lehetetlen, ahogyan azt a The Last of Us 2 Part 2 esete is mutatja: igenis befejezhető egy játék távmunkával is.”

Vannak olyan pillanatok, amikor a fejlesztés nehézségekbe ütközhet, utalt rá Layden, különösen a kezdeti ötletelés során, amikor is egy nagy csapat dolgozik össze tartósan. Ez megoldhatatlan Zoom-hívásokkal.

 

Ugyanakkor a szakma kényszerből megtalálta a válaszokat a legnagyobb kérdésekre, amelyek a helyzetre vonatkoztak, ezek után pedig már nincs visszaút: nem kikényszeríthető a visszaállás a régi módszerekre, még akkor sem, ha ez a vírus nélkül már lehetséges lenne.

„Ez egy lehetőség, megváltoztathatjuk életmódunkat és munkánk módját, alaposabban megnézhetjük, mihez is akarunk visszatérni.” -mondta Layden, aki jelenleg parkolópályán pihenteti a karrierjét.

„Az emberek egyfolytában azzal jönnek: mikor térnek már vissza a dolgok a normális kerékvágásba? Mintha 2019. lenne a normális. Annak a világnak vége. Azt már borostyánkőbe zárta az idő. Minden ami a vírus előtt volt ma már történelem, amit megvizsgálhatunk, tanulmányozhatunk, amelyből tanulhatunk, de visszamenni akkorra már nem tudunk.”

 

Shawn Layden szerint az emberek újraértékelték a munkához fűződő viszonyukat. Szerintem azután, hogy most belekóstoltak az emberek ebbe a fajta munkavégzésbe, elvárhatatlan az, hogy ismét visszavágyjanak heti 80-90 órában az irodába. „Ja, aztán az egész heti gürcölés után majd megint hazajönnek, és a hétvégén pihenik ki magukat, csak hogy aztán megint nekivágjanak. Nem, az élet visszalassul kicsit, és szerintem ez nem is akkora baj.”

„Ha nem veszünk ki valami pozitívat is ebből a karanténhelyzetből, akkor elszalasztjuk a nagy lehetőséget.”

Layden szerint a COVID-19 hatása akkora lehet, hogy visszatekintve ezt az időszakot tartják majd az igazi 21. század kezdetének, és a 20. századi gondolkodás végének.

Szerinte az ember rájött, hogyan dolgozzon okosabban és hatékonyabban, ne pedig hosszabban. Szerinte ez főleg a játékiparban lesz érezhető.

 

Layden a világ szerte zajló tüntetésekre és megmozdulásokra is reagált Takahashi kérésére, s mondanivalója igen fontos:

„Nem tud nőni, fejlődni az ipar, ha egy rakás egyforma ember dolgozik egyazon játékon. … Ettől nem nő a közönség, új és különböző dolgokra van szükség.”

„Meg kell törnünk az intolerancia láncának szemeit.”

Shawn Layden 32 évig dolgozott a Sony-nál, 2019-ben vonult vissza.

Forrás: GamesIndustry

 

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love

https://smallseotools.com/

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu