Phil Spencer, az Xbox-vezér kihangsúlyozta, hogy a redmondiak nem csak konzolokban gondolkodnak.
Spencer a Gamesindustry-nak elmondta, hogy az Xbox Live már egészen jó helyzetben van, ugyanis Xbox One-on, PC-n, Nintendo Switch-en, iOS-en, illetve Androidon már összesen több mint száz millió játékossal bír a szolgáltatás havi szinten. Akik a Switchen szeretnének Minecraftozni, kötelező az Xbox Live-fiók regisztrációja, de PlayStation 4-en nem. A Sony konzolján „kockázóknak” viszont a cross-play miatt szükséges az Xbox Live-fiók.
Spencer szerint az xCloud kritikus szereppel bír abban, hogy a Microsoft egy szélesebb közönséghez eljuthasson, ugyanis a konzolpiacnak megvannak a határai és szerinte a Microsoftnak mindenhol jelen kell lennie, ahol az emberek játszani szeretnének. Ebben fog segíteni nekik az xCloud stratégiája, ugyanis egy Xboxos játékot lényegében bárhol, bármikor, és bármilyen eszközön játszhatunk. A konzoloknak kb. egy kétszáz milliós piaca van – vannak régiók, ahol ezen a legnépszerűbb játszani (pl. Észak-Amerika, Európa), de a világon azért vannak olyan területek, ahol nem ez lesz a legsikeresebb forma. (Pl. Dél-Amerika – Brazíliában agyonadóztatják a konzolokat.)
A felhő és az xCloud technológiája révén viszont ezek a játékok új játékosokhoz is eljuthatnak. Spencer azt mondja, hogy több eszköz gyártójával „elég komoly párbeszédeket” folytattak az xCloud támogatásáról. Nem nevezte nevén őket. A fejlesztők pedig ugyanúgy fejleszthetnek, mint eddig, de most már olyan közönséghez is eljuthatnak, ahová eddig nem volt lehetőségük. A több millió új lehetséges fogyasztó miatt Spencer szerint ez a stúdióknak izgalmas lehetőséget biztosít.
Spencer a Mixerről is beszélt. (A Mixer anno Beamként kezdte, de a Microsoft 2016-ban felvásárolta az egészet.) A Twitch riválisaként indított oldal eleinte több nagyobb közvetítőt is bevonzott, de azóta szétszéledtek. Az Xbox főnöke szerint tényleg csalódás az, ha valamit szeretnénk fejleszteni, de végül nem jutunk el a termékünkkel oda, de ő ezt nem bánja. Olyan döntéseket hoz, ami az adott pillanatban a birtokában levő információk révén a legjobbnak tűnik. Egy kreatív iparban pedig a sikerek mellett vannak kudarcok is. (A Nintendo esetében ez mondjuk a Wii U, a Sony-nál a PlayStation Portable Go, ahol az UMD-meghajtót kispórolták, a Microsoftnak pedig en bloc a japán, ázsiai jelenléte az Xbox platformokkal.)
Ezért mondja, hogy büszke a Microsoftra, mert nem fél a cég új dolgokat kipróbálni még akkor sem, ha azokkal elbuknak – szerinte ez a játékfejlesztés és konzolfejlesztés művészetéről szól.
A Microsoft közvetítős, élő adásos erőfeszítései a Facebook Gaming felé terelődnek, de az Xbox One dashboardján a Mixer helyét nem veszi át a Zuckerberg-logó.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!