TESZT – A licencelt játékoknak nem nagyon volt sikere; tény, mostanában azért kevesebb van belőlük, de azok legalább sikeresek. De a 2000-es években is még elképesztően sok ilyet láthattunk, és több is csapnivaló volt (pláne azok, amiket mindenre kiadtak). Ez nem tartozik közéjük: anno is szódával elment, és most is.
Spongyabob Kockanadrág.
Ki lakik odalenn, kit rejt a víz
A Heavy Iron Studios (PlayStation 2, Xbox, GameCube) / AWE Games (PC) / Vicarious Visions (Game Boy Advance) hármas volt 2003 őszén az eredeti mögött, és azért a kor szintjén megfelelően (de azért szerintem maradandó módon nem) teljesített a THQ által kiadott licencprodukt. Most pedig – a kört bezárva – a THQ Nordic adta ki a bécsi Purple Lamp Studios felújítását. Az eredeti stílus megmaradt. Spongyabob, Patrik és Szandi irányítható karakterek (közülük pedig természetesen a csillag a csillag, ha erőre van szükség), és Bikinifenék robotinvázióját ők fogják megállítani. (És most fél kézzel, fejből próbálom felhozni, hogy mik is a magyar nevek.) A helyszínek túlnyomó többsége ismerős lehet, és itt nem fogok magyar neveket írni, mert biztosan nem lenne megfelelő a fordítás, de a medúzás mezőktől kezdve a hegyig mindenhol megfordulunk, miközben maga a forgatókönyv megfelelően jellemzi a korai Spongyabob stílust, amit a rajongók értékelni fognak. Kár, hogy Rák úr és Kobaka hangja az eredeti után nem tért vissza.
A 3 dimenziós platformerben a célunk amúgy az, hogy arany spatulákat szedjünk fel a pályák teljesítéséért. A nyílt megközelítés révén mindegy, hogy milyen sorrendben tesszük ezt. A karakterek képességei eltérőek, így váltani kell köztük, mert nem mindenki juthat el magától mindenhova (pl. az űrruhás mókus lasszója révén a nagyobb szakadékokat áthidalhatjuk). A gyűjtögetősdi többnyire megállja a helyét (nem csak az arany spatulákkal tehetjük ezt), ám azon túl érződik, hogy a fiatalabb korosztálynak szánták a játékot a nehézségi szint hiánya miatt. Akár tíz óra alatt is elérhetjük a száz spatulából a minimum szintet (75-öt), és ezeket a mellékküdetésekkel is gyűjtögethetjük. (Pl. olyasmi, hogy néhány kapcsolót aktiválunk, vagy összeszedünk más tárgyakat, de a kisebb pőzlik révén is pottyanhat egy.)
Kivágott tartalom is van, így a robot Tunyacsáppal is meg lehet küzdeni, ugyanis ez az eredetiben nem volt benne. Ez pedig azért egy pozitívum a Battle for Bikini Bottom – Rehydratedben. Most, hogy belegondolok, ez a három fős felállás elég erősen emlékeztet a 2005-ös Ed Edd N Eddy: The Mis-Ed-venturesre. Az pedig ehhez képest elmaradt. Pedig a sorozat maga jó volt, méltó lezárással.
Sárga a színe és lyuk rajta tíz
A játék nem módosult az eredeti felépítéshez képest, így nem lehet a pályán teljesen szabadon váltani a három főhős között. Ez, illetve a tény, hogy a pályák tervezése talán elavultnak tekinthető, szerintem nem hozható fel kritikának, de azért az idő foga érződik. Viszont azt nem értem, hogy mi szükség volt az online multiplayerre? Jó, újítás, bővítés, de nem nagyon látom az értelmét ennek. Oké, további karakterek várnak ránk, és egyfajta horda módban is elüthetjük az időt és őket, de szerintem ez olyan felesleges bővítés, mint a Spec Ops: The Line-ra kényszerített multi volt jó nyolc éve. Igaz az, hogy a kevesebb néha igenis több.
Viszont azt nem mondtam még, hogy a játék látványa miközben javult a 2003-as eredetihez képest, szerintem képes volt a rajzfilm stílusával maradni, és ez kifejezetten erős pozitívumként kezelendő. Azért a buborékok effektjei nem tűntek valami hú de nagyon erős felbontású textúráknak. Ott elfogyott az ihlet? Konzolon – PlayStation 4-en legalábbis biztosan – probléma lehet viszont a teljesítmény. A 60 FPS nem mindig valósul meg, ilyen kicsi ismétlődésekkel. Emellé a textúrák orrunk előtt történő betöltődése, továbbá a tereptárgyakban történő elakadást is fel kell hozni. Sajnos nem lett valami tökéletes a SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated. Viszont a kezelhetőséget a legtöbbször igazán pontosnak érzékeltem, és az egy ilyen műfajú játékban nagyon is fontos. Ezzel nem lesz baj.
Kár, hogy a levegő csak szobadísz
A SpongeBob SquarePants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated eredetije anno hatos, hetes körüli értékeléseket kapott… De a hetes megállja a helyét. Amilyen előrelépéseket tett, más téren ugyanolyan mértékben lépett vissza. Úgyhogy a sárga szivacs a narancssárga logójú csatornáról ma is egy korrekt platformerrel rendelkezik, és mivel az eredetit nem olyan könnyű beszerezni már, a műfaj, esetleg a franchise kedvelőinek szerintem ez egy ajánlott vétel. Talán várnék vele, hogy valamivel olcsóbb legyen, de azt leszámítva tényleg egy próbát megér. Helyi multi is van, az is jó. Plankton pedig ezúttal sem fog győzni, mert az élet törvénye így íródott: a rosszfiúk sosem jutnak messzire, mert a hősök mindig győznek…
Köszönjük a tesztkódot Magnew Kft. forgalmazónak.
-V-
Pro:
+ Felújított látvány, de megőrizte a stílust
+ A szinkron és a stílus – többnyire! – helyén van
+ Kivágott tartalmak
Kontra:
– Talán felesleges az online multiplayer?
– Konzolon nem tűnik olyan nagyon jónak a teljesítmény
– A szinkron picit hiányos (vagy inkább nem teljesen hiteles)
Kiadó: THQ Nordic
Fejlesztő: Purple Lamp Studios
Stílus: Nickelodeon
Megjelenés: 2020. június 23.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!
SpongeBob SquarePants: BfBB-R
Játékmenet - 6.2
Grafika - 6.8
Történet - 7.2
Zene/Audio - 6.8
Hangulat - 8
7
JÓ
Lehet vele szórakozni.