Mit gondol a KeokeN alapítója a next-gen konzolokról?

A csapat nemrég adta ki PlayStation 4-re és Xbox One-ra a Deliver Us The Moon-t.

Koen Deetman, a KeokeN alapítója és a Deliver Us The Moon rendezője a WCCFTech-nek elmondta, hogy a koronavírus-világjárvány kedvezően hatott a konzolos megjelenésre, amit jó debütálásnak tekint főleg amiatt, mert a nulláról kezdték a PlayStation 4/Xbox One verziókat. A felhő alapú játékokkal kapcsolatban meglepődött, hogy a korai státuszuk ellenére milyen jól működik. Szerinte még meg kell szoknia a közönségnek ezt, ahogy anno a bolti vásárlásról is sokan átálltak a digitálisra. Úgy véli, hogy a felhő révén könnyebben hozzáférhetőbb és kényelmesebb lesz játszani, és nem kell lépést tartani az új hardverrel. Egy modern trend lehet az osztott tulajdon gondolata felé, és érdekesnek tartana egy Google Stadia portot. (Mivel ilyen elismerően beszél a felhő alapú játékról, valószínűleg csak idő kérdése.)

Jelenleg nem beszélhet arról, hogy a Deliver Us The Moon IP-jével, világával milyen terveik vannak, de már a kulisszák mögött valamin dolgoznak. A játék látványvilága miatt lett egy meggyőző űrhajós élmény, és ezt érintetlenül hagyták a PC->konzol portolás során, habár a két konzol már az élete vége felé jár. Ezt Deetman összetettnek tartotta, főleg a nagyobb pályák során, de szerinte a grafika és a teljesítmény között jó egyensúlyt találtak. Ígéretesnek tartja az új konzolok teljesítményét, és izgatottan várja a csapatával a sugárkövetés (ray tracing) konzolos megjelenését, megdicsérte az SSD miatt csökkenő töltési időket, de most nincs sok különbség szerinte a PlayStation 5 és az Xbox Series X között (teljesítményben is egy GeForce RTX 2070 körüli értékre saccolja a ray tracing szemszögéből mindkettőt).

Úgy látja, hogy a fejlesztők dönthetnek a játékaik felbontásáról és frame rate-jéről, de szerinte a 4K mellett nagy eséllyel a stabil 30 FPS-t fogják megcélozni, és a dinamikus felbontás és a változó rátájú shading segíthet nekik a 60 FPS elérésben anélkül, hogy a grafikát feláldoznák. Még nincsen a stúdiónak terve PlayStation 5/Xbox Series X portra/frissítésre, de ha bekövetkezne, Deetman szerint hasonló teljesítményen futna a játék, mint egy high-end PC-n.

Deetman büszke arra, hogy a Deliver Us The Moon díjat nyert a hangtervezése miatt, és a stúdió utánanézett annak, hogy a PlayStation 5 Tempest és Project Acoustics rendszerei miként működnek (ezért pedig esélyes egy next-gen verzió). A Tempest leveszi a processzorról a terhet, és tetszik neki a Project Acoustic hanghullám-alapú technológiája is – ezekkel még jobb hangzást valósíthatnak meg a fejlesztők. A DualSense Deetman szerint megnöveli az élményt, és alig várja, hogy kísérletezhessen a kontrollerrel, mert a tapintással kapcsolatban nekik is lehetnek ötleteik.

A Microsoft pedig nemrég bejelentette a DirectX 12 Ultimate-et, aminek része lesz például a változó rátájú shading (VRS) is. Ha a redmondiak új technológiai újításai bejutnak az Unreal Engine-be (Unreal Engine 5), akkor használni fogják azokat. A VRS teljesítménynövelő, miközben nem nagyon árt a grafikának, a Sampler Feedbackkel pedig nagyobb felbontású textúrákat használhatnak… de ezeket továbbra is a lemezre kell tenniük, és a tárhely a sebességhez képest nem növekszik olyan gyorsan Deetman szerint. Szerinte nem lesz szükség SSD-kre a PC-kben, mert a konzolokon is támogatottak lesznek a külső tárhelyek, igaz, az élmény nem lesz olyan kifinomult így, ezért pedig gyakran lesz egy SSD használata javasolt.

Úgyhogy a KeokeN is bizakodó.

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu